Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه همراه ما باشید تا با خواص روغن رازیانه و روش تهیه آن در منزل بیشتر آشنا شوید؛

خواص روغن رازیانه برای پوست و مو 1. جوان سازی پوست صورت

روغن رازیانه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها که دارد به رفع چین و چروک کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

2. سفیدی پوست صورت

روغن رازیانه با کاهش چربی پوست، باعث روشن تر و سفید تر شدن رنگ پوست صورت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3. آفتاب سوختگی

تحقیقات اولیه نشان می دهد که مالیدن روغن رازیانه رقیقی شده با روغن حامل (روغن نارگیل یا روغن زیتون)، مانع از اثر اشعه ماورا بنفش (UV) نور خورشید بر روی پوست شده و خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

4. درمان سریع زخم

مطالعات در ایتالیا نشان داده که روغن رازیانه به دلیل خواص ضد عفونی کننده قوی که دارد به بهبود سریع تر زخم ها کمک کرده و از عفونت زخم جلوگیری می کند.

5. درمان شوره سر

روغن رازیانه دارای خواص ضد قارچی است و می تواند به درمان قارچ موی سر و شوره سر کمک کند.

6. مو های زائد بدن

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن رازیانه رقیق شده با روغن حامل به مدت 12 هفته می تواند به رفع مو های زائد بدن زنان کمک کند.

فواید دارویی و درمانی روغن رازیانه برای بدن 7. لاغری و کاهش وزن

روغن رازیانه باعث افزایش متابولیسم بدن شده و با افزایش چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

علاوه بر این روغن رازیانه به سم زدایی روده ها کمک کرده و با کاهش جذب چربی، برای لاغری شکم و کاهش وزن مفید می باشد.

استفاده از روغن رازیانه برای لاغری

یک قطره روغن رازیانه را به یک لیوان آب اضافه کنید و بنوشید تا باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شود.

8. چاقی صورت

در طب سنتی از روغن رازیانه برای چاقی صورت استفاده می کنند، یک قطره از روغن رازیانه را با روغن حامل ترکیب کنید و هر شب صورت خود را با آن ماساژ دهید.

9. زنان شیرده

گفته می شود که روغن رازیانه با افزایش هورمون استروژن در بدن، باعث افزایش شیر مادر در زنان شیرده می شود.

10. مردان

تحقیقات نشان داده که روغن رازیانه باعث افزایش سطح هورمون تستوسترون و افزایش میل جنسی در مردان می شود.

11. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید های موجود در روغن رازیانه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد قارچی، خطر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

روغن رازیانه با تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کرده و با کاهش خلط در سیستم تنفسی به درمان سرفه کمک می کند.

12. معده و دستگاه گوارش

روغن رازیانه یکی از بهترین روش های طبیعی برای بهبود هضم غذا است که می تواند نفخ شکم را کاهش دهد و علائم سندروم روده تحریک پذیر را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان داده که روغن رازیانه به دلیل خواص آرام بخش طبیعی که دارد، سکسکه را درمان می کند، از احتباس گاز در روده ها پیشگیری کرده و به درمان گرفتگی روده کمک می کند.

مقدار و روش استفاده از روغن رازیانه برای دستگاه گوارش

توصیه می شود که برای درمان بیماری های گوارشی، دو قطره روغن رازیانه را در یک قاشق غذاخوری روغن حامل (روغن نارگیل یا زیتون) بریزید و بر روی شکم بمالید.

روش استفاده از روغن رازیانه برای معده درد

یک یا دو قطره روغن رازیانه را در یک لیوان آب گرم یا چای بابونه بریزید و بنوشید تا معده درد شما درمان شود.

13. یبوست

روغن رازیانه یکی از بهترین ملین های طبیعی و گیاهی برای افزایش حرکات روده و درمان سریع یبوست و اسهال می باشد.

مقدار و طریقه استفاده از روغن رازیانه برای یبوست

توصیه می شود که درمان یبوست، 2 قطره روغن رازیانه را به یک فنجان دمنوش نعناع اضافه کنید و بنوشید.

14. سلامت دهان و دندان

روغن رازیانه دارای خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی است که باکتری های عامل بوی بد دهان را از بین می برد و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

مقدار و طرز استفاده از روغن رازیانه برای دندان

یک قطره روغن رازیانه را بر روی دندان ها بمالید و با مسواک بر روی دندان ها بکشید.

15. کلیه

روغن رازیانه به عنوان یک ادرار آور طبیعی شناخته می شود که با سم زدایی کلیه ها و حذف آب اضافی، سدیم، اسید اوریک و نمک های صفراوی از طریق کلیه ها باعث کاهش فشار خون بالا شده و خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را کاهش می دهد.

16. درمان قاعدگی نامنظم

روغن رازیانه با افزایش استروژن، یکی از بهترین دارو های گیاهی برای درمان قاعدگی نامنظم می باشد. همچنین روغن رازیانه دارای خواص آرام بخش طبیعی بوده و به درمان سردرد، دل درد و کمر درد پریود کمک می کند.

علاوه بر این ها، روغن رازیانه خطر یائسگی زودرس را کاهش می دهد.

17. سم زدایی و پاک سازی خون

روغن رازیانه یکی از بهترین روش های طبیعی برای پاک سازی و سم زدایی خون می باشد.

18. نقرس

روغن رازیانه یک مدر است و با دفع اسید اوریک اضافی خون به پیشگیری و درمان نقرس کمک می کند.

19. فشار خون

روغن رازیانه به دلیل خواص ادرار آور طبیعی که دارد، باعث دفع سدیم اضافی خون شده و به درمان فشار خون بالا کمک خواهد کرد.

20. استرس، اضطراب و افسردگی

روغن رازیانه دارای خواص آرام بخش طبیعی است به همین دلیل یکی از بهترین درمان ها برای استرس، اضطراب و افسردگی محسوب می شود.

عوارض و مضرات روغن رازیانه زنان باردار

متخصصان توصیه می کنند که زنان در دوران بارداری از مصرف روغن رازیانه به صورت خوراکی و موضعی، اجتناب کنند؛ روغن رازیانه می تواند باعث افزایش سطح استروژن شده و خطر سقط جنین در دوران بارداری را افزایش دهد.

همچنین افزایش هورمون استروژن در زنان، باعث تشدید علائم سرطان پستان، سرطان رحم، فیبروئید رحمی و اندومتریوزیس می شود.

نوزادان و کودکان

توصیه می شود که روغن رازیانه را به هیچ وجه نباید برای نوزادان و کودکان استفاده کرد.

صرع

پیشنهاد شده که افراد مبتلا به صرع از مصرف روغن رازیانه خودداری کنند چون باعث تشدید علائم بیماری می شود.

آلرژی و حساسیت

روغن رازیانه در برخی افراد باعث واکنش های آلرژیک و حساسیت می شود.زیاده روی در مصرف روغن رازیانه می تواند منجر به تشنج، توهم و عدم تعادل روانی شود.

طبع روغن رازیانه

طبیعت روغن رازیانه گرم و خشک می باشد. روغن رازیانه حاوی مقادیر بالای پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین K و فولات، آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوممی باشد.

امروزه از روغن رازیانه برای تهیه نوشیدنی های غیر الکلی و خمیر دندان استفاده می شود.

طرز تهیه روغن رازیانه  روش اول : برگ های رازیانه

برگ های تازه رازیانه را جدا کرده و خوب بشویید و خشک کنید. در یک ظرف شیشه ای بزرگ، برگ ها را خرد کرده و در دو فنجان روغن زیتون بریزید، درب ظرف را محکم ببندید و  به مدت 2 هفته زیر نور خورشید بگذارید.

هر روز صبح طرف را تکان دهید، بعد از دو هفته روغن رازیانه آماده است. روغن را از صافی رد کنید و در یک ظرف شیشه ای به مدت شش ماه در یک جای تاریک و خنک نگه دارید.

روش دوم : دانه های رازیانه

روغن رازیانه را در کارخانه ها با استفاده از دانه های رازیانه و از طریق فرآیند تقطیر بخار تولید می کنند.

 

منبع:coca

منبع: فردا

کلیدواژه: رازیانه خواص رازیانه خواص روغن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم

استفاده از خیار یک راه آسان و سریع برای طعم دار کردن آب و نوشیدن و لذت بردن از آن است. خیار حاوی انواع ویتامین ها، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های مختلف از جمله سرطان و دیابت کمک کنند. این ماده غذایی شگفت انگیز در عین حال ممکن است به حفظ سلامت استخوان ها، پوست و ماهیچه‌ها نیز کمک کند.

هیدراتاسیون

به گزارش عصرایران، بدن برای عملکرد صحیح و حفظ سلامت کلی خود به آب کافی نیاز دارد.

با استناد به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، دستورالعمل دقیقی برای مشخص کردن میزان آب مصرفی یک فرد به صورت روزانه وجود ندارد. در واقع نیاز افراد به مصرف مایعات ممکن است در صورت تعریق زیاد، ورزش یا از دست دادن مایعات به دلیل بیماری یا آب و هوای گرم افزایش یابد.

در این میان نوشیدن آب به همراه خیار نه تنها میزان آب مصرفی روزانه فرد را بالا می‌برد، بلکه طعم بهتری نیز به آب می‌بخشد. این راهکار می‌تواند به ویژه برای افرادی که نوشیدن آب بدون طعم را دوست ندارند، بسیار مفید باشد.

کاهش وزن

نوشابه‌های شیرین، آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های ورزشی دارای کالری و قند بالایی هستند. از طرفی کالری آب خیار تقریبا صفر است. این موضوع بدین دلیل است که خیار کالری بسیار کمی دارد. افزودن خیار به آب به فرد این امکان را می‌دهد که از نوشیدنی‌های طعم دار بدون مصرف کالری اضافه لذت ببرد.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرند. در این حالت به جای پاسخگویی به نیاز خود به هیدراتاسیون، فرد شروع به خوردن میان وعده‌های متعدد یا پرخوری می‌کند. وقتی احساس گرسنگی می‌کنید، ابتدا یک لیوان آب همراه با خیار بنوشید تا بررسی کنید که آیا گرسنگی تان برطرف می‌شود یا خیر. بدین ترتیب هیدراتاسیون مناسب می‌تواند به فرد کمک کند تا احساس سیری کند و او را از میان وعده‌های غیر ضروری دور نگه دارد.

آنتی اکسیدان‌ها

آسیب اکسیداتیو می‌تواند منجر به امراض مختلفی از جمله سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی شود. در مقابل آنتی اکسیدان‌ها به جلوگیری و به تاخیر انداختن آسیب سلولی ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می‌کنند.

خیار سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است. در نتیجه با افزودن آن به آب، لیوان آب خود را به راحتی مغذی‌تر و سرشار از آنتی اکسیدان می‌کنید.

خیار غنی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی زیر است:

– کلسیم

– منیزیم

– پتاسیم

– فسفر

– ویتامین آ

– ویتامین کا

کاهش فشار خون

رژیم غذایی با سدیم بالا و پتاسیم کم می‌تواند منجر به فشار خون بالا شود؛ بنابراین گنجاندن پتاسیم در رژیم غذایی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

از آنجایی که خیار منبع خوبی از پتاسیم است، آب خیار به عنوان راهی مناسب برای افزایش پتاسیم، ایجاد تعادل بهتر سدیم و پتاسیم و همچنین کاهش فشار خون در نظر گرفته می‌شود.

پیشگیری از سرطان

خیار سرشار از ترکیبات فلاونوئیدی است که ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کنند.

طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۲۳ از طریق مجله اروپایی تحقیقات پزشکی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، فلاونوئید فیستین موجود در خیار ممکن است بتواند روند پیشرفت انواع خاصی از سرطان مانند سرطان پروستات را با اختلال مواجه سازد.

با این حال، شایان ذکر است که این نتایج مربوط به مصرف خیار کامل به صورت خوراکی هستند. بدین ترتیب توصیه می‌شود که پس از نوشیدن آب طعم دار شده با خیار، تکه‌های خیار باقی مانده را نیز میل کنید.

سلامت عضلات

پتاسیم کلید انرژی عضلانی و انقباض عضلات است. همانطور که گفته شد خیار منبع خوبی از پتاسیم است و همین فاکتور آب خیار را به گزینه‌ای مناسب برای حمایت از عملکرد عضلات تبدیل می‌کند.

پوست سالم

بر اساس مقاله‌ای که از طریق وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی است، هیدراتاسیون مناسب می‌تواند به دفع سموم از بدن و حفظ سلامت پوست کمک کند. خیار حاوی ویتامین B۶ است که می‌تواند به درمان درماتیت سبورئیک و سایر مشکلات پوستی یاری برساند.

عوارض مصرف ترکیب آب و خیار

تا به امروز عوارض جانبی قابل توجهی از نوشیدن ترکیب آب و خیار گزارش نشده است. با این حال، برخی از افراد ممکن است خیار را به سختی هضم کنند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که خیار علائم ۵۹.۷ ٪ از افراد مبتلا به سوء هاضمه را تشدید می‌کند. این پژوهش در وب سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا موجود است.

در حالی که اکثر مردم می‌توانند آب خیار و خیار را به خوبی تحمل کنند، بهتر است اگر پس از مصرف آب خیار دچار مشکلات گوارشی یا سایر عوارض جانبی می‌شوید، برای مشاوره با پزشک و یا داروساز خود تماس بگیرید.

طرز تهیه آب خیار

برای تهیه ترکیب مورد نظر به ۸ لیوان آب و

۲ عدد خیار، نازک برش داده شده نیاز خواهید داشت.

– خیار‌های ورقه شده و مقدار کمی نمک (در صورت عدم ابتلا به فشار خون) را به یک پارچ یا شیشه بزرگ حاوی آب اضافه کنید

– مخلوط را به خوبی هم بزنید

– روی آن را بپوشانید و حداقل ۴ ساعت یا یک شب در یخچال بگذارید

– نوشیدنی به دست آمده را ظرف حداکثر ۳ روز مصرف کنید

آب خیار در مقابل آب لیمو

برخی از افراد ممکن است نوشیدن آب همراه با تکه‌های لیمو را ترجیح دهند و یا حتی فواید هر دو را با نوشیدن آب خیار و لیمو ترکیب کنند.

آب لیمو فواید مشابهی با آب خیار دارد، شامل محافظت در برابر بیماری‌های مختلف با تکیه بر عملکرد آنتی اکسیدانی و کمک به کاهش وزن با ارائه جایگزینی خوش طعم برای نوشیدنی‌های حاوی کالری بالا.

به گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری‌های کلیوی و گوارشی آمریکا، برخی از تحقیقات معتبر نشان می‌دهند که نوشیدنی‌های مرکباتی می‌توانند به محافظت در برابر سنگ کلیه کمک کنند. بدین ترتیب آب با تکه‌های خیار و لیمو یک نوشیدنی خوش طعم و با طراوت است که می‌تواند فواید سلامتی متعددی را ارائه دهد.

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید