Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@02:23:58 GMT

خوردن غذا در ساعات آخر شب خطرناک دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۱۴۲

پول‌نیوز - محققان پس از بررسی‌های انجام شده دریافتند که خوردن وعده‌های غذایی در آخر شب اثرات منفی بر سلامت دارد.
عادات غذایی آخر شب می‌تواند اثر منفی بر سلامت قلب شما بگذارد.
براساس گزارش «آلتوس هاسپیتال»، مطالعه جدید انجام شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه «پنسیلوانیا» تایید کرد که خوردن وعده‌های غذایی در آخر شب اثرات منفی بر سلامت دارد که در این خبر به چهار دلیل برای اجتناب از خوردن غذا در آخر شب اشاره می‌کنیم:
افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی
این مطالعه جدید نشان داده که خوردن غذا در آخر شب خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تیم تحقیقاتی دریافت که خوردن وعده‌های غذایی در آخر شب میزان انسولین، گلوکز ناشتا، کلسترول و سطوح تری‌گلیسیرید را افزایش می‌دهد. افزایش سطح گلوکز و انسولین، گامی برای ابتلا به پیش‌دیابت و در نهایت دیابت است.
علاوه بر این کلسترول و تری‌گلیسیرید چربی‌های موجود در خون هستند که با افزایش آنها خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز افزایش می‌یابد.
خوردن غذا در ساعات آخر شب خطرناک است
اگر در هنگام ابتلا به دیابت تغییر در سبک زندگی ایجاد نشود، این امر می‌تواند به دیگر مشکلات سلامتی نظیر بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و حتی نابینایی منجر شود.
افزایش وزن
تحقیقات همواره ثابت کرده افرادی که وعده‌های غذایی خود را در آخر شب میل می‌کنند وزنشان بیشتر از کسانی است که به موقع غذایشان را می‌خورند. محققان دریافتند که وعده‌های غذایی آخر شب باعث می‌شود تا افراد به اضافه وزن ناشی از کاهش توانایی بدن در سوختن چربی مبتلا شوند.
ریفلاکس اسید
ما می‌دانیم زمان خوردن غذا به اندازه نوع غذایی که می‌خوریم مهم است. خوردن غذا در نزدیک به زمان خواب منجر به آزادسازی ریفلاکس اسید و در نهایت درد یا سوزش قلب می‌شود.
افزایش فشار خون
فشار خون شما بر اساس الگوی رفتاری روزانه‌ای که دارید بالا و پایین می‌رود. طبق گزارش کلینیک مایو میزان فشار خون معمولا در شب به هنگام خواب پایین است و کمی قبل از بیدار شدن افزایش می‌یابد، این الگوی فشار خون به طور روزانه تکرار می‌شود.
دیر غذا خوردن بر فشار خون و سطوح کلسترول شما تاثیر می‌گذارد. فشار خون باید در طول شب حداقل 10 درصد کاهش یابد تا بدن شما آماده استراحت شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که وعده‌های غذایی آخر شب به طور قابل ملاحظه‌ای بر فشار خون در طول شب تاثیر می‌گذارد و بدن شما را به جای حالت استراحت در حالت هشدار قرار می‌دهد.
همچنین اگر فشار خون در سطح بالایی بماند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته‌های قلبی افزایش می‌ِیابد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیماری قبلی خوردن غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن

آفتاب‌‌نیوز :

محبوبه ابریشم‌کار، متخصص طب سنتی در رابطه با علت تشکیل کیست‌ها در بدن گفت: کیست‌ها توده‌های خوش‌خیم در بافت‌های بدن هستند که حجمی از مایع در آن‌ها جمع شده است. به طور کلی توده‌های پستانی به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم‌بندی می‌شود. 

وی افزود: توده‌های فیبروکیستیک، توده‌های خوش‌خیمی هستند که می‌توانند از سن نوجوانی تا بزرگسالی در سینه شکل بگیرند. کیست‌های سینه معمولا متعدد بوده و موجب تغییر در اندازه سینه شده و ایجاد درد می‌کنند.

ابریشم‌کار اظهار کرد: کیست‌های سینه معمولا در دوران قاعدگی بیشتر از مواقع دیگر احساس می‌شوند. این توده‌ها دو نوع ساده و ترکیبی دارند. اما معمولا همان نوع ساده و فیبروکیستیک بسیار شایع‌تر است. 

وی افزود: سبک زندگی، مهم‌ترین عامل در ابتلا به کیست است. به علاوه عامل ارث و ژنتیک نیز بی تاثیر نیست. در اصول طب ایرانی، نوشیدن آب سرد و مواد غذایی تند، عدم فعالیت بدنی، برنامه خواب نامنظم و از همه مهم‌تر استرس، می‌تواند شیوع کیست‌ها را تشدید ببخشد. 

ابریشم‌کار بیان کرد: استرس عاملی است که تاثیر آن در بیماری‌ها خیلی سریع و شدید است. در حوزه طب سنتی، ما تمرکز بر روی تنفس را برای کنترل استرس پیشنهاد می‌کنیم. اگر ما روزی ۱۰ تا ۲۰ بار و در دو نوبت تنفس‌های کنترل‌شده داشته باشیم، تا حد زیادی می‌توانیم سطح استرس خود را کاهش دهیم.

وی افزود: ما در طب ایرانی طیفی برای تعیین درجه سردی و گرمی مواد غذایی داریم. پیشنهاد ما در این زمینه این است که تعادل میان گرمی و سردی تا حد امکان رعایت شود. تجربه نشان داده افرادی که طبع سردتری دارند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های فیبروکیستیک قرار دارند. 

متخصص طب سنتی گفت: متخصصین بانوان یا پزشکان عمومی خیلی راحت می‌توانند با یک معاینه کیست را تشخیص دهند. فیبروکیستیک معمولا در اندازه‌های متفاوت و دو سینه دیده می‌شود، اما توده‌های بدخیم عموما در یک سینه وجود دارند. ترشحات خونی یا چرکی از سینه و تغییرات پوستی در سینه نیز می‌تواند نشان از وجود فیبروکیستیک باشد. 

ابریشم کار تصریح کرد: کیست سینه معمولا یک بیماری محسوب نمی‌شود و تنها به عنوان یک تغییر فیزیولوژیکی شایع از آن یاد می‌شود. برای درمان کیست یکی از راه‌های پیشنهادی این است که سیاه‌دانه را به صورت نیم‌کوب به نسبت ۱ به همراه بذر کتان و نسبت دو برابری عسل، هر روز صبح میل کنید. به علاوه برای درمان موضعی، ماساژ روغن بذر کتان روی سینه‌ها برای دوبار در روز می‌تواند موثر واقع شود. 

وی یادآور شد: توصیه ما به عزیزان برای عدم ابتلا به فیبروکیستیک این است که از کودکی به بچه‌ها سبک زندگی درست را آموزش دهیم. لازم است که مصرف کافئین را تا حد امکان کاهش دهیم و مصرف بی‌رویه‌ای نداشته باشیم. ما باید منبع انرژی نداشتن و بی‌حالی‌مان را کشف کنیم و خود را به قهوه محدود نکنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد