Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها در شرایط تحریم، گفت: آنچه با اعمال تحریم‌ها ممکن است در دانشگاه‌ها برای ما محدودیت ایجادکرده باشد، بحث خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی است که خوشبختانه با رویکردی که کشورهایی مثل چین و روسیه و سایر کشورها دارند، امیدواریم آن آثار منفی که متصور می‌شدیم، ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نوسانات ارزی اخیر گفت: با وجود این مسئله در حال عادی‌سازی شرایط هستیم و در تلاشیم به تدریج این امکانات و تجهیزات را تهیه کنیم تا به فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آسیبی وارد نشود.

غلامی با اشاره به چالش امروز دانشگاه‌ها، گفت: آن مساله‌ای که اکنون باعث شده است، مقداری تنگنا برای ما به وجود بیاید، اختلاف نرخ ارز است، به این معنا که ما در بودجه‌ قبلی نرخی بالغ بر ۳۸۰۰ تومان را در نظر گرفته بودیم، اما اکنون به ۷۵۰۰ رسیده است. ما این مابه‌التفاوت را در خرید تجهیزات و مواد آموزشی کماکان پرداخت می‌کنیم، اما اکنون چون منبع مالی‌مان کم است، برای پرداخت آن در تنگنا قرار گرفتیم.

او با تاکید بر اینکه به کمک سازمان برنامه و بودجه می‌توانیم این مشکل را حل کنیم، گفت: ممکن است بعضا یک شرکت بخواهد، دستگاه یا تجهیزاتی را در شرایط تحریم به ما نفروشد، اما ما می‌توانیم با تعامل با کشورهایی که از تعهدات برجام حمایت می‌کنند، این مشکل را حل کنیم، کمااینکه برخی از کشورهای اروپایی برخی مشکلات را حل کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در کشورهای آسیایی مثل کره و چین نیز تا حدی این مشکلات وجود داشت، اما آنها را حل کرده‌اند، لذا الان محدودیت ما بیشتر مالی است، از این رو درصدد آن هستیم که توسط سازمان برنامه و بودجه برای حل این مشکل اقدام کنیم. سازمان برنامه و بودجه نیز قول داده است که به هر نحوی این مابه‌التفاوت را برای ما تامین کنند.

غلامی با اشاره به بودجه ۹۸ گفت: در بودجه سال آینده هم قطعا لحاظ می‌کنیم که بودجه‌مان به اندازه کافی باشد، لذا امیدواریم محدودیت‌هایی که به آن اشاره کردم، مقطعی باشد و یک دوره طولانی شاهد آن نباشیم.

او با اشاره به فرصت‌های مطالعاتی که امکان دارد به خاطر تحریم‌ها کاهش یابد، گفت: مساله فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان تقریبا تا حدی حل شده است، البته در یک مقطعی روند کندی داشت که آن هم طبیعی بود. این روند کُند از اواخر مهرماه اتفاق افتاد و قبل از آن تقریبا همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت.

غلامی با اشاره به آن دسته از افرادی که با هزینه خود برای فرصت‌ مطالعاتی اقدام کرده‌اند، گفت: متاسفانه ما نمی‌توانیم برای آن دسته از اعضای هیئت علمی که خودشان برای فرصت‌های مطالعاتی اقدام کرده‌اند، آن هم در شرایطی که هزینه‌ها افزایش یافته، کاری کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص کمک دانشگاه‌ها برای عبور از تحریم‌ها گفت: دانشگاه‌ها طبق توانی که دارند، سعی می‌کنند به ما در این زمینه کمک کنند. ما هم تلاش‌مان این است به یک شکلی اختلاف نرخ ارز را از طریق سازمان برنامه و بودجه تامین کنیم تا در این زمینه به یک وضعیت متعادل برسیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 وزیرعلوم تعهدات برجام مشکلات موجود منصور غلامی وسایل ازمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: تشدید وضعیت کنونی در خاورمیانه به دلیل امتناع غرب از بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین همچنین در کانال تلگرامی خود نوشت: رویدادهای بسیار خطرناک کنونی در خاورمیانه یکی از نتایج تصمیم آمریکا و تروئیکای اروپایی برای جلوگیری از مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام است. فرصتی برای اجتناب از این وضع وجود داشت. غرب راه را برای وقایع جاری هموار کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، ایران شنبه و یکشنبه، پهپاد و موشک‌ها را به سمت اسرائیل پرتاب کرد و آن را پاسخی به جنایات متعدد از جمله حمله هوایی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواند.

در سال ۲۰۱۵، پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان برجام را با ایران برای حل بحران برنامه هسته‌ای تهران امضا کردند.

در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا تصمیم گرفت از این توافق خارج شود. جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بارها تمایل خود را برای بازگرداندن واشنگتن به توافق هسته‌ای اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار پنج همتی دانشگاه‌ها در تامین تغذیه دانشجویان
  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ظرفیت دانشجویان دندانپزشکی در مشهد نیازمند تامین زیرساخت است
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • بودجه امسال شهرداری همدان ۴ هزار میلیارد تومان تعیین شد
  • پارس فراسو عرضه کننده انواع اتوکلاو و استریل کننده بخار
  • حمل و نقل با نوار نقاله‌ها در معادن چگونه انجام می‌شود؟
  • اولیانوف: رویدادهای خاورمیانه یکی از نتایج امتناع غرب از احیای برجام است
  • کشف ۲ تن مواد غذایی فاسد در قزوین / پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف
  • تمدیدنشدن معافیت تحریم‌های هسته‌ای ایران/ آمریکا: همچنان در حال بررسی هستیم