Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاپی زاده، با انتقاد شدید، از واگذاری ناعادلانه شرکت کشت و صنعت کارون، اظهار داشت: با فروش نا‌عادلانه شرکت کشت و صنعت کارون سرمایه ملی کشور به تاراج خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «عباس پاپی زاده»، شب گذتشه (سه شنبه 21 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه، از مزایده شرکت کشت و صنعت کارون خبر داد و گفت: این در حالی است که بخش عمده ای از اراضی آن جزو سرمایه های ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از 20 هزار هکتار از این اراضی یا سند ندارد و یا متعلق به جهاد کشاورزی و یا اراضی ملی است، افزود: در منطقه سبیلی دزفول حدود 60 هزار هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که قریب به 50 هزار نفر در آنها مشغول بکار هستند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تصریح کرد: با یک تخمین ساده و ضریب اطمینان می توان در 53 هزار هکتار زمین کشاورزی کشت و صنعت کارون 25 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

 

وی اضافه کرد: واگذاری ناعادلانه شرکت کشت و صنعت کارون با توجه به تجربه‌ هایی همچون شرکت هفت ‌تپه شاهد بیشترین ضرر در این نوع واگذاری ‌ها به کارکنان شرکت و اهالی این مناطق خواهیم بود که با اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی در تضاد است.

 

وی اظهار کرد: مدیریت ضعیف در این مجموعه باعث ورشکستگی آن شده تا جایی که از 14 هزار کارگر شاغل در آن امروز به کمتر از 2 هزار کارگر شاغل رسیده ایم، در حالی که واگذاری آن به مردم می تواند قشر عظیمی از بیکاران منطقه را صاحب اشتغال کند.

 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای دفاع از مظلومان بنا شده است، خاطر نشان کرد: با واگذاری ناعادلانه این واحد عظیم به یک یا چند سرمایه دار باز هم نظام فئودالی و یا خان و رعیت در منطقه حکم فرما خواهد شد.

 

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افراد که منافع آنها در فروش کشت و صنعت کارون است با متوسل شدن به راه های مختلف به دنبال تحقق هدف شوم خود هستند، اما از طریق مراجع قضایی و مراجع مربوط به دنبال لغو این واگذاری ناعادلانه هستیم.

 

پاپی زاده، با بیان اینکه در روزهای گذشته جلسه مشترکی با استاندار خوزستان داشته ایم و استاندار از این موضوع مطلع و در حال پیگیری است، ابراز کرد: اگر هرچه سریع تر این موضوع پیگیری نشود شاهد تاراج سرمایه های ملی توسط تعدادی افراد فرصت طلب خواهیم بود.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان افتتاح پروژه اردبیل شیراز کردستان طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجلاس جهانی گردشگری کشت و صنعت کارون اراضی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری طرح‌های اقتصادی و زیست محیطی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه حفظ باغ‌های قصردشت ابتدا به آب نیاز دارد، اظهار داشت: آبیاری باغ‌های قصردشت غرقابی است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان منابع آب ویژه باغ‌های قصردشت را تامین کرد، افزود: ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار باغ‌ها موجب وسوسه باغداران شده است. عمر طرح باغ‌های قصردشت 10 سال بوده و باید پس از آن بازنگری می‌شده، اما در 24 سال گذشته این مهم انجام نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان باغ‌ها را علمی‌تر اداره کرد، گفت: با توجه به تحولات اجتماعی و تغییرات جمعیتی در کلانشهر شیراز و حتی تغییرات اقلیمی، باید باغ‌های قصردشت بازنگری اقتصادی و زیست محیطی شوند.

پاک‌فطرت از رسانه‌ها خواست که در دور دوم انتخابات مجلس، مردم را تشویق به حضور کنند تا نماینده با قدرت بالاتری به مجلس راه یابد.

وی معتقد است که اخذ بودجه بیشتر با چانه‌زنی بیشتر همراست و بیش از 50 درصد لابی یک نماینده هم به میزان رأی وی بستگی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی، گفت: بیشترین ضرر با افزایش تورم، ابتدا متوجه خود دولت است، چرا که ه رچه اجناس گرانتر شود، تورم هم بالاتر می‌رود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه دولت باید روی یک سری نیاز‌های جامعه یارانه اختصاص دهد، عنوان کرد: امروز آموزش، درمان و مسکن حداقل 50 درصد زندگی را پوشش می‌دهد. وقتی دخل و خرج با هم همخوانی نداشته باشد بهره‌وری کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی مدنظر حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز بخشی از مسائل جامعه، جامعه‌شناسی است، لذا باید اقتصاددانان بیایند و نظر بدهند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است