Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:52:24 GMT

«بهشت» آمریکا جهنم شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۴۸۵۶

«بهشت» آمریکا جهنم شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست در گزارشی نوشت: مردم شهر پارادایس (به معنای بهشت) انتظار داشتند در این شهر زندگی خوبی را تجربه کنند. این شهر به بهشتی برای بازنشستگان تبدیل شده بود تا دوران بازنشستگی خود را با آرامش سپری کنند. اما پس از آتش سوزی مرگبار کالیفرنیا، این بهشت کاملا در حریق سوخته و ساکنان آن که از این آتش سوزی جان سالم به در برده اند، در سکونتگاه هاو هتل ها و یا منزل خویشاوندان و یا دوستان خود در سراسر شمال کالیفرنیا و به دور از حریق مستقر شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که در این شهر رانندگی کنید، خواهید دید که به سختی ساختمانی را خواهید یافت که از آتش سوزی آسیب ندیده باشد.

کارهای بسیاری برای بهبود اوضاع این شهر باید انجام گیرد. تا جایی که این سوال مطرح می شود که اصلا پارادایس - شهری با جمعیت 27 هزار نفری که اکنون خالی از سکنه شده - اصلا شهری باقی می ماند که یا عمر آن با همین آتش سوزی پایان یافته است.

سهمگین‌ ترین آتش‌ سوزی تاریخ کالیفرنیا بیش از 250 هزار نفر از ساکنان جنوب و شمال این ایالت را ناچار به تخلیه فوری کرده است.

تعداد قربانیان این آتش‌سوزی رو به افزایش است و بنابر آخرین گزارش تاکنون 44 نفر جان خود را از دست داده‌ اند.

 به گفته مقامات محلی بیش از 4500 هکتار از اراضی جنگلی شمال این ایالت همچنین در آتش می سوزند و از سرنوشت بیش از 200 تن از ساکنان هنوز خبری در دست نیست.

هزاران آتش‌ نشان برای کنترل این آتش‌ سوزی‌ ها دست به کار شده‌ اند اما وزش بادهای شدید و سرعت سریع آتش شهرهایی چون پارادایس را به تلی از خاکستر بدل کرده است.

«مارک گیلاردوچی» از دفتر فرمانداری ایالت گفته است: «وسعت و شدت ویرانی غیرقابل باور و بسیار ناراحت کننده است.»

هواشناسان هشدار داده‌ اند که وضعیت جدی ممکن است در طول چند روز آینده ادامه یابد و ورزش بادهای شدید ممکن است به شعله‌ وری بیشتر آتش‌ ها بیانجامد.

سوختن پارادایس با دیدن تصاویر ماهواره ای این آتش سوزی بسیار غم بارتر می شود. این شهر، یک شهر قدیمی با جمعیتی سالمند بود. متوسط سن جمعیت 50 سال یعنی 10 سال بیش از متوسط ایالتی و ملی بود. جامعه بازنشستگان بخش اعظم ساکنان این شهر را تشکیل می دادند.

اکنون این شهر به تلی از خاکستر تبدیل شده است. همه چیز در اینجا تخریب و سوخته است. تنها دودکش هایی ایستاده و پابرجا باقی مانده اند؛ نشانه ای عجیب و جدید در میان خاکسترها در ایالتی که دیگر فصل آتش سوزی در آن پایانی ندارد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی بازنشستگی آتش سوزی کالیفرنیا ماهواره جامعه آتش سوزی جماران کالیفرنیا آتش سوزی کالیفرنیا پارادایس منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

این سازمان در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس عنوان کرد که هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه است.

سازمان مذکور اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیازهای شدید ساکنان این منطقه نیست.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

کد خبر 6087518 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • آیت الله جوادی آملی: بهشت و جهنم محصول کار ما در همین دنیاست
  • برنامه جهانی غذا: نیمی از ساکنان نوار غزه گرسنه هستند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه