Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@13:05:39 GMT

کاهش اضطراب با چند نوع خوراکی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۷۶۲

کاهش اضطراب با چند نوع خوراکی

طبنا نوشت: خوراکی‌های سالمی وجود دارد که با مصرف آنها می‌توانید اضطراب را از وجود خود دور کنید. از این خوراکی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرفس و کره آجیل

کرفس حاوی نوعی ماده شیمیایی به نام «آپینین» است که کل سیستم عصبی را آرام می‌کند. می‌توانید این سبزی را با کره آجیل (گرفته شده از بادام، فندق یا بادام هندی) مصرف کنید و با افزودن پروتئین و چربی به بدن‌تان، مغزتان را به خوبی به کار می‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انبه خشک

اگر برای آرام کردن اضطراب خود به دنبال خوراکی‌های شیرین هستید و در عین حال دوست ندارید خوراکی‌های مضر بخورید، انبه بهترین خوراکی در این زمان است. این میوه نسبت به میوه‌های خشک دیگر حاوی قند کمتری است و همچنین فیبر حل شدنی فراوانی دارد و می‌تواند قند خون‌تان را متعادل کرده و با آرام کردن مغزتان، اضطراب را از شما دور کند.

آووکادو

آووکادو، خوراکی سبکی است که می‌تواند چربی‌های مورد نیاز مغز را تامین کند. پر واقع هر وقت ما به خوردن خوراکی‌های شیرین متمایل می‌شویم، رساندن چربی به مغز، می‌تواند این اشتیاق را از ما دور کند. مصرف آووکادو دقیقا این کار را می‌کند.

بیسکوئیت گندم سیاه (چاودار)

این نوع بیسکوئیت برای افراد مضطربی که معده‌های حساسی دارند، مناسب است. این بیسکوئیت می‌تواند اشتیاق افراد نسبت به خوراکی‌های شیرین را کنترل کرده و اضطراب را از آنها دور کند. می‌توانید این بیسکوئیت را با خوراکی‌هایی چون کره آجیل، پنیر بز، لبو یا تخم مرغ آبپز مصرف کنید.

نارگیل

این میوه‌ به دلیل اینکه حاوی چربی‌های خاصی به نام MCT (تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط) است، سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد و قند خون فرد را متعادل می‌سازد. در ضمن با متعادل ساختن مقدار انرژی بدن و قدرت تمرکز فرد، موجب آرامش می‌شود.

شکلات تلخ

مصرف روزانه ۴۰ گرم شکلات تلخ، می‌تواند افراد مبتلا به اضطراب را آرام کند. چنانچه این شکلات را با آجیل‌ مصرف کنید، می‌توانید پروتئین و چربی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.

علاوه بر خوراکی‌های فوق، سیب زمینی پخته، خرما به همراه آجیل، ماست و توت فرنگی و دارچین نیز می‌توانند شما را از اضطراب رها کنند. بنابراین در لحظات پراضطراب، این خوراکی‌ها را امتحان کنید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • شکم تخت می‌خواهید؟ | ۷ ماده غذایی مفید و موثر برای چربی‌ سوزی شکم
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان