Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@09:40:00 GMT

انتخاب شهردار سوم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۵۰۸۴

انتخاب شهردار سوم

تهران- ایرنا- بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، دیروز با تلاش و همدلی همه همکارانم در شورای شهر شهردار تهران در زمان مقرر تعیین و معرفی شد. رای‌گیری و انتخاب دیروز، شاید از یک جهت با دو انتخاب دیگری که برای شهردار تهران داشتیم، تفاوت داشت.

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم محسن هاشمی آورده است: معمولا در دوره‌های قبل و انتخابات اینچنینی، قبل از جلسه رای‌گیری با توجه به نظر و دیدگاه اکثریت اعضای شورا یکی از کاندیداها از قبل مشخص می‌شد و در صحن فقط به وی رای اعتماد می‌دادیم و رسما انتخابش می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی از قبل مشخص بود که شهردار آینده چه کسی است. اما در مورد انتخابات اخیر از آنجایی که آرای اعضا به هم نزدیک بود و از سویی در جلسه هم‌اندیشی دیروز صبح هم همه اعضا حضور نداشتند، تشخیص اینکه شهردار چه کسی خواهد بود، دشوار بود.

برای همین همه‌چیز به رای‌گیری اعضا در صحن شورا منتهی شد. از سوی دیگر هر دو کاندیدای شهرداری، روز دوشنبه از ساعت 8 صبح تا 18، در جلسات کمیسیون‌های مختلف شرکت کردند و در کنار برنامه‌هایی که ارایه داده بودند به تشریح دیدگاه‌های خود در مورد چالش‌های تهران در حوزه‌های مختلف پرداختند که فکر می‌کنم همین امر نیز در تصمیم نهایی اعضا برای رای دادن به گزینه‌های خود برای شهرداری تاثیر بسیاری داشت. اما اینها تنها یک روی سکه انتخابات شهردار تهران بودند. همان طور که حتما شما هم مشاهده کرده‌اید، یک روز قبل از برگزاری انتخابات، شاهد موج وسیعی از هجمه‌های تبلیغاتی علیه انتخابات و کاندیداها بودیم.

هجمه‌هایی که تلاش می‌کردند به افکار عمومی و حتی اعضای شورا این گونه القا کنند که دولت و حتی حاکمیت موافق کاندیداهای شهرداری نیست و به همین دلیل هم شهردار بعدی تایید صلاحیت نخواهد شد. این فضا و جو روانی به حدی شدید بود که حتی برخی از دوستان و اعضای شورا که نگران آرای کاندیدای خود بودند، پیشنهاد می‌دادند که جلسه انتخاب شهردار را به تعویق بیندازیم. اما به هر روی این انتخابات با تصمیم اکثریت اعضا در همان زمان مقرر برگزار شد. آن هم در فضایی کاملا رقابتی و درعین حال منظم و با هماهنگی کامل اعضا و جوی سالم و شفاف. امروز روز دیگری است؛ حالا باید بعد از انتخاب شهردار بر عملکرد وی و انتظاراتی که شهر و شهروندان و شورا در اداره شهر دارند، تمرکز کنیم. شاید اولین توقع ما از شهردار جدید تهران این است که برنامه سوم توسعه شهر تهران را با هماهنگی شورا به نحو احسن و با قدرت دنبال کند، چرا که در این برنامه موضوعات مهمی مطرح شده که هر کدام یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های شهرمان است.

موضوعاتی مثل گام برداشتن در جهت الگوی درآمد شهری و حرکت به سمت درآمدهای پایدار شهری یا موضوعات دیگری مانند: توسعه حمل و نقل عمومی و به خصوص حمل و نقل ریلی، استفاده از مزیت‌ها و پتانسیل‌های شهر تهران، توجه به چابک‌سازی، آسیب‌های اجتماعی، پایدارسازی شهر در برابر زلزله، تاب‌آوری شهری و.... اینها موضوعاتی است که سال‌ها با وجود احکام و شعارها و سیاستگذاری‌های انجام شده همچنان مغفول مانده و انتظار ما از شهردار جدید تهران این است که به صورت عملیاتی نیز این مسائل را پیگیری کند و در جهت تبدیل تهران به شهری زیست‌پذیر و شایسته زندگی آرام و کم دغدغه برای تهرانی‌ها گام بردارد.

البته با توجه به سابقه حدود یک و نیم ساله آقای حناچی در شهرداری تهران و پیش از آن سابقه معاونت‌شان در وزارت راه و شهرسازی و آشنایی با مقوله‌هایی چون بافت‌های فرسوده، مشکلات عمرانی و شهرسازی شهر تهران و... امیدواریم که وی به خوبی بتواند از پس اداره تهران برآید. و اما در مورد شایعاتی و هجمه‌هایی که در طول این یک سال و اندی از عمر شهرداری و شورای شهر جدید می‌گذرد باید بگویم که از دید ما، این فشارها و هجمه‌ها تا حدودی طبیعی است. فشارهایی از جنس شایعات و دروغ‌پراکنی‌ها که در برهه‌های مختلف از سوی طلبکاران سیاسی طیف‌های مختلف و به خصوص افراطیون آنها، به بهانه‌های مختلف به جناح‌های مقابل وارد می‌آید و سعی در کمرنگ کردن نقش آنها و همچنین تضعیف آنها دارند.

طیف‌های سیاسی و افراطیونی که بعضا از سوی نهادهای وابسته به قدرت و حاکمیت، حمایت می‌شوند. ما در شورای شهر و شهرداری تهران با تمام توان تلاش می‌کنیم تا به دور از تمامی این حواشی به وظیفه خود که همان اداره کلانشهر تهران است، بپردازیم. چرا که از نگاه اعضای شورا، توجه به خواسته‌های شهروندانی هستند که ما را به عنوان نمایندگان خود در شورا انتخاب کرده‌اند و انتظار ساخت شهری بهتر برای زندگی با کیفیت‌تر را دارند.

البته امیدواریم عملکرد ناپسندیده طیف‌های سیاسی رقیب برای تخریب شورای شهر و اعضای آن و همچنین شهرداران و مدیران آنها که از ابتدای فعالیت دور جدید مدیریت شهری در سال گذشته آغاز شده، توسط نهادهای بالادست کنترل شود تا تیم مدیریت شهری جدید بتواند بدون دغدغه به کار خود ادامه دهد و دیگر شاهد چالش‌هایی که در طول این مدت شاهد آن بودیم، نباشیم.

*منبع: روزنامه اعتماد، 1397.8.23
**گروه اطلاع رسانی**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي روزنامه اعتماد انتخاب شهردار شوراي شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در احکامی جداگانه برای سه بخش اداره کل رفاه، مؤسسه علمی کاربردی و اداره کل بودجه سرپرست جدید معرفی کرد.

بر اساس این احکام، میثم حسین قلی‌زاده به عنوان سرپرست اداره کل رفاه، مسعود ندافان به عنوان سرپرست مؤسسه علمی کاربردی و علی علاءالدینی به عنوان سرپرست اداره کل بودجه شهرداری تهران منصوب شدند.

کد خبر 6078245

دیگر خبرها

  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • اجرای پروژه‌های شهری جدید در شمال تهران از اردیبهشت
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا
  • گزارش دهی معاون شهردار تهران به شورا در جلسه آتی
  • تاکید شهردار شیراز بر اقدام عاجل برای صیانت از باغات شهری
  • با کارمندان متخلف شهرداری برخورد قاطع صورت گیرد
  • انتصابات جدید شهردار تهران در سه بخش مدیریت شهری
  • سرپرست شهرداری منطقه ۹ تبریز معرفی و منصوب شد
  • تغییرات جدید در بدنه مدیریتی شهرداری تبریز
  • تغییرات جدید در بدنه مدیریتی شهرداری منطقه ۹ تبریز