Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از شهردار جدید پایتخت خواست از تخصص و توان مدیریتی زنان و جوانان استفاده کند.

اخبار اجتماعی ایران/ سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به انتخاب شهردار جدید تهران ضمن آرزوی توفیق برای وی افزود: انتظار می رود که حضور ایشان در کسوت شهردار پایتخت کشور، با تغییرات قابل توجهی در رویکردها و سیاست‌های مدیریت شهری همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: از مهمترین اقداماتی که باید در اولویت شهردار منتخب تهران قرار گیرد، استقرار نظام ارزیابی یکپارچه اثرات زیست‌محیطی،‌ اجتماعی و بهداشتی در شهرداری تهران برای پروژه‌های عمرانی است. به این ترتیب از بسیاری صدمات و خسارات احتمالی ناشی از اجرای پروژه‌های یادشده خواهد کاست و عقلانیت علمی را بر تصمیم‌گیری‌های مدیریت شهری حاکم خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تعداد قابل توجهی از جمعیت تهران در بافت فرسوده زندگی می کنند، ادامه داد: بافت‌های‌ فرسوده به شدت در برابر زلزله ناپایدارند و کیفیت زندگی به مراتب نسبت به سایر بافت‌های شهری پایین‌تر است. اولویت‌ بهسازی و نوسازی این بافت‌ها با اهدافی مثل تامین بخشی از نیاز به مسکن جدید، رسیدگی و بهبود وضعیت زندگی ساکنان این بافت‌ها- که عمدتا از اقشار ضعیف اقتصادی هستند- تامین نیازهای خدماتی فعلی شهر از جمله فضاهای باز شهری، فضاهای ورزشی، تفریحی و فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده باید با نگاه اجتماعی و غیرانتفاعی زمینه‌ساز رونق اقتصادی باشد.

ذوالقدر تاکید کرد: زیرساخت های لحاظ شده برای محیط زیست، با شرایط حاکم، به خصوص با درنظرگرفتن کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر تناسبی ندارد و بسیاری از زمین های ذخیره شهری که قرار بوده به صورت طرح هایی برای کارهای ذخیره ای خدماتی، فضای شهری تبدیل شوند از بین رفته اند.

وی در ادامه یادآور شد: سفرهای درون‌شهری هم که نسبت به قبل افزایش داشته است نیازمند تدبیر می باشد. با وجود این افزایش، سهم سفرهای درون‌شهری از طریق سیستم حمل‌ونقل عمومی رشد متناسبی نداشته است. به این معنی که همچنان جمعیت قابل توجهی از خودروهای شخصی استفاده می کنند. بنابراین جهت‌گیری مهم دیگر شهرداری باید در توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو، باشد و در مجموع، اقدامات در خصوص توسعه خدمات الکترونیک، نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی، سامان‌بخشی به نظام عرضه و خدمات شهری به منظور کاهش سفرهای شهری، ضروری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه مسائل اقتصادی و مالی، موضوع تامین اعتبار، نبود زیر ساخت‌ مناسب و استاندارد شهری هنگام وقوع حوادث طبیعی چون زلزله و سیل، ترافیک و مدیریت پسماند و آلودگی آب و هوا و آلودگی صوتی را از چالش‌های شهردار تهران عنوان کرد و گفت: استحکام اقتصادی برای مقابله با چالش‌ها، سرمایه‌های فیزیکی شهر، اثربخشی نهادهای مدیریت شهری، داشتن شخصیت فرهنگی و اجتماعی برای شهر، میزان سرمایه انسانی، محیط زیست و مخاطرات طبیعی و داشتن جاذبه‌های جهانی از جمله شاخص های مهمی است که شهردار منتخب در جهت ارتقای جایگاه پایتخت باید به آنها توجه کند.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم ضرورت به کارگیری نیروی جوان، پیش روی شهردار محترم هم قرار گیرد و از تخصص و توان مدیریتی جوانان و هم چنین زنان استفاده شود. فراموش نشود که تفاوت سبک مدیریت، بر ضرورت حضور افراد با توانمندی های مختلف در کنار یکدیگر، در ساختن تصمیمات خرد و کلان، جهت اداره هرچه بهتر و سوق دادن جامعه به سوی توسعه یافتگی، می افزاید./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت هدایتی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به روند افزایشی جمعیت کشور در شهرها اظهار کرد: سرعت ساخت و سازها نسبت به فرسودگی بافت‌ها متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ شهر در سطح کشور داریم ادامه داد: ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری در استان‌ها فرسوده و ناکارآمد است و آمار اسکان رسمی در شهرها ۵۹ هزار هکتار اعلام شده است.

وی بافت تاریخی شهرها را ۳۲ هزار هکتار دانست و تصریح کرد: اکنون ۷۴ هزار هکتار از بافت‌های شهری استان‌ها فرسوده و این فرسودگی در حال افزایش است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها با اشاره به اسکان ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها خاطرنشان کرد: خدمات شهری افزایش قابل توجهی یافته است ولی به دلیل افزایش حاشیه‌نشینی خدمات شهری متوازن انجام نمی‌شود.

۶ میلیون ساختمان نیازمند مقاوم‌سازی است

هدایتی سرانه خدماتی در شهر تهران را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: اکنون هفت هزار هکتار کمبود سرانه‌های خدماتی در شهر تهران اعلام شده که نقش مؤثر در کیفیت زندگی دارد.

وی بافت ناکارآمد شهری بوشهر را هزار و ۸۳۷ هکتار دانست و گفت: این بافت‌ها در ۱۱ شهر استان بوشهر اعلام شده و سکونت‌گاه غیررسمی این شهرها ۷۷۰ هکتار است.

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها ادامه داد: با بودجه مصوب شهرداری‌ها امکان بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده نیست از این نظر بر اساس شعار سال مشارکت بخش خصوصی در این عرصه ضروری است.

هدایتی افزود: از ۱۷ میلیون واحد مسکونی شهری در کشور بر اساس آمار سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱ میلیون واحد آن مقاوم و با دوام است و ۶ میلیون ساختمان نیاز به طرح‌های مقاوم‌سازی دارد.

کد خبر 6087008

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد