Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:28:03 GMT

جهش بودجه حلال مشکلات آموزشی البرز

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۶۸۸

جهش بودجه حلال مشکلات آموزشی البرز

کرج- ایرنا-نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی، جهش 150 هزار میلیارد ریالی بودجه حلال مشکلات آموزشی استان البرز دانست.

محمد جواد کولیوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مجلس به دنبال رفع مشکلات آموزش و پرورش است، اظهارداشت: نمایندگان مجلس همواره تلاش می کنند تا بودجه مورد نیاز به آموزش و پرورش تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس گفت: تعداد زیادی از مدارس استان البرزنیز نیاز به مقاوم سازی دارد.
کولیوند با بیان اینکه البرز با داشتن آمار بالای جمعیت دانش آموزی، دارای متراکم ترین کلاس ها و بیشترین مدارس دونوبته در کشور است ، افزود: با وجود تلاش ها برای کاهش کمبودها اما به دلیل مهاجرپذیری و رشد جمعیت دانش آموزی در این استان، مشکلات همچنان باقی است.
وی یاد آورشد: شمار دانش آموزان البرز از جمعیت کل 14 استان کشور بیشتر است و هر ساله حدود چهار درصد به جمعیت دانش آموزی آن اضافه می شود که این روند نشان می دهد سالانه باید 400 کلاس درس جدید در این استان ساخته شود.
وی بیان داشت: برای رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش از سال گذشته کدهای مختلفی در بودجه آموزش و پرورش ایجاد شده تا امکان پرداختی ها و تامین کسری بودجه مورد نیاز در این حوزه مهم بوجودآید.
وی تصریح کرد: لایحه رایگان شدن آب ، برق و گاز مدارس در صحن مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم رعایت صرف جویی و استفاده بهینه در مدارس رد شد.
کولیوند با اشاره به اینکه سرانه ای که هر ساله به مدارس اختصاص می یابد کم است، ادامه داد: مشکلات در مدارس از جمله مدارس استان البرز در سطح وسیعی قرار دارد، خاطرنشان شد: مجلس به دنبال آن است تا در بودجه سال آینده، با قرار دادن وجوهی در قالب کدهای خاص ، مشکلات آموزش و پرورش را برطرف کند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود از محل بودجه ملی و کمک های خیرین بتوان این مدارس فرسوده را بازسازی کرد.
استان البرز 450 هزار دانش آموز و 24 هزار معلم در یک هزار و 933 کد مدرسه دارد.
2819/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نماينده مجلس آموزش و پرورش البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین