Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@04:28:56 GMT

برداشت مرکبات از باغات قصرشیرین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۷۳۱

برداشت مرکبات از باغات قصرشیرین آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین ، از آغاز برداشت مرکبات از سطح 463 هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد.

مراد محمودیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متوسط عملکرد محصول مرکبات از باغات قصرشیرین امسال 12 تن در هر هکتار است و پیش بینی می شود پنج هزار و 580 تن مرکبات در این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، بیشترین سطح زیرکشت باغ مرکبات بارور در قصرشیرین را مربوط به لیموترش با 245 هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: بقیه باغ های مرکبات قصرشیرین شامل محصولات دیگر از جمله نارنگی، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت است.
مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین، با اشاره به کیفیت مطلوب مرکبات این شهرستان اظهار کرد: هم اکنون سطح باغات مرکبات این شهرستان یک هزار و 69 هکتار است که از این میزان 463 هکتار بارور بوده و مابقی غیرمثمر است.
محمودیان اضافه کرد: رقم لیموشیرین تولیدی قصرشیرین از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک تر از سایر لیموشیرین هاست، ولی طعم و مزه منحصر به فردی دارد و شیرین است و تلخی پس از پایان خوردن را هم به همراه ندارد.
این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون فروش مرکبات درآمدزایی خوبی برای باغ داران دارد و هر کیلو مرکبات با متوسط قیمت پنج هزار تومان به فروش می رسد.
محمودیان افزود: امسال کودهای تقویتی بین باغ داران توزیع شد و در راستای توسعه باغات دولت خدمات خوبی به باغ داران ارائه می دهد و حمایت های لازم را با توزیع نهال یارانه ای به عمل می آورد.
وی یادآور شد: در راستای مبارزه با بیماری قارچی گومز از نهال پیوند پایه نارنج استفاده می کنیم که این نهال ها به تدریج جایگزین درختان اصلی می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه دارای 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است که از این میزان سه هزار و 400 هکتار باغ و مابقی نیز اراضی کشاورزی است.
3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برداشت مركبات قصرشيرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال

هدف از برگزاری روز مزرعه انتقال یافته‌های جدید تحقیقاتی پرورش باغداری و به خصوص گوجه سبز به تولید کنندگان و بهره برداران و افزایش اطلاعات و دانش فنی آنها است که در این آیین بر ضرورت بکارگیری دانش و مهارت کسب شده توسط فراگیران در عرصه‌های تولید در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت تاکید شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب در حاشیه مراسم روز مرزعه، گفت: برداشت محصول گوجه سبز در سطح ۲ هزار هکتار از باغات این شهرستان از امروز در باغات ۲ روستای پیران و کلاهمال با قدمت ۳۵ سال از توابع این شهرستان آغاز شد که نوبرانه این محصول در کشور است.

ایرج بهرامی افزود: با توجه به اینکه سرپل‌ذهاب یک شهرستان گرمسیری است امکان پرورش محصول گوجه‌سبز در آن وجود ندارد، اما وجود ۲روستای پیران و کلاهمال در یک ریز اقلیم بین کوه‌های رشته‌کوه زاگرس و عبور رودخانه از میان آن باعث یک آب و هوای بسیار خوب برای باغات گوجه‌سبز در این ۲روستا شده است.

وی اظهار کرد: ۲۰۰هکتار باغ گوجه‌سبز در شهرستان سرپل ذهاب وجود دارد که با عملکرد برداشت پنج تن در هر هکتار، پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزارتن گوجه سبز برداشت و روانه بازار مصرف شود، اما به دلیل خسارات باد و طوفان و تگرگ اخیر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید این باغات کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: در زمان برداشت محصول گوجه سبز قریب به ۲۰ هزار نفر روز از کارگران فصلی در زمینه برداشت، بسته بندی و حمل و نقل بکارگیری می‌شوند و برای ۵۰۰ نفر در این۲ روستا پیران و کلاهمال» بصورت ثابت و پایدار اشتغال ایجاد شده است.

بهرامی تصریح کرد: این محصول امروز در یک بسته‌بندی شکیل و جدید و در وزنه‌ای پایین که مورد پسند مردم است برای عرضه در بازار به مراکز استان‌های تهران، همدان، تبریز، اهواز ارسال می‌شود و به دلیل نوبرانه بودن آن از قیمت بالا و خوبی برخوردار است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان