Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@20:27:38 GMT

◄ مشکلات گمرک افغانستان در دوغارون حل نشده است

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۵۲۴

◄ مشکلات گمرک افغانستان در دوغارون حل نشده است

تین‌نیوز | 

محمود امتی نایب‌رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز از این‌که گمرک افغانستان همکاری لازم را با ایران در مرز مشترک ندارد گلایه کرد.

وی که پیش‌تر نیز در گفت‌و گو با تین‌نیوز نسبت به کم‌کاری افغانستان در حوزه ترانزیتی شکایت کرده بود به خبرنگار ما گفت: ارتقای نقش کریدورهای ترانزیتی ایران در مجامع بین‌المللی نیازمند رایزنی و مذاکره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او عدم بهره‌مندی از پتانسیل‌های اقتصادی کافی در روابط بین‌المللی باعث شده است که حتی برخی کشورهای همسایه نیز در همکاری ترانزیتی با ایران سهل‌انگاری کنند.

امتی ادامه‌داد: دو سوی کار ما به‌عنوان ترانزیت کار، هم مبدأ و هم مقصد به کشورهای خارجی وابسته است اما متأسفانه ضعف بزرگی در این زمینه مطرح است و ما ضعیف عمل کردیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تلاش‌های منطقه‌ای معاونت حمل‌ونقل وزارتخانه برای ارتقای روابط حمل‌ونقلی ایران در منطقه کافی نبوده است، نیز گفت: شاید حرکتی بوده اما خروجی خوبی نداشته است. مثلاً در افغانستان تصمیم‌هایی گرفته می‌شود که اگر روابط ما مانند گذشته فعال‌تر بود، این تصمیمات به ضرر ما گرفته نمی‌شد.

این فعال حمل‌ونقلی ادامه داد: درگذشته مسئولان مرزی طی یک ساعت نشست مشکل بزرگی را حل می‌کردند؛ اما امروز هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه افغانستان، جاده بین دو گمرک را حل کنیم. در حوزه ترکمنستان نیز اگر دیپلماسی ما فعال‌تر و روابط پررنگ‌تر بودند، این گرفتاری‌ها نباید به این شکل و به این سرعت ایجاد می‌شدند.

او خواستار تمرکز جدی دولت بر موضوع ترانزیت شد و ادامه‌داد: در این اوضاع معتقدیم که دولت به‌درستی به وظیفه خود عمل‌نکرده است. هم‌چنین درباره ظرفیت اکو، هیچ‌گاه به‌درستی از این ظرفیت در حوزه حمل‌ونقل بهره نگرفتیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، روزانه بیش از 400 دستگاه کامیون ترانزیت از سمت پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی به سمت کشور افغانستان تردد دارند که نبود زیرساخت لازم در گمرک افغانستان، ظرفیت پذیرش کشور همسایه را به حداقل رسانده است.

سمانه واحدی راد خبرنگار

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان کتاب حوزه صنعت نفت رونمایی می‌شود

سه عنوان کتاب انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی می‌شود.

به گزارش شانا، کتاب‌های تجهیزات پتروپالایشگاهی و راهکارهای افزایش سهم ساخت داخل، انقلاب اسلامی به روایت نفت و کتاب شناخت صنعت نفت، از تازه‌های انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) با حضور جمعی از مسئولان صنعت نفت، مؤلفان این آثار و برخی از نویسندگان صاحب‌نام کشور در محل سالن ۳۵ بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی می‌شود. 

کتاب تجهیزات پتروپالایشگاهی و راهکارهای افزایش سهم ساخت داخل را عماد رفیعی، امیررضا باباپور، مهدی‌یار قاسمی و سمیه میرپور با همکاری گروهی از کارشناسان و مشاوران خبره و تحلیل‌گران مسائل راهبری صنعت نفت نوشته‌اند که در آن بیش از ۳۰۰ عنوان شرکت سازنده داخلی تجهیزات اصلی پتروپالایشگاهی معرفی شده‌اند.

کتاب انقلاب اسلامی به روایت نفت نیز با بررسی روابط متقابل انقلاب اسلامی و صنعت نفت ایران با تکیه بر اسناد و شواهد، خوانندگان را با نقش مهم و تعیین‌کننده صنعت نفت در روند پیروزی انقلاب اسلامی آشنا می‌کند. این اثر به‌عنوان پروژه‌ای پژوهشی به‌قلم سیدمرتضی میرحسینی، نرگس‌السادات میرقادری، سوده ابراهیم‌زاده و راحله خالقی تهیه و تألیف شده است.

در کتاب پژوهشی کتاب شناخت صنعت نفت اثر تألیفی بهمن ساکی، نویسنده و پژوهشگر صاحب‌نام حوزه ادبیات و فرهنگ‌نامه، عناوین کتاب‌های مربوط به حوزه نفت و حوزه‌های پیرامونی مانند محیط‌زیست و مسئولیت اجتماعی، گردآوری، دسته‌بندی و طبقه‌بندی شده است. براساس این گزارش، معاونت انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت از بخش‌های فعال و پویای صنعت نفت دانسته شده که کتاب‌های بسیاری در زمینه‌های اجتماعی، تاریخی، فرهنگی و... چاپ کرده است.

دیگر خبرها

  • توسعه روابط خارجی خراسان جنوبی در دستور کار است
  • ۳ عنوان کتاب حوزه صنعت نفت رونمایی می‌شود
  • ابتکار عمل گمرک و ارتقا وضعیت دولت در شاخص شفافیت
  • طالبان: خانه تجارت قزاقستان گامی در توسعه روابط تجاری است
  • بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران‌
  • رویداد اکسپو ایران و دفع ۶۰۰ تاجر به دلیل کمبود هتل در تهران
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه