Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد حیدری در گفت‌وگو با ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، با بیان اینکه وقف یک سنت حسنه است، افزود: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و عام‌المنفعه از منشأ وقف ایجاد شده‌اند.
وی ادامه داد: متولیان امر وقف باید نیازهای روز جامعه را بشناسند و به سمت تسهیل ازدواج جوانان همچون تامین جهیزیه، مسکن بپردازند علاوه بر این ساخت درمانگاه و تامین دستگاه‌های درمانی از دیگر نیازهای روز جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز در همدان مراکز خیریه ای هستند که از محل وقف ایجاد و از همین محل اداره می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی جامعه باید واقفین را شناسایی و کار آنها را به مردم معرفی کنند افزود: برای تعمیق فرهنگ‌سازی وقف صداوسیما، مبلغان و روزنامه‌ها باید وارد شوند.
وی احداث مسجد های کوچک را از دیگر نیازهای روز جامعه برشمرد وگفت: باید مسجدهایی کوچک و عاری از هزینه‌های هنگفت ایجاد کنیم و در پی آن نیز به انجام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بپردازیم که این موضوع با موقوفات مردمی جوابگو خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی لازم برای وقف ایجاد نشده است، افزود: دولت باید مردم را در امور مختلف همچون ساخت مسجد، مجتمع‌های مسکونی برای افراد نیازمند، اشتغال و ازدواج جوانان، مشارکت دهد و از ظرفیت وقف در این راستا استفاده کند.
حیدری خاطرنشان کرد: اگر امروزه واقفین در رونق اقتصادی و اشتغال وارد شوند تولید داخلی رونق می‌گیرد و اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان مسجد احداث مسجد وقف نیت وقف اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان استاندار قم از زحمات آقای مقیمی معاون پیشین هماهنگی امور زائرین استانداری تقدیر و حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم را به عنوان معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم معرفی کرد.

ابوالقاسم مقیمی معاون سابق اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم مردمی بودن و به کارگیری ظرفیت‌های مردم در برنامه‌های مختلف مربوط به حوزه معاونت هماهنگی امور زائرین به ویژه در ایام نیمه شعبان و اربعین، و همچنین تقویت محل محوری و تجمیع فعالیت‌ها حول محور مساجد را از مهم‌ترین دستاورد‌ها و برنامه‌های در دوره بیش از دو سال و چهار ماه مدیریت خود دانست و افزود: با انجام اقدامات فرهنگی در این حوزه توانستیم زمینه کاهش تصادفات و همچنین کاهش آمار طلاق در استان دستاورد‌هایی داشته باشیم به این ترتیب که در زمینه کاهش تصادفات رتبه قم از پله نخست به رتبه چهارم کشوری کاهش یافت و در حوزه ثبت طلاق از رتبه نخست کشوری در سال ۹۹ به رتبه سیزدهم رسیدیم.

وی همچنین پیگیری برای تخصیص سهم اعتبارات از طریق درگاه ملی زیارت به استان قم را از دیگر دستاورد‌های دوران مدیریت خود دانست و گفت: تاکنون هیچ مبلغی به استان قم در این خصوص تعلق نمی‌گرفته که امسال مبلغ ۳هزار میلیارد ریال تخصیص داده شده که امیدواری مدیریت جدید بتواند مبالغ را بیشتری را در این خصوص پیگیری کند.

حجت الاسلام حسینی مقدم سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم نیز در این مراسم سه سرفصل زیارت، فرهنگ و اجتماع را ماموریت‌های اصلی خود در حوزه معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری دانست و از همه دستگاه‌های مرتبط خواست تا این مجموعه را در زمینه رسیدن به اهدافش همراهی کنند.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از این مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور بوده و سابقه یکدوره مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه قم را نیز دارد.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود