Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ درباره برنامه افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور بزرگترین رویداد دینی دانشگاه‌های کشور است که سی و سومین دوره آن در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای، سراسری و ملی در کلیه دستگاه‌ها اعم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی افزود: مرحله ملی این جشنواره با حضور برگزیدگان مرحله سراسری دستگاه‌ها و سازمان‌ها به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد، پایتخت معنوی کشور برگزار می‌شود. این مرحله طی دو روز برگزار می‌شود. روز جمعه ۲۵ آبان‌ماه پذیرش مهمانان شروع می‌شود و شنبه ۲۶ آبان مراسم افتتاحیه این مرحله از ساعت ۸ صبح برگزار می‌شود. در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری تقدیر خواهد شد. بعدازظهر این روز و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ مراسم اختتامیه است و برگزیدگان بخش‌های آوایی و معارفی تجلیل می‌شوند. هر دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه در تالار مرحوم رحیم‌زاده دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور با ارائه آمار شرکت‌کنندگان در هر بخش از جشنواره، افزود: جشنواره در شش بخش؛ آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و در ۳۳ رشته برگزار می‌شود. در بخش آوایی و معارفی ۵۲۴ نفر به صورت قطعی در اختتامیه جشنواره شرکت خواهند کردند که به صورت مجزا تعداد شرکت‌کنندگان در بخش آوایی ۳۱۸ متسابق است که در ۹ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات خوانی، تواشیح و هم‌خوانی و اذان به رقابت می‌پردازند.

طاهری ادامه داد: در بخش معارفی جشنواره حدود ۲۰۶ دانشجو در ۹ رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی، احکام پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه در بخش پژوهشی ۴۰ نفر شرکت کرده‌اند، ادامه داد: در بخش ادبی ۱۰۱ نفر در ۴ رشته تالیف کتاب، مقاله نویسی، داستان و شعر رقابت کرده‌اند. بخش هنری این جشنواره با مشارکت ۱۹۱ نفر در ۸ رشته شامل پوستر، عکس، نقاشی، خوشنویسی، منبت و معرق، تذهیب، فیلم کوتاه و نمایشنامه بوده است. در بخش فناوری نیز تعداد ۴۵ دانشجو در سه رشته نرم‌افزار، اپلیکیشن و کانال‌های مجازی شرکت کرده‌اند و به رقابت پرداختند.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با بیان اینکه در بخش‌های چهارگانه هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری مجموعا ۴۵ نفر در ۱۵ رشته برگزیده خواهند شد، اظهار کرد: این افراد در مرحله پایانی جشنواره و مراسم افتتاحیه جهت کسب جوایز خود حضور می‌یابند.

وی همچنین درباره داوری جشنواره گفت: آثار بخش‌های ادبی، هنری، فناوری و پژوهشی جشنواره را که قریب به ۳۷۶ اثر بوده است، در روز‌های ۱۴ تا ۱۸ آبان در کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها در دانشگاه فردوسی مشهد داوری شدند. در بخش آوایی و معارفی متسابقان در دو بخش برادران و خواهران و با حضور ۲۰ داور برجسته و صاحب‌نام کشور ارزیابی می‌شوند. مسابقات این بخش ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود و متسابقان از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

طاهری همچنین درباره آمار حضور دانشجویان دختر و پسر در این جشنواره، گفت: آمار شرکت‌کنندگان خانم و آقا به صورت برابر است، حدود ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده آقا و ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده خانم هستند. آمار دقیق در روز‌های آتی با پذیرش نهایی مشخص می‌شود.

دبیر جشنواره سی و سوم در پاسخ به این پرسش که آیا این جشنواره ظرفیت پرداختن به شبهات و پاسخ به سوالات دانشجویان را دارد یا خیر؟ اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید وقتی فضای قرآنی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود این فضا می‌تواند موجب آگاهی‌بخشی دانشجویان شود و بسیاری از پرسش‌های دانشجویان را پاسخ دهد. قطعا این ظرفیت وجود دارد که تعداد رشته‌ها بیشتر و به این نکته هم توجه شود. تشخیص مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این زمینه راه‌گشا است و آن‌ها می‌توانند این مورد را مدیریت کنند.

وی افزود: در هر حال این ظرفیت وجود دارد که فضایی برای پاسخ به پرسش‌های دانشجویان فراهم کنیم. این مسئله می‌تواند به عنوان یک پیشنهاد از سوی مسئولان فرهنگی وزارت علوم ارائه و در آیتم‌های مسابقات به طور ویژه در دو بخش سبک زندگی ایرانی-اسلامی و معارفی در نظر گرفته شود. در این زمینه هر چه بیشتر تلاش کنیم می‌توانیم در راستای تقویت هویت دینی و ملی و ترویج فرهنگ انقلابی و افزایش روحیه نشاط و امید در میان دانشگاهیان گامی برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه فردوسی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان طاهری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان

اکبر محمدی در بازید از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و در نشست با رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در سطح استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: با پیگیری‌های استاندارد کردستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شاهد افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تخصصی قلب، سرطان، پیوند استخوان در استان کردستان هستیم.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص اقلام دارویی ضروری و مورد نیاز بیماران خاص شاهد بروز کمترین چالش از نظر کمبود در این زمینه در سطح استان خواهیم بود و در برنامه‌های آتی بتوانیم نسبت به گسترش خدمات در بخش توریسم درمانی هم گام‌های جدی در این زمینه برداریم.

راه اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در حوزه آموزشی ۸ رشته جدید به دانشگاه اضافه شده که شامل رشته‌های دستیار عفونی، ارولوژی، phD پژوهشی پزشکی سلولی مولکولی و نیز احداث دانشکده داروسازی و فناوری‌های نوین است.

فریدون عبدالملکی گفت: کلنگ زنی ۲ بیمارستان به مطالبه عمومی تبدیل شده است که امیدواریم با همکاری مدیران استانی هرچه سریعتر ساخت این دو پروژه به تمام شود و به چرخه ارائه خدمات وارد شود.

وی افزود: فراهم کردن انبار‌هایی برای بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ الاسلام، دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین تامین ملزومات آزمایشگاهی از جمله نیازمندی‌های ما در حوزه غذا و دارو است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان کردستان به ارائه خدمات به مردم در ۱۶ بیمارستان دانشگاهی و یک بیمارستان سیار اشاره کرد و گفت: بیمارستان سیار برای موارد غیر مترقبه است که نیاز به تکمیل تجهیزات پزشکی و تکمیل محلی برای نگهداری آن داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • بازگشت به تعالیم قرآن و نهج البلاغه تکلیف حوزه و دانشگاه است
  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • تولید پاک کننده های فاقد مواد سمی، به همت دانشجویان قمی
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم