Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموزان پسر رضوانشهری که زائر سرزمین وادی عشق و مجاهدت‌های خاموش هستند به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی غرب کشور واقع در استان کرمانشاه بازدید می‌کنند.

خبرگزاری شبستان_رضوانشهر: مناطق عملیاتی و یادمان‌های غرب کشور در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد مجاهدت‌ها و فداکاری‌های ملت ایران بوده است و آن دوره آزمایش بزرگی برای استان‌های کرمانشاه و ایلام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وقتی قدم به خاک مناطق عملیاتی می‌گذاریم، صحبت از شهید است و اعجاز نامش، صحبت از زنان و مردانی است که در سال‌های سخت دفاع مقدس بی‌هیچ چشم‌داشتی دل را به مسلخ عشق کشاندند و هشت سال در پشت خاکریز و خطوط مقدم در وادی استقامت معتکف شدند.

 

چند سالی است که مناطق جنگی پذیرای نسل جوان و نوجوانی است که در پی یافتن نیازهای روحی و معنوی خود راهی این دیار می‌شوند اگر با یکی از این کاروان‌ها همراه شده باشید حتما با تمام وجود احساس کرده‌اید که با نزدیک شدن به این سرزمین فضایی وصف ناشدنی به وجود می‌آید، همه ترجیح می‌دهند که با خود و خدایشان خلوت کنند و این نیاز را خودم احساس کردم این دیار نیازی به توضیح ندارد و سکوت کوه‌های سر به فلک کشیده خود همهمه‌ای شگرف است.

 

 

کوه‌های ایستاده و خاموش مناطق غرب کشور رازهای نهان بسیار دارد که این همه را هر گوش ناشنوایی هم به گوش جان خواهد شنید، آری روح شهداء حاضر سرزمین متبرکی است که همچون کربلا رازهایش را با زائرش نجوا می‌کند.

 

مناطق عملیاتی غرب کشور کتاب است، خواندنی‌ترین کتاب حماسه، اردوهای راهیان نور یکی از راه‌های مؤثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که هرچقدر فرهنگ جهاد و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج شود، بی‌تردید این نسل در مقابل آماج حملات دشمنان در جنگ نرم مقاوم‌تر خواهند بود، در این راستا با فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر و چند تن از دانش آموزان این شهرستان گفت‌وگویی انجام داده‌ایم؛

 

 

اعزام 88 دانش آموز رضوانشهری به مناطق عملیاتی غرب کشور

سرهنگ سید اکبر قاسمی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به اعزام مرحله دوم راهیان نور دانش آموزی ویژه پسران رضوانشهری، اظهار کرد: دانش آموزان به تعداد 88 نفر در قالب 2 دستگاه اتوبوس به مدت چهار روز به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

 

وی افزود: دانش آموزان در این اردوی چهار روزه از یادمان‌های مناطق پاتاق، سرپل ذهاب، یادمان 13 شهید گیلانی، شهدای دشت ذهاب، شهدای بازی دراز، پادگان ابوذر و مرصاد بازدید می‌کنند.

 

فرمانده سپاه ناحیه رضوانشهر با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی زیادی برای دانش آموزان تدارک دیده شده است، گفت: شرکت در رزمایش افلاکیان یکی از بارزترین برنامه‌های فرهنگی است که دانش‌آموزان را با دوران جنگ آشنا می‌کند.

 

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه اعزام این دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش، بسیج دانش آموزان و با مشارکت و حضور مربیان آنها انجام می‌گیرد، تصریح کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این اردو ضمن بازدید از مناطق جنگی، با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز تجدید بیعت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید تلاش کنند تا با زندگی نامه و وصیت نامه شهدا آشنا شده و آن را در مراحل مختلف زندگی خود به کار گیرند.

 

 

شهدای غرب کشور غریب هستند

عقیل، یکی از دانش‌آموزان رضوانشهر با بیان اینکه برای دومین بار متوالیست که به اردوی راهیان نور غرب کشور سفر می‌کند، اظهار کرد: شهدای غرب کشور بسیار غریب هستند و به همین دلیل من مناطق عملیاتی غرب کشور را بیشتر از جنوب دوست دارم.

 

وی افزود: هر کدام از ما دانش‌آموزان بعد از حضور در این مناطق به عنوان یک پیک و سفیر در بین هم‌سن و سال‌هایمان بازگوکننده  خاطرات سفرمان هستیم.

 

این دانش آموز رضوانشهری گفت: با انتقال این تجربه‌ها به سایر دوستان و هم‌سن و‌ سال‌های خود باعث آشنایی بیشتر آن‌ها با آرما‌ن‌های شهدا و انقلاب خواهیم شد.

 

 

مسئولان زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جامعه فراهم کنند

محمدپارسا یکی دیگر از دانش‌آموزان رضوانشهر با بیان اینکه در این اردو با ایثارگری، جانفشانی و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا می‌شویم، تصریح کرد: ما نسل چهارم انقلاب باید فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم و در راستای حراست از آرمان‌های شهدا، امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداریم.

 

وی، برگزاری اینگونه اردوها را بسیار ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به مسائل فرهنگی هزینه بیشتری کنند زیرا دشمن در تلاش است تا فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را از بین ببرد و ضدارزش‌ها را برای ما به عنوان ارزش معرفی کند.

 

این دانش‌آموز رضوانشهری با بیان اینکه اردوهای راهیان نور یکی از راه‌های ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است، اظهار کرد: باید در زمینه فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه بیشتر کار شود تا همه جوانان و نوجوانانی که سفر راهیان نور برایشان موثر نیست، با این فرهنگ آشنا شوند.

 

گفتنی است؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای تحکیم روحیه خودباوری و ایثار و گذشت در دانش آموزان از جمله اهداف اردوهای راهیان نور دانش آموزی است‌.

 

گزارش/مائده فلاحتکارضیابری

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان همدان خوزستان اردبیل افتتاح پروژه شیراز بیرجند کردستان طرح 550 هزار هکتاری هفته کتاب و کتابخوانی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردوهای راهیان نور کاروان راهیان نور دانش آموزی اردوی راهیان نور غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی

به گزارش همشهری آنلاین، در حالی که ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳ ۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم همچنین پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز (چهارشنبه پنجم اردیبهشت) آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

این در حالیست که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

بدین ترتیب قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است که این رقم برای ششمی‌ها ۱۰۲ هزار تومان تعیین شده است.

همچنین قیمت کتاب‌های درسی پایه هشتم برای دانش‌آموزان دختر ۱۴۹ هزار تومان و برای دانش‌آموزان پسر ۱۵۲ هزار تومان، پایه نهم ۱۵۷ هزار تومان و پایه یازدهم رشته ریاضی فیزیک ۲۱۱ هزار تومان، دوازدهم ریاضی و فیزیک ۱۶۴ هزار تومان؛ علوم تجربی یازدهم و دوازدهم نیز به ترتیب ۲۰۲ و ۱۵۴ هزار تومان است که این رقم برای پایه یازدهم و دوازدهم رشته علوم‌انسانی ۱۸۵ و ۱۶۷ هزار تومان و برای یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌های رشته علوم و معارف اسلامی نیز به ترتیب ۲۴۱ و ۲۱۸ هزار تومان اعلام شده است.

کد خبر 846997 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ایران خواستار اشتراک دانش، فناوری و حمایت مالی کشور‌ها در بهبود حوزه‌های آبخیزداری مناطق خشک و نیمه‌خشک
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش