Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@08:23:20 GMT

اذن پدر و همسر برای کوهنوردی زنان تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۵۴۶

اذن پدر و همسر برای کوهنوردی زنان تکذیب شد

ساعت24 - مدیرکل ورزش استان خراسان رضوی در خصوص اجازه پدر و همسر برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی گفت: چنین قانونی در ورزش و فدراسیون کوهنوردی نداریم و این موضوع را اداره کل، فدراسیون و وزارت ورزش قویا تکذیب می‌کنند.

مدیرکل ورزش استان خراسان رضوی در خصوص اجازه پدر و همسر برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی گفت: چنین قانونی در ورزش و فدراسیون کوهنوردی نداریم و این موضوع را اداره کل، فدراسیون و وزارت ورزش قویا تکذیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزاد فتاحی مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی در گفت و گویی در مورد بخشنامه ای که از سوی هیات خراسان رضوی برای گرفتن اذن پدر یا همسر برای حضور در برنامه های کوهنوردی منتشر شده بود، گفت: اولا اداره کل اصلا در جریان این موضوع نبوده است.

اصلا چنیین قانونی را در ورزش و در فدراسیون کوهنوردی نداریم که برای رفتن به ورزش نیاز به اجازه والدین داشته باشد.

وی ادامه داد: نکته ای که رییس هیات بیان کرده نظر شخصی خودش بوده و مخاطبش نیز گروه‌ها و کسانی بوده که به صورت غیر رسمی در فضای مجازی اقدام به ثبت نام دختران، خانم‌ها و پسران برای انجام برنامه‌های کوه‌پیمایی انجام می دادند.

در آن برنامه‌ها مسایل غیر اخلاقی را توسعه می دادند. همانطور که در همان بخشنامه آمده این مسائل جدا از ورزش کوهنوردی است و به همین دلیل این موارد را تذکر داده و اعلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: البته رییس هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی نیز به خوبی نتوانسته مطالب را انعکاس دهد و متاسفانه بد برداشت شده است. ما هم این موضوع را تکذیب کردیم. سیاست اداره کل ورزش و جوانان حمایت از ورزش بانوان است .

ما هم تلاش می کنیم همه امکانات به صورت مساوی میان پسران و دختران تقسیم شود. بنابراین نه وزارت ورزش و نه فدراسیون کوهنوردی این موضوع را تایید نمی کنندو ما هم قویا در اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی این موصوع را تکذیب کردیم.

وی ادامه داد: اصلا این نگاه در ورزش استان خراسان رضوی وجود ندارد و تذکرات لازم نیز به هیات کوهنوردی استان داده شد. هیات هم قرار شده تا اصلاحیه ای را منتشر کند.

وی در پاسخ به این سئوال که در متن و بند های این بخشنامه از واژه های الزامی و باشگاه‌های رسمی صحبت شده است، گفت: بله همانطور که گفتم در یک بند نتوانستند خوب منظور خود را ادا کنند.

با آن‌ها هم صحبت کردیم و گفتند که منظورشان گروه‌های غیر رسمی بوده و از هیات‌ها خواستند که یا این کارها را نکنند و یا برای انجام آن رضایت خانواده‌ها را بگیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی ما این موضوع را رد می‌کنیم و قطعا نظری است که هیات استان داشته و این نظر وزارت ورزش، فدراسیون کوهنوردی و اداره کل ورزش استان نیست. رئیس فدراسیون کوهنوردی هم این موصوع را تکذیب کرده است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خراسان رضوی کوهنوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم برگشت ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی

ایسنا/خراسان رضوی معاون اداره ورزش و جوانان تربت‌جام از ‍ عدم برگشت مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی، به حساب هیات‌های ورزشی تربت‌جام خبر داد.

احمد خمسه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با وجود گذشت ۱۲ ماه از واگذاری اماکن ورزشی شهرستان تربت‌جام به بخش خصوصی، ولی هنوز هیچ‌گونه وجهی بابت این اجاره‌ها به حساب هیات‌های ورزشی تربت‌جام واریز نشده است.

وی بیان کرد: در خصوص برگشت اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی روال بر این بوده که ۷۰ تا ۸۰ درصد از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی در پایان قرارداد به اداره ورزش و جوانان شهرستان‌های خراسان رضوی برگشت نماید. ولی متأسفانه هنوز برگشت مبالغ دریافتی از محل اجاره‌ها به حساب هیات‌های ورزشی تربت‌جام محقق نشده است.

معاون اداره ورزش و جوانان تربت‌جام همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ در قبال واگذاری ۱۲ مکان ورزشی شهرستان تربت‌جام به اداره کل ورزش و جوانان استان مبلغی بالغ بر  ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بابت اجاره به حساب خزانه واریز شده است.

وی گفت: هرچند هیات‌های ورزشی تربت‌جام با مشکلات مالی مواجه هستند، ولی متأسفانه هیچ‌گونه وجهی با توجه به‌ گذشت ۱۲ ماه از انعقاد قرارداد به حساب هیات‌های ورزشی این شهرستان واریز نشده است ‌و این فعالیت هیات‌های ورزشی را با مشکل مواجه کرده است.

خمسه در پایان افزود: از مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ فرمایند تا این ‌مبلغ به حساب هیات‌های ورزشی تربت‌جام واریز تا بخشی از مشکلات مالی که با آن گریبانگیر هستند مرتفع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان مادران دارای بیشتر از سه فرزند مصداق حمایت دولت از زنان روستایی است
  • انتقاد یک مربی از برگزار نشدن دوره‌های کوهنوردی در خوزستان
  • دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با مدیران، کادر فنی و بازیکنان باشگاه فرش‌آرا مشهد
  • رئیس فدراسیون در مراسم همسر زنوزی (عکس)
  • رقابت ساحلی بازان در ۴ رشته ورزشی در مشهد
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • عدم برگشت ۷ میلیارد ریال از محل اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی
  • حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی
  • همسر و دختر احمدرضا عابدزاده بازداشت شدند!
  • خبر خوش تاج درباره مشکل مالکیت پرسپولیس