Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منتخب تهران، با بیان اینکه تعدیل نیروهای شهرداری بر اساس سیاست بردبرد اجرا خواهد شد از اجرای سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ به منظور کمک به گردش اقتصاد شهر و رفع آسیب‌های اجتماعی پایتخت خبر داد. پیروز حناچی در بیان برنامه‌های خود برای اداره تهران گفت: بی‌تردید اجرای برنامه‌های ارائه شده در شورای شهر را با توجه به وضعیت بودجه شهرداری و اولویت‌بندی بر اساس اهمیت هر کدام از موضوعات مطرح شده در دستورکار قرار می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شهردار تهران با اشاره به موضوعاتی که در اولویت دستورکار خود قرار خواهد داد، تاکید کرد: طبیعتا توسعه حمل و نقل عمومی و در پی آن کاهش آلودگی هوا دو موضوع بسیار مهم است که هم شهرداری تهران، هم دولت و هم تمام گروه‌های ذینفع و حتی شهروندان باید کمک کنند تا تحقق پیدا کند. تعدیل نیرو در دستورکار شهرداری قرار می‌گیردوی در مورد تعدیل نیرو که در دستورکار شهرداری قرار گرفته است، یادآورشد: این موضوع که باید بدنه شهرداری سبک و چابک شود در دستورکار تمام کاندیداهای شهردار تهران قرار داشت، اما اینکه چگونه این کار را انجام دهیم به این معنا که با اخراج یا سیاست بردبرد صورت پذیرد تا افرادی که شامل تعدیل می‌شوند با علاقه خود از بدنه جدا شوند، دو سیاست کاملا مجزا بوده که نتایج مجزایی هم به همراه دارند و من طرفدار سیاست بردبرد هستم. اجرای سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ در شهرداری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی حناچی در رابطه با برنامه خود برای رفع آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، سیاست اقتصاد مبتنی بر فرهنگ را در پیش خواهم گرفت که در دنیا نیز مطرح است و بسیاری از شهرهای موفق این روش را که انجام اقدامات فرهنگی برای کمک به گردش اقتصادی شهر بوده را تعقیب می‌کنند که این کم‌عارضه‌ترین و پربازده‌ترین روشی است که می‌توانیم برای اداره صحیح شهر بکار بگیریم. شهردار تهران در مورد ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی و جمع‌آوری متکدیان تاکید کرد: شهرداری از نظر قانونی در این زمینه مسئولیت مستقیم ندارد و از اختیارات لازم در جهت توانمندسازی برخورد نیست و تنها می‌تواند با این افراد برخورد کند، اما ابزارهای بسیاری دارد که قطعا از تمام آنها برای کاهش چالش‌های اجتماعی همچون کودکان کار و متکدیان سر چهارراه‌ها استفاده خواهیم کرد. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • جزییات غربالگری در طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی