Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا:‌ رئیس دانشکده ادیان در قم گفت: تقریب مذاهب و گفت و گوی ادیان و ارتقای تعاملات میان ادیان مختلف مانع از افراطی گری و خشونت است.

احمدرضا مفتاح امشب در نشست خبری در سالن جلسات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در خصوص برگزاری نشست تخصصی خدامحوری در ادیان با تاکید بر آموزه های رضوی عنوان کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در کنار فعالیت های آکادمیک و علمی رویکرد گفت و گو میان ادیان و تقریب مذاهب را دنبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی می تواند قلوب پیروان ادیان را به هم نزدیک کند، اسلام گفت و گو و تمرکز بر مشترکات بین ادیان را بهترین راه برای رسیدن به حقایق می داند و در این میان امامان معصوم(ع) و بزرگان دین نیز بر گفت و گوی ادیان برخاسته از تمدن اصیل اسلامی در نشر معارف تاکید داشته اند.

مفتاح بیان کرد: نشست تخصصی گفت‌وگوی ادیان با موضوع خدامحوری در دانشگاه ادیان و مذاهب چهارشنبه در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می شود و در آن 10 مقاله بررسی می شود.

وی اظهار کرد: نخستین همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان 9 و 10 بهمن ماه در مشهد مقدس برگزار می شود.

رئیس دانشکده ادیان خاطرنشان کرد: گفت و گو بین ادیان نشان می دهد می توان بدون جانبداری و توهین و در فضایی باز و در موقعیتی برابر به گفت و گو و مناظره پرداخت.

وی در مورد پیش نشست تخصصی خدامحوری در ادیان با تاکید بر آموزه های رضوی که 23 آبان ماه در قم برگزار می شود گفت: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت السلام بی آزار شیرازی مسئول کمیسیون و حجت‌الاسلام تسخیری رئیس مرکز گفت و گوی ادیان در این پیش نشست به گفت و گو می پردازند.

مفتاح عنوان کرد: همچنین از دیگر کارشناسان علمی این نشست تخصصی حجت الاسلام مسجد جامعه ای مشاور ارشد دانشگاه و آرش آقایی نماینده کلیمیان ایران و همچنین سید حسن اسلامی و مهراب صادق‌نیا و الهی‌منش از اعضای هیات علمی دانشگاه هستند.

در ادامه حجت الاسلام سید محمد امیر طباطبایی مدیر اجرایی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان بیان کرد: 8 پیش نشست برای همایش امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان در نظر گرفته شده که تاکنون سه نشست برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 200 مقاله به همایش رسیده است که در بهمن ماه در مشهد مقدس مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سید طباطبایی خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی برگزاری همایش امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان معرفی مشهد مقدس به‌عنوان قطب علمی کشور است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید
 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

سلطان سکه اعدام شد ! / حکم دو مفسد اقتصادی بزرگ امروز صبح اجرا شد +عکس جزییات آخرین عملیات داعشی ها در شمال ایران! زن جوانی هنگام همخوابی با شوهرش فلج شد ! +عکس تجاوز 4 جوان به حنا 21 دختر ساله در جنگل + عکس تجاوز به دو خانم دانشجو در خیابان خلوت +عکس متجاوز مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا جزییات مرگ دردناک دختر خرم آبادی در مسکن مهر! تجاوز به دختر جوان بعد از قتل مادرش ! +عکس جراحی میلیاردی یک زن برای عروسک شدن! + عکس حمله مار به مردی در دستشویی یک اداره + فیلم زشت ترین بلای شوم بر سر یک زن زیبا! سگ دزدی خنده دار در ملاعام+فیلم سوداگری های به راه افتاده زیبایی زنان! ناگفته های دردناک مردی زلزله زده که عکسش جهانی شد! + تصاویر نوزاد زنده را در سطل آشغال رها کردند +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خشونت قم کارشناسان رئیس افراطی عکس فیلم دختر ایران پدر زندگی زن چاقو قتل همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از رفتار خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین نوشت: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه با انتشار تصاویری از برخورد خشونت بار پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست‌های آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.

کنعانی با اشاره به این رفتار خشونت‌بار، افزود: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صد‌ها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشور‌های دنیا است.

دیگر خبرها

  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین
  • آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد  
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • فرار «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده