Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@09:12:38 GMT

ثبت 35 وقف جدید با ارزش 21 میلیارد تومان در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۶۷۳۸

به گزارش ایلنا از رشت، محمد حسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت در جلسه این کمیسیون که با حضور مدیرکل اوقاف گیلان برگزار شد، گفت: بسیاری از مسائل کشوری و شهری را با سنت وقف حل کنیم. 

وی افزود: اگر وقف را بین مردم با نیازمندی‌های جدیدی که جوامع شهری با آن روبرو هستند تعریف کنیم قادر به حل مشکلات بسیاری خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  عاقل منش اظهار داشت: تجربه استفاده از خیران برای ساخت مدارس و مساجد نشان داده که ظرفیت خوبی در جامعه ما وجود دارد.   وی با تاکید بر توجه به نیازهای روز و حل آنها از طریق وقف گفت: کارگزاران وقف می‌توانند با ارتباط با مدیران شهری از این نیازمندها مطلع شده و نیات واقفان را برای رفع نیاز روز هدایت کنند.   رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با بیان برخی از مشکلات شهر رشت از جمله کمبود قرائت خانه، کتابخانه، فضای بازی و پارک، گفت: ایجاد بازارچه های خود اشتغالی و بازارهای روز از دیگر زمینه های همکاری اوقاف گیلان و شورای شهر رشت می‌تواند باشد.   حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه وقف ماهیت دیگر دوستی و مبارزه با خودخواهی دارد، گفت: در متن همه صحنه های بشری می تواند حضور داشته باشد.   وی خاطرنشان کرد: وقف ابزار هدفمند و نظام مند و یک جریان فرهنگی است که در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زندگی انسان می تواند نقش بیافریند.   علیزاده تاکید داشت: وقف، همیار کارآمد فرهنگی برای متولیان فرهنگی کشور است.    وی اظهار داشت: وقف یک مهندسی فرهنگی است چرا که اگر در هر شهری موقوفات زیاد است کارهای فرهنگی و اقتصاری رونق بسیاری دارد.   مدیرکل اوقاف گیلان افزود: وقف صرفا یک مسئله مذهبی و شرعی نیست بکه نظامی کارآمد برلی رفع نیاز های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی اقشار مختلف است.   وی اذعان داشت: هنوز برخی از نخبگان علمی و فرهنگی جامعه ما وقف را در متن فعالیت خود نیاورده اند. علیزاده اعلام کرد: نیاز است یک بسیج و تفاهم عمومی ایجاد شود تا حمایت همه جانبه از وقف و شناساندن وقف به مردم انجام شود.   وی یادآور شد: وقف در کنار مسئولین است و در موارد بسیاری می تواند به مسئولان شهری کمک کند.   مدیرکل اوقاف گیلان اظهار داشت: در حوزه توسعه فرهنگی و مذهبی شهری با شورای شهر اشتراک فعالیت داریم که در صورت انعقاد تفاهمنامه می توانیم ضمن پرهیز از موازی کاری اقدامات فرهنگی موثرتری انجام دهیم.    وی با بیان اینکه باید بپذیریم از ظرفیت بخش خصوصی غفلت کرده ایم گفت: ظرفیت خوبی در این حوزه وجود دارد.    علیزاده به استفاده از ظرفیت خیران در ساخت و ساز بقاع متبرکه اشاره و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مردم گیلان 44 میلیارد تومان در  قالب طرح مودت به بقاع متبرکه کمک کردند.   وی گفت: در سال جاری 35 وقف جدید با ارزش 21 میلیارد تومان در گیلان ثبت شده که بیانگر روحیه دینی مردم این خطه و نشان دهنده ظرفیت خیران گیلانی برای رفع نیازهای استان گیلان و شهررشت است.   مدیرکل اوقاف گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آمادگی ایجاد فضای سبز و پارک در اراضی موقوفات داریم.   وی خواستار توجه ویژه شورای شهر رشت به بافت فرسوده خواهر امام شد و گفت: از دلنگرانی های ما بافت فوده پیرامون آستان خواهر امام بوده که نیازمند ورود جدی شورای شهر است.   حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: از انتظارات ما از استاندار گیلان تشکیل ستاد بازسازی با ریاست استاندار راه اندازی شود است تا اتفاق خوبی در منطقه خواهر امام بیافتد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان گیلان استفاده از ظرفیت جامعه فضای سبز مدیرکل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق را تشریح کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالله سهیلی مقدم ظهر یکشنبه در نشست مشترک با ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی شرکت‌های صنعت آب و برق استان زنجان، گفت: انجام کارهای فرهنگی و برنامه‌های وزارت نیرو در سال جدید بسیار مورد تاکید است.

وی ابراز کرد: مهمترین این برنامه‌ها در محورهای قرآن و ولایت، فرهنگ سازمانی و امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از خانواده تنظیم شده است.

نماینده وزارت نیرو در امور فرهنگی و نماز، گفت: تقویت توانمندی‌های فرهنگی و دینی فرزندان همکاران، جهاد تبیین و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، رسانه و فضای مجازی و مدیریت مصرف بهینه آب و برق با رویکرد فرهنگی از دیگر بخش‌های محوری این برنامه در سال جدید است.

سهیلی مقدم تاکید کرد: در حوزه آب و برق خدمات بسیار ارزشمندی به مردم ارائه می‌شود که باید فعالان فرهنگی و ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق و خدمات صورت گرفته را برای مردم تشریح کنند.

کد خبر 6084247

دیگر خبرها

  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ائمه جماعات با جهاد تبیین، ارزش آب و برق را تشریح کنند
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری