Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@13:50:18 GMT

برگزاری همایش «پیاده‌روی دوستداران کتاب» در سنندج

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۵۶۲

برگزاری همایش «پیاده‌روی دوستداران کتاب» در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، عبید رستمی، معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، 22 آبان‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های هفته کتاب این اداره کل اظهار کرد: کتاب در جامعه امروز که شاهد گسترش رسانه‌های الکترونیکی و سایر وسایل ارتباط جمعی هستیم همچنان به عنوان یک رسانه پایا و ماندگار مطرح و نقش آن در توسعه فرهنگی کشورها امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به شعار هفته کتاب عنوان کرد: امسال این هفته با عنوان «حال خوش خواندن» نامگذاری شده است که در همین برنامه‌های متنوعی در سطح استان برای بزرگداشت این هفته پیش بینی شده است.
رستمی با تشریح برنامه های این هفته بیان کرد: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، اهدای کتاب به مناطق روستایی و نواحی منفصل شهری سطح استان، تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی، رونمایی از تازه های نشر و برگزاری برنامه های مختلف و متنوع فرهنگی با موضوع کتاب با همکاری باشگاه های کتابخوانی از جمله برنامه های پیش بینی شده گرامیداشت هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان است.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری همایش پیاده رویی دوستدارن کتاب در سنندج خبر داد و گفت: این همایش همزمان با روز جمعه ٢٥ آبان جاری از محل میدان گاز تا پارک کودک سنندج برگزار می شود.
وی به ثبت نام کتاب‌فروشی‌ها در طرح «پاییزه کتاب» نیز اشاره کرد و افزود: طرح «پاییزه کتاب» با شعار «حال خوش خواندن در پاییزه کتاب» دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌هاست که از ٢٤ آبان‌ماه در شهرستان‌ها آغاز خواهد شد و تا ٤ آذرماه ادامه خواهد داشت.
رستمی خاطر نشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و دین ما نشات گرفته از کتاب است این موضوع ایجاب می‌کند که جوانان ما امروزه با کتاب همراه باشند و بی گمان جامعه توسعه یافته و پویا جامعه ای است که افرادش با کتاب مانوس باشند.
برنامه های گرامیداشت بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح پنج شنبه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار کرد: به منظور تبیین ارزش‌ها و مسائل روز، شورای فرهنگی در ادارات کردستان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان افزود: هم‌اکنون ۵۵ هزار کارمند و خیل عظیمی از جامعه دانشگاهی و دانش آموزی در استان وجود دارد که می‌تواند ظرفیت بزرگی برای جهاد تبیین و فرهنگ‌سازی رعایت حجاب باشد.

وی اذعان کرد: در راستای مقوله حجاب و عفاف، تبیین کلام اهل بیت (ع) می‌تواند اثرگذار باشد.

وی افزود: باید برای اتفاقات فرهنگی در استان به خرد و عقل جمعی برسیم و تصمیمات فردی گرفته نشود، گرچه مخالف برگزاری جشنواره‌ها نیستیم اما باید چارچوب‌ها نیز حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان همچنین به اجرای طرح «نور» در کشور و این استان پرداخت و یادآور شد: در راستای حجاب و عفاف در استان جلسات زیادی تشکیل شده اکنون زمان آن است که بدنبال عمل و فعالیت‌های اجرایی باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی خاطرنشان کرد: فرهنگی بودن استان در برگزاری چند جشنواره و یا رقص و پایکوبی خلاصه نمی‌شود بلکه این برنامه‌ها فقط گوشه‌ای از اتفاقات فرهنگی به شمار می‌رود و باید اتفاقات فرهنگی به صورت جدی دنبال شود.

وی لزوم گرایش مردم به ویژه جوانان به سمت کتابخوانی و ترویج مطالعه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مدارس را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: لازم است مسؤولان در ادارات زیرمجموعه خود جلسات شورای فرهنگ عمومی تشکیل دهند و خروجی جلسات خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی استان اعلام کنند.

کد خبر 6081763

دیگر خبرها

  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • برگزاری رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت روز ارتش در سنندج + فیلم
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • برگزاری مراسم سان ورژه نیروهای مسلح مستقردر کردستان فردا در سنندج
  • حمایت پلیس راهور از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • محدودیت های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعمال می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در سنندج اعلام شد