Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@10:52:46 GMT

عملیات جنگنده‌های ترکیه در شمال عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۴۵۱

صراط:

ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور طی عملیات هوایی که روز گذشته در مناطق زاپ، آواشین-باسیان، هاکورک، قندیل و سینات-هفتانین در شمال عراق انجام دادند، 19 عضو پ.ک.ک را از پای در آوردند.

به گزارش تسنیم بنا بر این گزارش، طی عملیات 4 روز گذشته 57 عضو پ ک ک از پای در آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه از ماه‌ها قبل عملیات‌های خود علیه اعضای پ ک ک در شمال عراق را افزایش داده که عمدتاً از طریق جنگنده‌های آن صورت می‌گیرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: جنگنده ترکیه صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام کامل بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی غزه توسط جنگنده‌های اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ تن رسید

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و هفتمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

آیا آنکارا واسطه جدید میان حماس و اسرائیل خواهد بود؟ ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۵

یک رسانه عربی با اشاره به سفر هنیه به ترکیه گزارش داد که آنکارا در تلاش است میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی وساطت کند و جای مصر و قطر را بگیرد.

بعد از اینکه قطر به طور تلویحی به خروج از میانجیگیری در پرونده‌های غزه و توافق تبادل اسرا اشاره کرد و بعد از پیچیده شدن مساله مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی، ترکیه تحرکات پنهانی خود در این پرونده را آغاز و تلاش کرد که دروازه جدیدی برای مذاکرات ایجاد کند.

آنکارا در بسیاری از محافل با قدرت اعلام کرده است که آماده میزبانی از دیدارهای غیرمستقیم میان جنبش حماس و طرف اسرائیلی است تا موانع پیش روی توافق آتش‌بس غزه که جنگ آن ۲۰۰ روزه شده است از میان برداشته شود.

طبق گزارش رای الیوم، در صورت موافقت جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری آنکارا، ترکیه ابتکار عمل جدیدی مطرح خواهد کرد که قبل از هر چیز بر توقف موقت جنگ به مدت حداقل ۲ هفته متمرکز خواهد بود و در این مدت دیگر مسائل این توافق بررسی خواهد شد.

کانال وساطت ترکیه به‌طور مستقیم تحت اشراف و نظارت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور خواهد بود و او از طریق روابط خود تلاش خواهد کرد که به توافقی نهایی برای پایان دادن به جنگ غزه دست یابد.

بسیاری از ناظران معتقدند که آنکارا در پرونده میانجیگری خود با موانعی مواجه خواهد شد به‌ویژه اینکه اردوغان و نتانیاهو روابط خوبی با هم ندارند اما اگر ترکیه فشارهایش را افزایش دهد و چشم‌اندازی ایجاد کند که مورد پذیرش دو طرف باشد، پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل خواهد شد.

در بخشی از این گزارش آمده است که با توجه به شکست مصر و قطر در پرونده میانجیگری خود طی ماه‌های گذشته، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سفر خود به ترکیه و دیدار با اردوغان علاوه بر رایزنی در مورد جنگ غزه و پیامدهای آن برای منطقه برای اولین بار درمورد مساله وساطت ترکیه و از سرگیری دیدارهای غیرمستقیم رایزنی خواهد کرد.

این تحول ناگهانی بعد از آن انجام می‌شود که قطر اعلام کرده است به دلیل انتقادات اسرائیل و آمریکا، در نقش خود در وساطت‌ها بازنگری خواهد کرد.

برخی منابع گزارش دادند که تلاش‌های ترکیه روی آتش‌بس و پشتیبانی از جنبش حماس و حمایت از تبدیل شدن این جنبش به عنوان یک حزب سیاسی در صورت برپایی دولت فلسطینی متمرکز خواهد بود.

برخی منابع دیگر نیز گزارش دادند که میان اعلان قطر مبنی بر بازنگری در نقش خود و ورود ترکیه به خط بحران و اعلام موافقت جنبش حماس با خلع سلاح شدن در مقابل برپایی کشور فلسطینی بر اساس مرزها ۶۷ ،ارتباط وجود دارد.

پیش از این هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که رهبران حماس با منحل کردن جناح سیاسی این جنبش در مقابل برپایی دولت فلسطینی بر اساس مرزهای ۶۷ موافقت کرده‌اند. وی همچنین گفت که جنبش حماس با تبدیل شدن به عنوان یک حزب سیاسی موافقت کرده است.

منابع خبری پیش از این گزارش دادند که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس روز جمعه در راس هیئتی از این جنبش وارد ترکیه شده و امروز-شنبه- با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی خواهد کرد.

هنیه چهارشنبه گذشته نیز در دوحه با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه دیدار و درمورد تحولات جنگ غزه رایزنی کرد.

این در حالی است که وزرای خارجه مصر و ترکیه در راستای توسعه روابط بین ۲ کشور در تمامی حوزه‌ها و هماهنگی مشترک درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت‌وگو کردند.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر امروز شنبه (۲۰ آوریل) در آغاز سفر خود به ترکیه، با هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای خود مذاکره کرد.

به گزارش «اسپوتنیک» احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که شکری با فیدان در چارچوب تلاش مشترک در راستای توسعه روابط بین ۲ کشور در تمامی حوزه‌ها و هماهنگی مشترک درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، یک جلسه مذاکره غیرعلنی برگزار کرد.

به گفته ابو زید، وزیر خارجه مصر، شامگاه جمعه (۱۹ آوریل) از آفریقای جنوبی به ترکیه سفر کرد و قرار است در این سفر در کنار مذاکرات با فیدان، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کند.

از طرفی شبکه «القاهره الاخباریه» اعلام کرد این سفر در چارچوب اقدامات مصر و ترکیه برای افزایش سرعت همکاری، ارتقای سطح روابط دو جانبه، پیگیری اجرای توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر روسای جمهور ۲ کشور در قاهره و هماهنگی و رایزنی درباره راه‌های مقابله با چالش‌ها و بحران‌ها در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

یدیعوت آحارونوت: موساد می‌خواهد حماس را مخالف توافق جلوه دهد ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۴

یک روزنامه عبری فاش کرد با اینکه ارتش، شاباک و شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی معتقدند حماس به دنبال توافق تبادل اسراست، اما موساد می‌خواهد این مسئله را تبلیغ کند که حماس دنبال چنین توافق و معامله‌ای نیست.

«ناحوم بارنیا» تحلیلگر سیاسی اسرائیلی می‌گوید صدها نفر از اعضای ارتش، شاباک و شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که بیش از ۶ ماه است روی پرونده تبادل اسرا با جنبش حماس کار می‌کنند، درباره این مسئله اتفاق نظر دارند که «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه خواهان یک توافق برای معامله تبادل اسرا است.

کارشناس روزنامه یدیعوت آحارونوت افزود: السنوار این توافق را با شروط خود می‌خواهد و از چند ماه پیش شروط خود را تغییر نداده است. پیشنهاد اخیر حماس که به اسرائیل ارائه شد شامل همین شروط بود. السنوار خواسته‌های خود را سخت نکرده است بلکه به آن پایبند است. نمی‌توان منطق کمپین اسرائیل را در این روزها با این عنوان که «حماس خواهان معامله نیست» فهمید. به نظر می‌رسد که موساد و رئیس آن «دیوید بارنیا» پشت این کمپین هستند.

در حالی که رژیم صهیونیستی که هنوز نتوانسته به اهداف خود در جنگ غزه دست یابد و در سایه منزوی‌تر شدن این رژیم در جهان به دلیل کشتارهایش در غزه و با این هدف که خود را از زیر بار فشارهای خانواده‌های اسرای صهیونیست برای آزادی اسرا نجات دهد، همواره تلاش می‌کند تا حماس را به عنوان مقصر و عامل به توافق نرسیدن نشان دهد.

بارنیا، این اقدام سران موساد را «سوءفهم و خروج مسئله از سبک و سیاق آن به شیوه اشتباه» توصیف کرد و نوشت: رئیس موساد تاکنون استعفای خود را از ریاست هیأت مذاکره کننده اسرائیل اعلام نکرده است. پس اگر رئیس موساد راست می‌گوید و طرف دوم خواهان معامله نیست، هدر دادن وقت رئیس شاباک و تیم مذاکرات و صدها تن از کارکنان چه فایده‌ای دارد.

کارشناس اسرائیلی در ادامه نوشت: اسرائیل ۲ بار فرصت اینکه حماس را در مواضعش نرم کند، هدر داد و این یک اشتباه فاجعه بار بود. آن‌هایی که این تصمیم را از جانب ما گرفتند فکر این را نکردند که با این کارشان بقیه را به ۶ ماه جهنم و چه بسا مرگ محکوم کردند. ارتش اسرائیل اکنون آماده کوتاه آمدن از تقسیم غزه و اجازه دادن به آوارگان فلسطینی برای بازگشت به شمال است اما السنوار به دستور کار اصلی خود بازگشته است.

بارنیا همچنین نوشت: «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل در تمام کنفرانس‌های مطبوعاتی خود می‌گوید ما هر کاری را برای آزادی اسرا انجام می‌دهیم اما این فقط حرف و تصمیم است و واقعیت بسیار پیچیده‌تر است.

همچنین آمریکا نیز که از زمان جنگ غزه از این رژیم حمایت کامل سیاسی و تسلیحاتی به عمل آورده است، از جنبش حماس انتقاد کرده و آن را مسئول کارشکنی در توافق می‌داند.

اوایل روز جمعه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در انتقادی صریح ادعا کرد «تنها چیزی که بین ساکنان غزه و آتش‌بس وجود دارد، جنبش حماس است که پیشنهادات وسوسه انگیز اسرائیل را رد می‌کند».

بلینکن، حماس را متهم کرد به اینکه «بیشتر به تحریک یک درگیری منطقه‌ای علاقه مند است تا رسیدن به آتش‌بس».

جنبش حماس نیز در پاسخ به بلینکن گفت: اظهارات بلینکن که در آن مدعی شده بود «حماس مانع آتش‌بس در نوار غزه است، تاییدی بر تعصب آشکار دولت آمریکا نسبت به فاشیسم صهیونیستی است».

حماس افزود: این ادعاها «جعل این واقعیت است که تاکید می‌کند کسی که مانع روند مذاکرات به دلیل محاسبات سیاسی شخصی است، شخص نتانیاهو تروریست (نخست‌وزیر اسرائیل) است».

رسانه عبری: کابینه جنگ ۱۲ روز است درباره پرونده اسرا بحث نکرده است ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۴

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد کابینه جنگ این رژیم ۱۲ روز است که درباره پرونده اسیران بحث نکرده و جنگ به قوت خود باقی است.

همزمان با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، در حالیکه شبکه ۱۲ عبری زبان اذعان کرده مذاکرات به بن بست رسیده است صدها تن از اعضای ارتش اشغالگر، شین بت و کابینه جنگ که نیم سال است در مورد اسیران صهیونیست کار می‌کنند، اتفاق نظر دارند که یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در غزه خواهان توافق برای تبادل اسیران است.

این در حالی است که جنبش حماس روز جمعه در واکنش به اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پس از نشست G۷ در ایتالیا، اعلام کرد: «ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ما مانع آتش‌بس در نوار غزه هستیم، تأییدی بر جانبداری آشکار واشنگتن از فاشیسم صهیونیستی است.»

این جنبش اشاره کرد واقعیت تأیید می‌کند که کسی که به دلایل سیاسی شخصی خود مانع روند مذاکرات می‌شود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

در این راستا عصر جمعه، خانواده‌های اسیران و فعالان اسرائیلی، خیابان اصلی شماره یک به سمت شهر قدس اشغالی را بستند تا خواستار معامله تبادل اسرا شوند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست و تظاهرکنندگان با برافراشتن بنرهایی علیه تعلل و بی‌توجهی دولت اسرائیل در خصوص معامله تبادل اسرا، بشکه‌هایی را شعله ور کردند که روی آن‌ها شعارهایی در انتقاد از سیاست دولت نوشته شده بود.

هاآرتص: کابینه نتانیاهو فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ غزه است ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۱

یک رسانه صهیونیستی، کابینه حاکم بر رژیم اسرائیل را فاقد راهبرد مشخص برای مدیریت جنگ علیه غزه ارزیابی کرد.

 روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی، کابینه «بنیامین نتانیاهو» را کابینه ای بی برنامه ارزیابی کرد و نوشت: حمله به غزه در شرایط خلاء سیاسی و استراتژیک صورت گرفت.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به اینکه اساسا کابینه نتانیاهو برای خروج از غزه و پایان دادن به جنگ برنامه ای ندارد، افزود: کابینه حاکم از هفت اکتبر(شروع عملیات طوفان الاقصی)، براساس راهبرد مشخصی، جنگ (علیه) غزه را مدیریت نکرده است.

هاآرتص نوشت: به طور سنتی، همه دولت ها براساس ارزیابی تهدیدات و منافع، راهبرد خود را تعیین می کنند، اما کابینه نتانیاهو فاقد راهبردی است که ناشی از ارزیابی تهدیدات و منافع باشد.

این روزنامه چاپ تل آویو، حمله رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق را نیز ناشی از راهبرد نداشتن کابینه نتانیاهو دانست و افزود: کابینه انتظار پاسخ ایران را نداشت.

هاآرتص، اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی درباره لزوم حمله به رفح را یادآور شد و اضافه کرد: صحبت از حمله به رفح نیز ناشی از راهبرد نداشتن کابینه حاکم است.

تشدید اختلافات وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید بر سر حمایت از تل‌آویو ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۱

رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که سیاست‌های دولت بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی، منجر به خشم و نارضایتی مقام‌ها و کارمندان وزارت امور خارجه واشنگتن شده و آنها در نشست‌هایی خصوصی خواستار مجازات این رژیم شده‌اند.

روزنامه آمریکایی «جوویش اینسایدر» گزارش داد، سه کارمند فاش کرده‌اند که وزارت امور خارجه آمریکا در جریان سلسله نشست‌هایی در این وزارتخانه که از ماه فوریه آغاز شد، خواستار «اقدامات بیشتر در راستای مجازات اسرائیل» شد. این نشست‌ها با حضور «کرت کمپبل» معاون وزیر امور خارجه و هماهنگ‌کننده سابق هند-اقیانوسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید برگزار شده‌اند.

به نوشته وب‌سایت محافظه‌کار آمریکایی «تاون هال»، کارمندان این وزارتخانه گفتند تمرکز این نشست‌ها بر راه‌هایی برای مجازات رژیم صهیونیستی از جمله اینکه چطور آمریکا «آنها را تحریم کند، کمک به آنها را مشروط یا قطع کند و جریان تسلیحات به اسرائیل را کاهش دهد» بوده است.

یکی از کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: «در این نشست‌ها عمدتا ما شاهد درخواست‌هایی، از جمله از جانب افرادی که من به آنها احترام می‌گذارم بودیم، با این موضوع که تلاش بیشتری برای مجازات و تحریم اسرائیل ضرورت دارد. افرادی بودند که مسائل آنها هیچ ارتباطی با جنگ (غزه)‌ نداشت، در حالی که در حمایت از اینکه چرا تلاش بیشتر برای مجازات اسرائیل ضرورت دارد، استدلال می‌کردند.»

از سوی دیگر در این گزارش تصریح شد، در اتفاقی چشمگیر دراین نشست‌ها، رهبران ارشد وزارت امور خارجه آمریکا دیگر تمایلی به دفاع از حمایت‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از «امنیت اسرائیل» به‌ویژه در مواجهه با درخواست هماهنگ کارمندان وزارتخانه برای اتخاذ موضع سختگیرانه‌تر در قبال این رژیم از خود نشان نمی‌دهند.

یکی از نتایج این اتفاق این بوده که کارمندان دیگری که مدافع حمایت‌های بایدن از تل‌آویو بوده‌اند هم دیگر در این نشست‌ها نخواستند از این حمایت‌ها دفاع کنند.

به نوشته پایگاه تاون هال، گزارش‌های دیگری هم هستند که در آنها فاش شده کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا از بعد از عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی از سوی جنبش حماس، با دیدگاه‌های دولت جو بایدن در حمایت از رژیم صهیونیستی مخالف بوده‌اند.

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر رسید ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۱۰

وزارت بهداشت غزه تازه ترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزهای رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲) به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز (شنبه) اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۴ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷ شهروند فلسطینی را شهید و ۶۸ نفر دیگر را زخمی کرد.

بر اساس این گزارش، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۴۹ نفر و شمار زخمی ها نیز به ۷۶ هزار و ۹۰۱ نفر رسید.

حمله موشکی از لبنان به سرزمین‌های اشغالی ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۰۹

 دو فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه رژیم اشغالگر در شهرک صهیونیست‌نشین سعسع در الجلیل غربی شلیک شد.

منابع خبری گزارش دادند که آژیرهای خطر در این منطقه به صدا درآمدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی منطقه عیتا الشعب در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

خبرگزاری رویترز پیشتر در گزارشی به وضعیت ساکنان مناطق شمالی اراضی فلسطین اشغالی پرداخت و گزارش داد که از اکتبر گذشته(2023) تاکنون حدود ۶۰ هزار صهیونیست ساکنان این مناطق از بیم حملات حزب‌الله لبنان آواره شدند و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از رویارویی جدی با آنان هراس دارد.

انهدام کامل بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی غزه توسط جنگنده های اسرائیل

شهرداری دیرالبلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه حمله هدفمند رژیم صهیونیستی به سیستم پزشکی در نوار غزه، جنگنده‌های رژیم اشغالگر بزرگترین کارخانه داروسازی در نوار غزه را که در محله صلاح‌الدین در دیرالبلح است، ویران کردند.

به نقل از روسیا الیوم، در این بیانیه آمده است: این حمله عمدی اشغالگران به سیستم پزشکی در راستای سیاست صهیونیست‌ها برای غیر قابل سکونت کردن نوار غزه و تکمیل هدف خود برای پاکسازی سرزمین فلسطین از وجود مردم آن است.

کارشناسان بین‌المللی: ۸۰ درصد مدارس غزه تخریب شده‌اند

کارشناسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که ۸۰ درصد مدارس نوار غزه بر اثر تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این باریکه تخریب شده‌اند.

به گزارش شبکه العربی، ۱۹ کارشناس در بیانیه‌ای اعلام کردند که تخریب بیش از ۸۰ درصد مدارس غزه، پرسش‌هایی را درباره نابودی عمدی مراکز آموزشی به منظور تخریب و نابودی همه جانبه سیستم آموزشی در فلسطین مطرح می‌کند.

این کارشناسان افزودند: تداوم حملات ظالمانه به زیرساخت‌های آموزشی غزه، تأثیر مخربی در درازمدت بر حقوق اولیه ساکنان این باریکه برای یادگیری دارد و نسلی از فلسطینی‌ها را در آینده از آموزش محروم می‌کند.

بایدن مدعی مخالفت با عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح استپ

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دستیاران ارشدش با هر گونه عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح مخالف هستند.

 در گزارش واشنگتن پست آمده است: اختلافات عمیقی بین ایالات متحده و (رژیم) اسرائیل وجود دارد که هنوز حل نشده مانده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای برگزاری یک نشست سطح بالا در مورد عملیات قریب الوقوع این رژیم در شهر رفح در جنوب غزه (جایی که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی پس از آواره شدن از سایر مناطق نوار غزه به آنجا پناه آورده‌اند) هستند.

به نوشته واشنگتن پست، بایدن و دستیاران ارشد وی به صراحت اعلام کرده‌اند، با هرگونه عملیات بزرگ نظامی در رفح ـ که شامل طرحی معتبر برای حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی نباشد ـ مخالف هستند، در حالی که به گفته بسیاری از کارشناسان، هرگونه عملیات نظامی در رفح باعث کشته شدن شمار بسیاری از غیرنظامیان خواهد شد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، از سوی دیگر، مقامات رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده‌اند که همچنان قصد دارند عملیات گسترده نظامی در رفح را آغاز کنند.

این گزارش می‌افزاید: هم اکنون جنگ فراتر از غزه گسترش یافته است و مقامات ایالات متحده از مدت‌ها پیش این نگرانی را دارند که این جنگ تمام منطقه را شعله‌ور کرده و خاورمیانه را بیش از پیش بی‌ثبات کند.

در ادامه گزارش واشنگتن پست آمده است: بایدن و دستیارانش امیدوارند که درگیری‌های اخیر میان ایران و (رژیم) اسرائیل، به تشدید تنش و آغاز یک جنگ دیگر در خاورمیانه تبدیل نشود.

 

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • ارتش عراق : هیچ پهپاد یا جنگنده‌ای پیش از انفجار زاغه الحشد الشعبی مشاهده نشده است
  • انهدام کامل بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی غزه توسط جنگنده‌های اسرائیل/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۹ تن رسید