Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:15:22 GMT

بهای نفت کاهش یافت/ صعود قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۶۶۹

بهای نفت کاهش یافت/ صعود قیمت طلا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال افزایش نگرانی ها از احتمال اشباع بازار نفت در سال آینده میلادی و کاهش تقاضای جهانی، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) پس از آنکه در معاملات روز گذشته به پایین ترین سطح در یک سال اخیر رسید، امروز (چهارشنبه) هم با 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

55 درصد کاهش، به 55 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید.

بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 0.2 درصد کاهش، 65 دلار و 33 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت خام برنت اوایل ماه اکتبر به بالاترین سطح در 4 سال اخیر رسیده بود و 86 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز گذشته هشدار داد: به دنبال کاهش تدریجی رشد اقتصاد جهانی و افزایش تولید فراتر از انتظار نفت از سوی تعدادی از تولیدکنندگان، در سال 2019 با اشباع بازار نفت مواجه خواهیم شد.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا هم امروز روندی صعودی را طی کرد. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1203.88 دلار رسید. ارزش دلار آمریکا در مقابل سبد دیگر ارزهای جهانی با 0.2 درصد کاهش همراه بود.


انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار  رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد