Web Analytics Made Easy - Statcounter

«نصرالله دریابیگی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره سیاست‌های ناصواب خصوصی‌سازی در استان مازندران و آثار جبران ناپذیر آن، گفت: خصوصی‌سازی در استان مازندران از شرق تا غرب استان، جز تعطیلی کارخانه‌ها، اخراج، تعدیلِ کارگران شریف، نارضایتی در جامعه، فقر و فساد اقتصادی، سوءاستفاده از منابع دولتی، ناامنی و ناهنجاری‌های اجتماعی، عدم پرداخت مزد به کارگران، افزایش شکاف فقیر و غنی، رشد واسطه‌گری، رانتخواری در جامعه صنعتی و غارت سرمایه‌های کشور که می‌توانست زاینده مراکز توسعه اشتغال باشد، حاصل دیگری نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه کارگر مازندران به سرنوشت نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: این واحد بزرگ به عنوان یک برند بین‌المللی در زمان اوج فعالیت‌های خود در شهرستان قائم‌شهر در 4 واحد خود، قریب به 6 هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد کرده بود. همچنین هزاران شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد شد. اینها همه از این واحد صنعتی ارتزاق می‌کردند و مردم مازندران از چراغ روشن و چرخه فعال تولیدی آن نه تنها لذت می‌بردند؛ بلکه به آن افتخار می‌کردند. اقتصاد شهرستان قائم شهر و مازندران از بالای سر این واحد رونق داشت. نکته مهم‌تر این است که این دوران طلایی در دوران جنگ تحمیلی رقم خورد؛ دورانی که شاهد حاکمیت انواع تحریم‌ها بودیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از زمان تغییر ساختار، واگذاری غلط و غیراصولی که با دخالت افراد غیرمطلع و غیرکارشناس اتفاق افتاد، شرکت رو به نابودی گذاشت. در این مدت هیچ خشتی روی خشت گذاشته نشد و مردم تنها چیزی که مشاهده کردند تعدیل، اخراج کارگران و تعطیلی نساجی "تبرستان" بود، ولی در ادامه این کار زشت، کارخانه به بخش خصوصی واگذار شد. به هر صورت نساجی مازندران از واحدهایی بود که با خاک یکسان شد و در نتیجه اشک و آه مردم مازندران به ویژه کارگران و بازنشستگان شریف و مسئولان دلسوز و امام جمعه شهر که پدر دو شهید است، درآمد.

مسئول کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در ادامه خاطرنشان ساخت: فاجعه دلخراش نساجی مازندران آنقدر با اهمیت بوده که در سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان مازندران و شهرستان نوشهر در اولین دیدار ایشان با مسئولان وقت استان مازندران، معظم له از حال و احوال کارگران پرسید و رهنمودهایی را به مسئولان وقت ارائه کردند.

عضو کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی افزود: دست به دست شدن نساجی مازندران یعنی واگذاری غیرقانونی، غیرواقعی، غیرانسانی، غیراصولی و خلاف تفاهم و توافق‌نامه فی مابین. این کار بدون انجام هیچ اقدام جدی و تعهدی از جانب بخش خصوصی انجام گرفت و باعث بدبینی جامعه کارگری، بازنشستگی و مردم شریف و ولایت‌مدار استان مازندران شد. امروز در این بحرانِ تحریمِ ناجوانمردانه آمریکا، علیه ایران که هم تورم و هم رکود را به دنبال داشته، کارگران این واحد به کمتر از 310 نفر تقلیل و این عده هم علی‌رغم تلاش مدیران دلسوزِ شرکت چند ماهی است که دستمزد دریافت نکرده‌اند. این در شرایطی است که صاحب شرکت سه سال است که یکبار هم به کارخانه مراجعه نکرده است.

دبیرخانه کارگر مازندران با بیان اینکه داروی نجات‌بخش کارخانه نساجی مازندران برگشت آن به بخش دولتی است، گفت: ما به خاطر قطع کردن دست همه دلالان، رانتخواران، واسطه‌گران از وزیر صمت، رئیس صمت استان مازندران، سرپرست استانداری مازندران و نمایندگان مجلس قدردانی می‌کنیم و تکرار می‌کنم واگذاری این واحد در حال مرگ به بخش دولتی ضروری است.

وی در پایان گفت: چنانچه مسئولان بانک ملی اقدام به جبران مافات در واگذاری غیرقانونی این واحد به بخش خصوصی  نکنند، مطالبِ مستندِ بیشتر از این تخلف و ظلم تحمیل شده به شهرستان قائم‌شهر، استان مازندران و کارگران شریف و بازنشستگان و خانواده‌های عزیر آنها را منتشر می‌کنم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران استان مازندران کارخانه نساجی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسین حسینی نقره داغ شد!

به گزارش فرارو و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق گزارش مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی آرا مربوط به دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات:۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه (قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری (بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی؛ مستند: ماده ۶۴

تنبیهات:۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب؛ مستند: ماده ۸۶

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

سید حسین حسینی (بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود + ۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

محمدحسین مرادمند (بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: ماده ۵۵

تنبیهات: ۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

دیگر خبرها

  • امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی 
  • کاپیتان استقلال نقره داغ شد
  • کاپیتان استقلال رسماً محروم شد
  • اعلام آرا انضباطی دیدار آلومینیوم _ استقلال
  • حسینی محروم شد، استقلال و مرادمند جریمه!
  • جریمه نیم میلیارد تومانی استقلالی‌ها
  • بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟