Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@13:56:27 GMT

کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۱۵۸

کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه عمیق است

به گزارش ایکنا از اردبیل، یاسر محمدپور، معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روزگذشته ۲۲ آبان ماه در ویژه برنامه مسابقه کتابخوانی و قصه‌گویی کانون منتظران موعود در روستای نوشهر از توابه هیر گفت: پیشرفت بشریت از ابتدای خلقت بر پایه تکیه به فکر و اندیشه بوده و بهترین وسیله برای نشر آن نیز کتاب معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه و پیشرفت را مدار کار‌ها و برنامه‌های خود قرار دهیم باید کتابخوانی را جز اولویت اول خود قرار دهیم.
وی، عنوان کرد: کتابخوانی راه حلی برای دسترسی به اندیشه است و انس با این سرمایه ارزشمند موجب ارتقای سطح فکر و فرهنگ می‌شود.
محمدپور، ادامه داد: تاکنون با همه پیشرفت‌ها هیچ جایگزینی برای کتاب پیدا نشده و حتی شبکه‌های اجتماعی نیز نتوانستند از قدرت بی نظیر کتاب بکاهد البته تلویزیون، رایانه و بسیاری از وسایل ارتباط جمعی پس از پیدایش تلاش کردند تا کتاب را حذف کنند، اما این امکان میسر نشد.
نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این برنامه با اشاره به اینکه معرفی کتابخانه مساجد در هفته کتاب موجب افزایش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد خواهد شد، افزود: طرح پیوند مطالعه و مسجد یک حرکت ارزشمند برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اعلام اینکه که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کانون‌های مساجد استان برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: کتابداران و فعالان منتخب کتابخانه‌های مساجد نیز همزمان با کتابداران و فعالان کتاب استان تجلیل خواهند شد.
وی، تاکید کرد: دوره آموزشی ویژه کتابداران مساجد و ارائه تسهیلات و خدمات ویژه برای کتابداران و کتابخوانان کانون‌های مساجد از دیگر برنامه هفته کتاب خواهد بود.
سقاء، یادآور شد: ۱۴۴ کتابخانه مخزن‌دار ثبت شده در کانون‌های مساجد فعال و ۱۸۵ کتابخانه باز در مساجد که از این تعداد ۸۴ کتابخانه در مساجد روستایی و ۱۰۱ کتابخانه در مساجد شهری قرار دارد و ۱۶۴ کتابدار نیز در این کتابخانه‌ها مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل کتابخوانی مساجد ارتباط جمعی قران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، یکی از عرفان‌هایی که در چند دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته عرفان اوشو است که اصل این عرفان برای هندوستان است ولی رشد و نمو آن در آمریکاست. از اُشو در ایران ۱۸ کتاب منتشر شده که در این برنامه با توجه به نوشته‌های اُشو اندیشه عرفانی وی بررسی می‌شود.

در برنامه امروز محمد رسول تبیک کارشناس مجری برنامه با حمیدرضا مظاهری سیف، رئیس دانشکده مطالعات معنوی و بلخاری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره عرفان اشو گفتگو می‌کند.

همچنین کتاب‌های «نیم نگاهی به معنویت اشو»، «سلوک و سقوط» و «راه‌ها و بی راه‌های عشق» معرفی می‌شوند. معرفی و خوانش کتاب را علی جویا در بخشی با عنوان «شابِک» برعهده دارد و بخش اطلاع رسانی رویداد‌ها و تازه‌های نشر برای علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی به همت فاطمه محمدیان فر از بخش‌های دیگر این برنامه است.

«کتاب فرهنگ» با بررسی موضوعات اندیشه‌ای در حوزه کتاب از رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی محمد رضا حاج حیدری با همراهی گویندگی نگین خواجه نصیر و هماهنگی ثریا رستمی و گزارشگری حمیرا فراتی، روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه پخش می شود.

 

دیگر خبرها

  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • جاده دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بهسازی و آسفالت می‌‍‌‎شود