Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@20:07:42 GMT

چه کسی به این عمارت می آید

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۰۸۱

 آقای "محمد اسلامی" استانداری که فقط یک سال در مازندران بر مسند نشست؛ با رای نمایندگان ملت به عنوان وزیر راه و شهرسازی از استان رفت و حالا بحث داغ محافل تعیین فرد جدید برای مسند استانداری است.

براساس اخبار غیر رسمی و بنابر اظهارات مسئولان؛ قرار بود تکلیف 14 استاندارجدید ازجمله استاندار مازندران تا روز یک شنبه 20 آبان مشخص گردد که ظاهراً با چند روز تاخیر انجام خواهد شد و شاید هم امروز چهارشنبه؛ نمایندگان عالی دولت در استانهای بدون استاندار معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای استان مازندران گزینه های مختلفی مطرح می باشند؛ " حسین زادگان" ، "ناجی"، "صالحی" و"عبوری" تقریبا درتمامی گمانه زنی ها در لیست اصلی جهت راهیابی به ساختمان استانداری بودند و حالا گفته می شود آقای حسین زادگان یکی از نامزدهای اصلی استانداری البرز و"مهدی عبوری" شانس بالایی را برای تصدی استانداری سمنان را داراست و در واقع دو گزینه اصلی و نهایی استانداری مازندران؛ آقایان "ناجی" و" صالحی" می باشند و بازهم گمانه زنی های رسانه ای حکایت از بخت بالای "صالحی" دارد و شاید هم گزینه اصلی؛ فرد یا افراد دیگری باشند.

این که دولت صلاح ببیند فردی بومی را برمسند استانداری بنشاند و یا براساس تجربه  چند سال گذشته فردی غیربومی را در اولویت قرار دهد؛ تا روزهای آینده و شاید همین امروز مشخص گردد که چه کسی برمسند استانداری مازندران خواهد نشست.

برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند انتخاب مدیری بومی ازخود استان برای در دست گرفتن پست استانداری؛ می تواند تصمیمی مناسب و درجهت همگرایی و همدلی آحاد مردم استان برای پیشرفت باشد و از سویی هستند کارشناسانی که رویه دولت برای انتخاب افراد غیربومی به منظور تصدی منصب استانداری را مورد تایید قرار می دهند.

کارشناسان تاکید دارند که فردی باید بر مسند استانداری مازندران تکیه بزند که از تجربه و تخصص های لازم برخوردار بوده و نگاهی فرا استانی به مازندران داشته باشد و ظاهراً از دیدگاه این کارشناسان؛ گزینه های بومی که اکنون در محافل مختلف مدنظر هستند؛ توانایی و تجارب لازم را برای پیشبرد اهداف و راهبرد های توسعه ای استان ندارند.

برخی ازصاحب نظران که درنقش منتقد صحبت می کنند؛ انتخاب مدیران بومی را بهترین راهبرد برای پیشرفت استان تلقی کرده و سیاست تعیین مدیران غیربومی را در برخی استانها که در دولت دوازدهم به کرات دیده می شود را؛ غیرقابل دفاع عنوان می نمایند.

به هرحال تکلیف استانداری مازندران به زودی زود مشخص خواهد شد و امید آن می رود که دولت دوازدهم که شعار تدبیر و امید را در دستور کارخود قرار داده؛ خردمندانه و با تدبیر دقیق وجامع؛ فردی شایسته و مجرب را که توانایی های لازم را برای سکانداری استان مازندران داشته باشد؛ برگزیده و شاهد شکوفایی استان و پویایی بیش از پیش در تمامی عرصه ها باشیم.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان مازندران دولت وزیر راه و شهرسازی ملت سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان،‌ در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.

تنها چند روز قبل از برکناری،‌ مخبر معاون اول رئیس جمهوری ، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می شوند و در همه این موارد انتصاب آنها به دیگر سمت ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد ، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد اما بعد از ۱۶ ماه ، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی چون مازندران در کشوری چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898808

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی
  • پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران