Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه سی ان ان ضمن شکایت از دولت ترامپ خواستار بازگشت خبرنگار خود به کاخ سفید شده است. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، شبکه سی ان ان روز سه شنبه ضمن شکایت از دولت ترامپ خواستار آن شده است که جیم آکوستا خبرنگار این شبکه که اخبار مربوط به کاخ سفید را پوشش می دهد، بار دیگر به کاخ سفید بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش شبکه سی ان ان بر این باور است که لغو مجوز فعالیت آکوستا در کاخ سفید مغایر با حق قانونی آزادی رسانه های خبری است.

پس از مجادله لفظی بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آکوستا در یک کنفرانس خبری طی هفته گذشته، کاخ سفید مجوز فعالیت وی را لغو کرده است.

ترامپ بارها از شبکه سی ان ان به خاطر انتشار اخبار جعلی انتقاد کرده و این شبکه را دشمن مردم آمریکا معرفی کرده است.

جف زوکر از مدیران ارشد سی ان ان با ارسال نامه ای برای جان کیلی مدیر کارکنان کاخ سفید به شدت از این اقدام انتقاد کرده و آن را الگویی برای مقابله و سرکوب هدفمند رسانه های خبری ارزیابی نموده است.

در جریان کنفرانس خبری هفته گذشته ترامپ، یکی از کارکنان کاخ سفید سعی کرد تا میکروفون را از جیم آکوستا بگیرد ولی علی رغم این اتفاقات، سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید مدعی شده است که دسترسی خبرنگار سی ان ان به کاخ سفید به این دلیل لغو شده است که وی با دست خود یک زن جوان را لمس کرده است.

خبرنگار سی ان ان این ادعای سخنگوی کاخ سفید را یک دروغ خوانده است.

در جریان کنفرانس خبری دیروز ، زمانی که جیم آکوستا خبرنگار سی‌ان‌ان از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره گروه‌هایی که از طریق مکزیک به‌سمت شمال حرکت می‌کنند سؤال کرد او ضمن انتقاد از این خبرنگار گفت: سی‌ان‌ان باید از داشتن تو خجالت بکشد. شما مردم را ناامید می‌کنید، شما دروغ می‌گویید.

ترامپ خواستار گرفتن میکروفن از این خبرنگار شد و حاضر به پاسخ به او نشد و با آشفتگی خاصی پشت تریبون قدم زد.

انتهای پیام /

R1036247/P36447/S8,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس اخراجی‌های گوگل

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله _ مبینا افراخته: سران گوگل فقط یک جمله می‌گویند: «پول و قدرت حرف اول را می‌زند؛ نه انسانیت». کارکنان گوگل اما هنوز آرام نگرفته‌اند و اعتراض‌ها به قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون دلاری این شرکت با صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد. حدوداً یک ماه پیش بود که گوگل یکی از کارمندان خود را به دلیل حمایت از فلسطین اخراج کرد. این کارمند وسط یک کنفرانس با صدای بلند اعلام کرده بو «من از ساختن فناوری که نسل‌کشی را تقویت می‌کند خودداری می‌کنم.» ماجرایی پر سر و صدا که جزئیات آن در گزارش «موتور کودک‌کش گوگل» منتشر شده است. با این وجود کارمندان این غول قدرتمند و شناخته‌شده در صنعت فناوری کوتاه نیامدند و در دفاتر شهرهای مختلفی از جمله نیویورک، سانی ویل و کالیفرنیا اعتراضات خود را ادامه دادند. البته گوگل نیز روند اخراج حامیان فلسطین را ادامه داده و تا کنون بیش از ۵۰ نفر از کارمندان خود را به دلیل ابراز مخالفت با اسرائیل اخراج کرده است.

خبری که دیروز منتشر شد نشان از آن داشت که گوگل، تیغ دیکتاتوری و نفی آزادی بیان را برای کارکنان خود از رو بسته است. خبر حاکی از آن بود که در پی مخالفت با پروژه همکاری که بین شرکت گوگل و اسرائیل در حال اجرایی شدن است بخش دیگری از کارمندان گوگل به تحصن پرداختند؛ چیزی نگذشت که روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا اعلام کرد که این شرکت ۲۰ نفر دیگر از کارمندان خود را به دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است.

همانطور که از اعلانات حامیان فلسطین مشخص است، آنها به پروژه‌ای تحت عنوان «نیمبوس» اعتراض دارند. پروژه‌ای با قرارداد ۱.۲ میلیارد دلاری که در ۲۰۲۱ میلادی بسته شده و گوگل به موجب آن قرار است از ابزارهای نظامی رژیم صهیونیستی پشتیبانی کند و سرویس‌های ابر رایانشی را برای رژیم اسراییل‌ها فراهم آورد.

نکته مهم دیگر که در انعقاد این توافق بین گوگل و رژیم صهیونیستی در قالب پروژه «نیمبوس» وجود دارد، دسترسی این رژیم و عوامل آن در شرکت گوگل، به حجم قابل توجهی از داده‌ها و اطلاعات انسان‌ها در اقصی نقاط جهان است. به بیان دیگر از طریق پیوند نزدیکی که رژیم اسرائیل با شرکت‌هایی نظیر گوگل پیدا می‌کند، عملاً می‌تواند به داده‌های کلان این شرکت‌ها دست پیدا کند و از آنها در راستای اقدامات سرکوب‌گرانه و جاسوسی‌اش به ویژه علیه ملت فلسطین استفاده کند.

هیچ فناوری برای نسل‌کشی نیست

یکی از کارمندان معترض به پروژه «نیمبوس» در شرح روز اعتراض می‌گوید: «همراه با سایر معترضان در دفتر گوگل نیویورک، با بنری بزرگ که روی آن نوشته شده بود هیچ فناوری برای نسل کشی نیست تجمعی راه انداخته بودیم تا اینکه امنیت گوگل به ما نزدیک شد و تذکری داد که محل را ترک کنیم. حدود هشت ساعت بعد از تذکر امنیت گوگل و هشدار دستگیری به معترضان پلیس به آن محل اعزام شد.»

او در ادامه می‌گوید: «وقتی پلیس در محل حاضر شد شب بود و بیشتر کارمندان از دفتر رفته بودند. آن‌ها چهار معترض را که حاضر به ترک ساختمان نبودند، دستبند زده و آن‌ها را به یک آسانسور حمل و نقل و به داخل گاراژی که ون پلیس در آن منتظر بود، بردند. این گروه سه ساعت و نیم را در زندان گذراندند.» همه اینها در حالی است که آرامش محیط کار و شیوه‌های تعاملی گوگل با کارمندانش همواره به عنوان یکی از خصیصه‌های این شرکت در افکار عمومی جهان زبانزد بوده است اما این بار به خاطر اسرائیل تا مرحله دستگیری به جان کارمندان خود افتاده است. گویا این ابر قدرت فناوری بر خلاف شعارهای تبلیغاتی‌اش کارکنان خود را در مقابل رأی قرارداد خود با صهیونیست‌ها زیر پا گذاشته است.

بنا بر اخبار در پی اعتراضات کارکنان این شرکت در مجموع ۹ معترض در کالیفرنیا و نیویورک دستگیر شدند. تا اینکه عصر روز بعد گوگل شروع به اخراج کارمندانش کرد. این شرکت ابتدا این شرایط را تحت عنوان مرخصی اداری عنوان کرد اما مدتی بعد برای کارکنان یادشده ایمیلی مبنی بر اخراجشان دریافت ارسال کرد.

گوگل مدعی شد تعدادی از کارمندان معترض وارد برخی دفاتر این شرکت شدند و کار را مختل کردند؛ پس باید اخراج شوند. یکی از سخنگویان گوگل گفت: «تعداد کمی از معترضان کارمند وارد شدند و تعدادی از مکان‌های ما را مختل کردند ممانعت فیزیکی در کار سایر کارکنان و جلوگیری از دسترسی آنها به امکانات ما، نقض آشکار سیاست‌های ما و رفتار کاملاً غیرقابل قبول است.»

حصر آزادی

یک ماه پیش هم مهندس نرم‌افزار گوگل به دلیل اعتراض به پروژه «نیمبوس»، اخراج شده بود؛ سخنگوی گوگل درباره علت اخراج او بدون اشاره به ماجرای اصلی یعنی فلسطین، گفت: «این شخص به خاطر دخالت در یک رویداد رسمی اخراج شده است.» به نظر می‌رسد بعد از آنکه اسرائیل برای سالیان متمادی آزادی فلسطینیان را گرفته است حالا در کشورهایی که از این رژیم حمایت می‌کنند نیز همین سیاست را در پیش گرفته است و جلوی آزادی بیان در کشورهای مدعی آزادی بیان را می‌گیرد.

شاید روزی که مجسمه ۹۳ متری آزادی از سمت فرانسه به آمریکایی‌ها اهدا شد و جایی در نزدیکی ساحل نیویورک آرام گرفت کسی فکرش را هم نمی‌کرد که تشت رسوایی آزادی بیان در این کشور بعد از ۷ اکتبر و «طوفان الاقصی» با صدایی بلندتر از همیشه به زمین بخورد. بعد از این تاریخ و وقتی رژیم صهیونیستی بیش از همیشه با بحران موجودیت مواجه شد، کشورهای حامی این رژیم تمام شعارهای خود در مورد آزادی بیان را نادیده گرفته و حداکثر تلاش خود را برای تقابل با حامیان فلسطین و منتقدان اسرائیل اجرایی کردند. حالا دامنه تقابل با آزادی بیان تا جایی پیش رفته که علاوه بر دولت‌ها و نیروهای پلیس، شرکت‌های مهم و غول‌های فناوری نیز در بر گرفته است.

نباید فرامش کرد گوگل کارنامه سیاهی در زمینه همکاری با جنایت‌کاران دارد. سال ۲۰۱۸ گوگل و وزارت دفاع ایالات متحده در پروژه «ماون» که یک پروژه هوش مصنوعی برای افزایش دقت حملات پهپادی بود با یکدیگر همکاری کردند اما فعالان حقوق بشر همان سال تاکید کردند که این فناوری در اصل به نیروهای نظامی اسرائیل و برای آسیب رساندن به فلسطینیان است. حالا و در جریان پروژه نیمبوس نیز کارشناسان معتقدند سرویس‌های گوگل در اختیار ارتش صهیونیستی قرار خواهند گرفت و اسرائیلی‌ها به دنبال برقراری لجستیک نظامی برتر هستند.

در کنار همه اینها برخی معتقدند گوگل اگر این قرارداد را پیش ببرد به زودی با یک بحران در زمینه کارمندان معترض مواجه خواهد شد. کارمندان این شرکت یک شعار برای اعتراضات خود انتخاب کرده‌اند و روی تی‌شرت‌ها و پلاکاردها آن را نوشته‌اند. «Googlers Against Genocide». تصاویر زیادی از این شعار منتشر شده که کلمه آخرش به معنای «نسل‌کشی» با مدل رنگ‌آمیزی لوگوی گوگل طراحی شده است. معنی این عبارت این است: «گوگلی‌ها علیه نسل‌کشی!»

کد خبر 6087521

دیگر خبرها

  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • 2 ستاره دیگر WWE اخراج شدند
  • گلایه هواداران تنیس از ندیدن توپ زرد!
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا تولد لنین
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به اسرائیل
  • لوکا مودریچ ماندنی شد
  • چرخش 180 درجه‌ای: لوکا مودریچ ماندنی شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است