Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امیررضا مصباحی با اشاره به خدمات رسانی این بیمارستان به بیماران تروما، گفت: تروما به بیمارانی اطلاق می‌شود که به دلایلی در سوانح و حوادث مختلف مانند تصادفات رانندگی، سقوط از ارتفاع، ضرب و جرح، تیرخوردگی و خودکشی، آسیب دیده اند.

این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ جراحی ستون فقرات، افزود: بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز و مرکز فوریت پزشکی شهید رجایی، به عنوان مجهزترین بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی فوریت‌های جراحی جنوب کشور، به تمامی مصدومان ترومایی خدمات ارایه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مجموعه خدمات این مرکز تروما را شامل بخش‌های احیاء و اسکرین، اتفاقات، جراحی، داخلی، ارتوپدی، سی سی یو، آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، فیزیوتراپی و درمانگاه تخصصی عنوان کرد و ادامه داد: در این بیمارستان به بیماران و مراجعانی از استان فارس و استان‌های همجوار، به صورت بستری و سرپایی، خدمات رسانی می‌شود.

دکتر مصباحی گفت: متخصصانی از گروه‌های مختلف پزشکی مانند ارتوپدی، نوروسرجری، جراحی عمومی، توانبخشی و طب فیزیکی، کلیه و مجاری ادراری، داخلی، بیهوشی، ENT، طب اورژانس، چشم، جراحی فک و صورت، جراحی پلاستیک، نورولوژی، قلب و عروق و پزشکی قانونی، به صورت شبانه روز در حال ارایه خدمات به مراجعان هستند.

این متخصص ارتوپدی، ادامه داد: این مرکز با ۳۵۰ تخت فعال پذیرای بیماران است که از این تعداد، آمار میانگین ضریب اشغال تخت در طول سال، بالای ۸۰ درصد است و در مواقع شلوغ سال مانند تابستان، ایام تعطیل و عید نوروز، آمار به بالای ۹۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

رییس بیمارستان رجایی، اظهار کرد: وجود ۵۴ تخت فعال در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، بر ویژگی‌های این مرکز تروما می‌افزاید؛ چرا که این تعداد تخت فعال در کشور و حتی در عرصه بین المللی یک عدد قابل توجه است.

این فلوشیپ جراحی ستون فقرات، گفت: ۳۰ پزشک عمومی در کنار پزشکان متخصص و فوق تخصص، بر اساس پروتکل‌های مصوب گروه‌های مختلف در حال ارایه خدمت هستند، همچنین دو مجموعه اتاق عمل به صورت صبح و عصر و یک مجموعه اتاق عمل اورژانس به صورت شبانه روزی با حضور متخصص بیهوشی مقیم در این مرکز فعال است.

او در ادامه افزود: بیمارستان حاج محمد اسماعیل امتیاز، با دارا بودن درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در تخصص‌های مختلفی مانند ارتوپدی، توانبخشی، جراحی عمومی، فک و صورت، پلاستیک و طب اورژانس، به بیماران سرپایی در نوبت صبح و عصر خدمات ارایه می‌دهد و کلینیک زخم این درمانگاه نیز برای بیماران سرپایی مبتلا به زخم‌های کرونیک و مزمن فعال است.

رییس بیمارستان شهید رجایی اعلام کرد: این مرکز، در حال توسعه بخش اورژانس با امکانات کامل و مجزا و طراحی و ساخت ساختمان ام ار‌ای است، البته نخستین دستگاه ام ار‌ای بدون نیاز گاز هلیوم در کشور خریداری شده که پس از ترخیص از گمرک و اتمام ساخت پروژه عمرانی ام آر آی، در این مرکز تجهیز می‌شود.

دکتر مصباحی، بیان کرد: این بیمارستان با دارا بودن ۹ بخش بستری جراحی و ۲۹۶ تخت، ۶ بخش مراقبت‌های ویژه با ۵۴ تخت، در طول سال در تمامی موارد بحرانی مانند اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، مثبت و منفی از برنده شدن تیم‌های ورزشی در مسابقات بین المللی تا اتفاقات ناگوار نظیر واژگونی اتوبوس و سقوط هواپیما، به صورت آماده باش در خدمت مردم است.

او ادامه داد: با توجه به حجم زیاد مسایل مختلف در استان و کشور، تیم پزشکی و درمانی این بیمارستان در ۳۶۵ روز سال، بدون نیاز به مانور در حال آماده باش است و همین موضوع خدمت در این بیمارستان را ویژه‌تر می‌سازد.

دکتر مصباحی، یادآور شد: معرفی به عنوان بیمارستان منتخب در نخستین جشنواره مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (mcmc، دریافت نشان شافی، کسب رتبه‌های برتر حاکمیت بالینی و رتبه‌های ورزشی، از جمله افتخارات این بیمارستان به شمار می‌رود.

بیمارستان شهید رجایی در سال ۹۶ نیز پذیرای ۳۳ هزار و ۴۰۰ بیماردر بخش ورودی به اورژانس بوده است.
انتهای پیام/ر

پذیرش ۹ هزار بیمار تصادفی در بیمارستان رجایی شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی بعدازظهر سه شنبه در اجرای تأکیدات ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور و در ادامه سلسله بازدیدهای سرزده نوروزی، از آخرین وضعیت خدمت‌رسانی بیمارستان کوثر به عنوان اصلی ترین مرکز ترومای استان بازدید کرد.

وی ضمن حضور در بخش‌های اورژانس، ارتوپدی، بخش‌های بستری و ICU و استماع مطالبات و شکایات مردمی در خصوص نحوه انتقال مصدومین سوانح جاده‌ای به بیمارستان، اخذ برخی هزینه‌های درمانی، تأخیر در انجام فعالیت‌های درمانی بیماران اورژانس، کمبود تخت و ازدحام در اورژانس بیمارستان و غیره تذکرات لازم برای تکریم هرچه بیشتر بیماران و همراهان داد.

وی بر تسریع در رسیدگی به بیماران اورژانسی، لزوم انجام تمامی خدمات قابل ارائه به بیماران از جمله سونوگرافی و «ام آر آی» و غیره، افزایش دقت در عملیات تریاژ، رعایت دقیق‌تر بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، لزوم پذیرش بیماران با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم در بخش «ام آر آی» و همچنین عدم اخذ هزینه‌های مازاد بر موارد قانونی از مصدومان حوادث و تصادفات تاکید کرد.

وی در ادامه ضرورت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌ها و فضای مناسب بیمارستان کوثر در خصوص افزایش سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم استان، ارتقای درآمدهای حوزه توریسم درمانی برای افزایش بهره‌وری و منابع مالی برای ایجاد بخش‌های جدید و به روز رسانی تجهیزات پزشکی و همچنین استفاده از ظرفیت بخش VIP این بیمارستان را بسیار حائز اهمیت دانست.

هواسی با تاکید ویژه بر لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی در انجام اعمال جراحی و بیمارستانی، عنوان کرد: اگرچه عمده پزشکان، جراحان و کادر درمان افرادی دلسوز و دغدغه‌مند جامعه هستند، اما در پاره‌ای از موارد، شکواییه‌هایی مبنی بر اخذ وجوه مازاد و به اصطلاح زیر میزی توسط تعداد محدودی از پزشکان و ایراد آسیب به وجه حوزه بهداشت درمان گزارش می‌شود که ضمن هشدار جدی به این اشخاص، از عموم مردم تقاضا کرد موارد تخلفات و سو جریانات را از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۶ به سازمان بازرسی کل کشور منعکس نمایند.

عیسی هواسی در پایان ضمن قدردانی از زحمات پزشکان کادر درمان و پزشکی استان کردستان افزایش تعداد کادر درمانی و توجه ویژه به جبران زحمات و مطالبات به حق این قشر را موجب بهبود خدمت رسانی و افزایش تمرکز این قشر زحمتکش در انجام رسالت خطیر خود دانست و از آمادگی بیش از پیش بازرسی کل استان برای همکاری در حل مشکلات و معضلات حوزه بهداشت و درمان استان کردستان خبر داد.

در خلال این بازدید و با تقاضای بازرس کل استان، مانور اجرای کد ۹۹ (حضور کادر احیا) صورت پذیرفت که حضور اعضای این تیم ظرف مدت یک دقیقه در اتاق احیا مورد تقدیر وی قرار گرفت.

کد خبر 6063035

دیگر خبرها

  • ۴ هزار و ۵۰۰ مأموریت اورژانس قم در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳
  • ۶۰۰۰ مصدوم حوادث ترافیکی در کردستان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • ارایه خدمات مختلف درمانی و آموزشی طی تعطیلات نوروزی در تبریز
  • ارائه خدمات مختلف درمانی و آموزشی در تعطیلات نوروزی در تبریز
  • خدمات‌رسانی به ٢ هزار بیمار سرپایی و بستری بیمارستان شهید کامیاب
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • ارائه ۵ هزار خدمت رایگان در مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده
  • خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان نی ریز
  • مراجعه بیش از ۳۷۰۰ بیمار به بیمارستان بهشتی کاشان