Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌محمد سعادتی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به همکاری دوجانبه شهرداری منطقه ۱۲ و سازمان نوسازی در طرح توسعه محلات گفت: ارتقای سرانه‌های خدماتی پشتیبان سکونت از اهداف اصلی طرح توسعه محلی است .بنابراین ایجاد ساختمان‌های جدید تنها هدف ما نیست بلکه برنامه‌های مشترک مدیریت شهری موضوعاتی فراتر از طرح‌های عمرانی را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهداف اساسی این طرح تاکید کرد: در این برنامه‌ریزی تلاش شده است سرانه‌های خدماتی که سکونت در یک منطقه را پشتیبانی می‌کنند، ارتقا پیدا کنند. افزایش مراکز بهداشتی و درمانی، پارکینگ‌های محله‌ای، کتابخانه‌ها و مجموعه‌های ارایه دهنده میوه و تره‌بار نمونه این نوع خدمات پشتیبانی است.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: در حقیقت تلاش داریم فضاهایی که در بهبود کیفیت زندگی مردم در یک محله نقش دارد را ارتقا دهیم بنابراین ارتقای سرانه‌های خدماتی پشتیبان سکونت از اهداف بنیادین طرح توسعه محله‌ای است.

سعادتی ضمن تاکید بر اینکه توجه به بافت اجتماعی هر محله در این نوع نگاه حائز اهمیت است، گفت: در هر محله علاوه بر بافت ساختمانی با یک نظام اجتماعی و فرهنگی نیز مواجه هستیم و شناخت این نظام اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به توسعه بافت کالبدی و محله‌ای منطقه کمک کند زیرا زمانی که مردم شناخت دقیقی از نقش خودشان در توسعه محله داشته باشند، به مشارکت دعوت می‌شوند و این مشارکت می‌تواند در سطح برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی هم در اجرا و عملیات یا تامین مالی پروژه‌ها محقق شود.

 شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم توسعه محلات توجه به  ظرفیت هویت‌های تاریخی محلات است، گفت: این رویکرد یکی از مسائل مهمی است که در منطقه ۱۲ باید به شکل ویژه به آن توجه شود.

وی افزود: این پتانسیل‌های هویتی از سالهای قبل شناخته شده است. فرایند توسعه چه در حوزه کالبدی و چه اجتماعی تقویت‌کننده پتناسیل‌های فرهنگی و اجتماعی محلات است. شهر تاریخی تهران در بافت تاریخی تهران شکل گرفته بنابراین اساسا توجه به بافت تاریخی محلات و ظرفیت‌های فرهنگی آنها یکی از اهداف طرح توسعه‌ای محله‌ای است که خوشبختانه اهداف برنامه سازمان نوسازی با منطقه ۱۲ بسیار نزدیک است.

سعادتی تاکید کرد: هم‌اکنون برنامه‌هایی در جهت طرح ارتقای کیفیت زندگی در منطقه ۱۲ به تفکیک محلات تهیه شده است که بخشی از آن در شورای چهارم به تصویب رسیده و برخی دیگر در شورای پنجم مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. همچنین در اسناد برنامه ۵ ساله سوم شهرداری ارکان برنامه‌های بافت تاریخی منطقه ۱۲ مورد بررسی قرار گرفته که امیدواریم این برنامه با ترتیب اولویت‌بندی اجرایی شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهر تهران بافت فرسوده تهران شهردار منطقه ۱۲ تهران علی محمد سعادتی طرح توسعه محله ای ترمیم بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۱۴۰۳؛ همه جوانان و مستاجرین کاشمری در منازل خود سکونت خواهند داشت

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان کاشمر گفت: طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشمر باشتاب و پیشرفت قابل وصف در حال اجراست و سال ۱۴۰۳، همه جوانان و مستاجرین در منازل خود سکونت خواهند داشت.

حجت‌الله شریعتمداری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد. در این سال تلاش همه این بود تا با هم‌‏افزایی و هم‌فکری از آزمون‌های بزرگی که در حوزه سیاست داخلی و خارجی با آن مواجه بودیم، با سربلندی بیرون آییم.

وی خاطرنشان کرد: از اولین روزهای حضور در شهرستان، اولویت‌ها و برنامه‌های کاری مدیریت اجرایی در راستای منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری تدوین و برنامه‌ریزی شد تا با محور قرار دادن فرمایش رهبری، سالِ «مهار تورم، رشد تولید» برای ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در شهرستان برای رسیدن به شهری توسعه‌یافته و آباد تلاش نماییم و با این افق دید تأکید ریاست‌جمهوری مبنی بر رونق پایدار، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای جوانان، با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان شهرستان از مهمترین اولویت‌های کاری‌مان بود.

فرماندار شهرستان کاشمر بیان کرد: اگرچه به لحاظ کمبود اعتبارات و تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه و شاهد تلخی‌ها و شیرینی‌های زیادی بودیم، اما با همراهی همه مسئولین و مدیریت اجرایی شهرستان و ارشادات پدرانه امام‌جمعه عزیز و تلاش‌های نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، توفیقاتی داشتیم.

وی با بیان اینکه فرا روی دولت، آزمون بزرگی به نام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داشت که همه مسئولین شهرستان با همدلی و همراهی و فراهم نمودن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهم اسفند، اقدام کردند و با حضور ۶۴ درصدی مردم منطقه ترشیز در پای صندوق‌های رأی، «جناب حجت‌الاسلام نیک‌بین» برای دومین دوره متوالی به‌عنوان منتخب مردم انتخاب شد، از این حضور پرشور و رویداد بزرگ می‌توان به‌عنوان یکی از شیرین‌ترین اتفاقات سال ۱۴۰۲ نام برد.

تحقق حدود ۱۰۰ درصدی اشتغال شهرستان

فرماندار کاشمر از دیگر موفقیت‌های امسال شهرستان را در راستای تأکیدات ریاست جمهوری در خصوص ایجاد اشتغال جوانان، تحقق حدود ۱۰۰ درصدی اشتغال شهرستان برشمرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی و آماده‌سازی فاز دوم شهرک صنعتی کاشمر در زمینی بالغ‌بر ۹۰ هکتار به ‌منظور استقرار حدود ۸۲ واحد تولیدی و صنعتی از جمله اقدامات زیرساختی بسیار مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه رشد تولید است.

وی یکی دیگر از اقداماتی که موجبات رضایت و خرسندی مردم را فراهم کرد و موجب چشیده شدن طعم خوش‌خدمت شد، اجرای موفق طرح‌های حوزه سلامت در شهرستان دانست و اذعان کرد: امسال افتتاح بزرگترین بلوک زنان و زایمان شرق کشور، پروژه‌های مختلف بهداشتی درمانی و تأمین و تجهیز مختلف بیمارستان‌ها، احداث چندین خانه بهداشت، ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی به سرانجام رسید.

شریعتمداری اظهار کرد: با انجام کارهای زیرساختی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و تلاش برای ایجاد فضای آرام در ابعاد سیاسی و امنیتی در داخل شهرستان با پرهیز از سیاست‌زدگی و پرهیز از ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی، تلاش شد تا صرفاً به دنبال توسعه و آبادانی و عمران شهرستان گام برداریم.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری

وی گفت: تمام تلاشمان ایجاد فضای آرامش برای تک‌تک مردم عزیزمان بوده که افزایش امید به زندگی در شهر کاشمر خود گواهی بر این مدعاست. در سال ۱۴۰۲ علیرغم همه تنگناهای مالی و تحریم‌ها شاهد اقدامات زیربنایی در تمامی بخش‌ها بودیم و با توجه به همه محدودیت‌های مالی و تنگناهای فرا روی دستگاه‌های اجرایی با عشق به خدمت در راستای رضایت مردم و خدای متعال و ایجاد زیرساخت‌های توسعه و عمران در منطقه در هفته دولت و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۱۱۷ پروژه با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال در شهرستان افتتاح شد.

فرماندار کاشمر ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری توجه به اینکه کاشمر دومین شهر زیارتی استان پس از مشهد به شمار می‌رود، در سال ۱۴۰۲ شاهد گام‌های مثبتی از جمله؛ پیگیری احداث هتل و همچنین فرهنگسرای شهرداری، به اتمام رسیدن بزرگترین پارک خطی کشور بودیم که با تحقق کامل آن‌ها شاهد تحولات شگرفی در حوزه گردشگری در منطقه خواهیم بود.

وی افزود: از دیگر اقداماتی که با راه‌‎اندازی آن شاهد حرکتی شگرف در توسعه منطقه خواهیم بود، انعقاد قرارداد احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷۵ میلیون یورو بود که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته و راه‌اندازی این مجموعه شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال باشیم. شروع به کار دفتر گمرک و صادرات منطقه ترشیز از دیگر اقدامات تأثیرگذاری بود که در حوزه امور عمرانی و زیربنایی در شهرستان صورت گرفته است.

شریعتمداری اذعان کرد: از رویدادهای مسرت‌بخش سال ۱۴۰۲ در بخش آموزشی، درمانی ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، افتتاح مرکز درمان ناباروری سطح ۲ کشور که در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، با هدف ارتقاء سطح سلامت صورت گرفته است.

به‌زودی ۸ کیلومتر از قطعه دوم محور شادمهر به کاشمر زیر بار ترافیکی خواهد رفت

وی گفت: یکی دیگر از مطالبات به‌حق مردم دوبانده شدن محور شادمهر به کاشمر بود که در جلسات متعددی از سوی مسئولین با حضور استاندار خراسان رضوی پیگیری شد و هم‌اکنون شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه هستیم و به‌زودی ۸ کیلومتر از قطعه دوم نیز زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

نماینده عالی دولت در کاشمر افزود: امیدواریم با رفع تنگناهای مالی انجام مراحل بعدی کار با شتاب بیشتری صورت پذیرد تا شاهد سفری امن و بدون حادثه برای همه همشهریان، مسافرین و زائرین باشیم، در این بین تخصیص اعتبار بالغ‌بر ۳ هزار میلیارد ریال به این پروژه از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، نویدبخش تسریع در اجرای این پروژه مهم است.

وی ادامه داد: متأسفانه کاهش نزولات آسمانی از نگرانی‌های ماست که امیدواریم در سال آینده علیرغم پیش‌بینی‌های صورت گرفته، شاهد کم‌آبی نباشیم و با استقبال مردم از روش‌های نوین آبیاری و روی آوردن کشاورزان به کشت جایگزین با همکاری مردم و صرفه‌جویی در مصرف آب، دچار بحران نشویم.

شریعتمداری گفت: باوجود بارندگی‌های اخیر در این شهرستان هنوز خشکسالی‌های گذشته جبران نشده و دشت کاشمر ممنوعه است. با توجه به اینکه کاشمر همچنان در خشکسالی به سر می‌برد باید در زمینه ترویج و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات در راستای مصرف بهینه و بهره‌وری تلاش کرد.

شریعتمداری همچنین خاطرنشان کرد: طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کاشمر باشتاب و پیشرفت قابل وصف در حال اجراست که ان‌شاءالله قرار است بیش از ۹۰۰۰ نفر از جوانان و مستأجران کاشمری صاحب‌خانه شوند. سال ۱۴۰۳، همه جوانان و مستاجرین در منازل خود سکونت خواهند داشت

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان کار ساختمان‌های تجاری، خدماتی و اداری بدون مناسب‌سازی صادر نخواهد شد
  • «منطقه ۵» منطقه‌ای به وسعت یک شهر
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده شهری گلستان
  • نوسازی ۴ هزار و ۳۲۳ واحد مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان
  • بهسازی تابلوها در معابر منطقه ۸ | کمبود زمین در منطقه برای توسعه سرانه‌ها
  • ابهر بیش از ۴۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد
  • لزوم ایجاد پایگاه‌های شغلی مجازی دانش بنیان و استارت آپ برای اشتغال
  • مشخص شدن بافت فرسوده تمام شهر‌های گلستان تا خرداد سال آینده
  • یک انتصاب جدید در آموزش و پرورش
  • سال ۱۴۰۳؛ همه جوانان و مستاجرین کاشمری در منازل خود سکونت خواهند داشت