شکست سنگین رضا عطاران و امین حیایی در خانم یایا/فیلمی که نباید ساخته میشد
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۵۶۱۲
خبرگزاری میزان- خانم یایا نه تنها بدترین فیلم کاهانی محسوب میشود بلکه می تواند یکی از شانسهای اصلی بدترین فیلم اکران شده در سال جاری نیز محسوب شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، طی سالهای اخیر سینمای ایران به سمت گیشه محور بودن رفته و اکثریت آثار چرخه اکران را آثار کمدی به اصطلاح بفروش به خود اختصاص داده اند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شروع این نوع از سینمای کمدی را میتوان اکران فیلم "من سالوادور نیستم" تلقی کرد. فیلمی که از تمامی جهت از سوی اهالی رسانه و منتقدین نقد شد اما با المانهایی مانند شوخیهای سطحی و مبتذل سعی در فروش حداکثری در گیشه داشت.
این روند بعد از من سالوادور نیستم شدت گرفت و رضا عطاران به یکی از بازیگران بفروش و البته کلیشهای سینما مبدل شد. الگوی اینگونه آثار تنها روی شوخیها و بداهه های کمیک بازیگران ختم میشد و به نوعی هیچگونه اثری از فیلمنامه در اثر نبود.
پس از آن آثاری همچون نهنگ عنبر یک و دو، هزارپا و مصادره با همان روند ساخته شدند. این آثار همگی به ساخت و بازسازی دهه شصت می پرداختند. این بازسازی اما تنها به سطح، برخی لباس ها و اتفاقات کاملاً دم دستی ختم میشد.
رضا عطاران در تمامی این چهار اثر نقشی شبیه به هم را ایفا کرد و از این حیث نقطه منفی در کارنامه خود به ثبت رساند. بازیگری که آثاری همچون دهلیز، طبقه حساس، اسب حیوان نجیبی است و خوابم میاد را در کارنامه خود میدید حالا به بازیگری مبدل شده بود که تنها دلیل انتخابش گیشه بود.
عبدالرضا کاهانی که سابقه همکاری موفقی با عطاران داشت این بار به سراغ همین الگو رفته میخواهد با نوعی از کمدی سطحی فروش خوبی را به ثمر برساند. چاشنی این اتفاق را می توان در همکاری حمید فرخ نژاد، امین حیایی و رضا عطاران دید.
البته همچون عطاران فرخنژاد که به شدت دوران افول خود را سپری می کند هم نقشی کاملاً ساده و به نوعی ضد نقش ایفا کرده است. حیایی هم با همان تیپ معروف خود در آثاری همچون ساخت ایران پا به عرصه گذاشته است.
اما مشکل تنها به بازیگران ختم نمی شود و یکی از بزرگترین نقاط ضعف اثر را باید در فیلمنامه گسسته و بی سرانجام اثر دانست. این فیلم بدون شک بدترین تجربه کارگردانی کاهانی است که حالا در کنار ان فیلمنامه مبتدیانه این بد را بدتر کرده است.
مشکل آنجاست که ار هیچ فیلمنامه ای ندارد. کارگردان و عوامل به تایلند رفتهاند و بر اساس اتفاقات سطحی و شوخیهای دم دستی خودشان فیلمبرداری آغاز شده است. هیچ خط درست روایی در اثر دیده نمی شود و شخصیت پردازی در بدترین سطح خود قرار دارد.
فیلم سینمایی خانم یایا با وجود اینکه از دور اثری خوب دیده میشود اما از نزدیک اتفاقی منفی در سینمایی امروز است. خانم یایا نه تنها بدترین فیلم کاهانی محسوب میشود بلکه می تواند یکی از شانسهای اصلی بدترین فیلم اکران شده در سال جاری نیز محسوب شود.
اما نکته جالب توجه در اکران فیلم خانم یایا در آنجاست که بر خلاف پیش بینیهای تیم تولید و با وجود اسامی سرشناس در میان بازیگران اثر فروش بسیار بدی داشته و در نزدیک به یک هفته هنوز هشتصد میلیون تومان هم نفروخته است. این در حالی است که برای آثاری که به قصد گیشه ساخته میشود هفته اول می تواند فروشی معادل سه میلیارد تومان به ثبت برساند.
انتهای پیام/
منبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: رضا عطاران حمید فرخ ن خانم یایا امین حیایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
فرار بزرگ پرسپولیس از بدترین سناریوی ممکن در دقیقه 95
به گزارش "ورزش سه" در شرایطی که پرسپولیس در نیمه دوم دست بالا را داشت و برای پیروزی خیز برداشته بود، اخراج امید عالیشاه باعث شد در ده دقیقه پایانی عقب بنشیند و به همان یک امتیاز هم قناعت کند.
در چنین شرایطی سپاهان که بیشتر مایل به تساوی بود در آخرین دقیقه بازی بهترین موقعیت گلزنیاش را از دست داد و در شرایطی که میتوانست به یک پیروزی دقیقه آخری دست یابد به یک امتیاز دست یافت.
پرسپولیس فصل قبل تقریبا شرایطی مشابه این بازی در بازی مقابل سپاهان تجربه کرد. در بازی 20 اسفند سال 1401 با اخراج لئاندرو پریرا، مهاجم برزیلی پرسپولیس، سرخها مقابل میهمان خود تحت فشار قرار گرفتند و با گل وقتهای اضافه محمد کریمی مغلوب شدند تا در کورس قهرمانی عقب بیفتند.
در بازی برگشت این فصل مقابل سپاهان در ورشگاه آزادی هم نزدیک بود چنین سرنوشتی برای سرخها رقم بخورد و بعد از اخراج عالیشاه با اینکه سپاهان بیمحابا جلو نیامد، اما در دقیقه پنجم وقتهای تلف شده چیزی تا رسیدن به گل پیروزی فاصله نداشت.
در این دقیقه با ارسال کرنر رامین رضاییان ،میلاد زکیپور قبل از تیر نزدیکتر ضربه سر زد و گولسیانی و آلکثیر که نزدیک او بودند غافلگیر شدند. با فاصله نزدیک به آنها فرشاد فرجی هم نتوانست کاری از پیش ببرد و کنعانیزادگان هم فقط نظارهگر بود تا توپ در تیر دورتر به هادی محمدی برسد که ضربه سر او جدیترین موقعیت سپاهان و شاید بازی را رقم زد و توپ با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی دروازه پرسپولیس عبور کرد و این تیم خوش شانس بود که در آخرین دقیقه گل نخورد چرا که نه فرصت جبران داشت نه توانش را.
در عین حال شاید اگر هادی محمدی به توپ ضربه نمی زد دیگر مدافع میانی زردها، سیاوش یزدانی میتوانست دروازه بیرانوند را باز کند و شاید برای سرخها باختن به گل دقیقه پایانی یزدانی میتوانست بدترین اتفاق ممکن باشد.
با این حال آنچه در این صحنه عجیب بود غفلت و اشتباه تمام مدافعان پرسپولیس بود که نزدیک بود مثل بازی با آلومینیویم در اراک کار دست تیمشان بدهند. در این صحنه غیر از کنعانی، فرجی و گولسیانی، جای عبدالکریم هم خالی بود و هادی محمدی و سیاوش یزدانی از جای خالی او استفاده کرده و در موقعیت گلزنی قرار گرفتند.
نکته عجیب درباره این صحنه آنجاست که مدافعان هر دو تیم در این بازی طی حدود صد دقیقه بازی کاملا موفق بودند و تقریبا هیچ موقعیتی به حریف ندادند اما نزدیک بود در روزی که بهترین گلزنان و مهاجمان سپاهان چیزی برای ارائه نداشتند چهار مدافع این تیم با همکاری یکدیگر گل پیروزی تیمشان را به ثمر برسانند و با اشتباهات سریالی چهار مدافع پرسپولیس یک دوئل عجیب بین دو خط دفاع برنده بازی بزرگ هفته را تعیین کند.