Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شرق در گزارشی با اشاره به جلسه شورای شهر برای انتخاب شهردار تهران نوشته است:"بهتر بود شورا و احزاب پشت سرشان در سومین انتخاب شهردار در یک سال منفعت سیاسی و شخصی را کنار می‌گذاشتند." ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ سیاسی سیاست ایران نظرات

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، "پیروز حناچی"، در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) شورای شهر تهران که با دستورکار انتخاب شهردار جدید برگزار شد، پس از کشمکشی چند هفته‌ای با 11 رای و با اختلاف تنها یک رای نسبت به "عباس آخوندی" به عنوان شهردار جدید پایتخت انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزنامه اصلاح طلب "شرق" در شماره امروز (چهارشنبه 23 آبان) در گزارشی به روند انتخاب شهردار جدید تهران و حواشی پیرامون این انتخاب پرداخته است. 

در ابتدای این گزارش آمده است: "جلسه انتخاب نهایی شهردار تهران متفاوت از جلسه قبل بود که حناچی و آخوندی به مرحله آخر رسیدند. در جلسه قبل اعضای شورای شهر با وجود انتقادات و سوالات تند از عباس آخوندی به او 16 رأی دادند و پیروز حناچی با رأیی ناپلئونی که برخی می‌گفتند حاصل رأی لحظه آخری یکی از اعضا بوده، با 11 رأی بالا آمد.

شرق ادامه می‌نویسد: "برخی از اعضا فهرستی از رأی دهندگان به حناچی را منتشر کردند که به نظر دقیق نبود چرا که به عنوان نمونه مرتضی الویری در آن فهرست نبود و در ادامه برای روشنگری در صفحه توئیتر شخصی خود رأی خود به حناچی را اعلام کرد.

گزارش: «حناچی»؛ محصول کشمکش 3 فراکسیون اصلاح‌طلب در شورای 21 نفرهکدام عضو حزب اتحاد ملت مانع شهردار شدن آخوندی در تهران شد؟

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه گزارش خود تاکید می‌کند: "اینکه چه عضوی در لحظات آخر از کدام حزب رأی کدام عضو را تغییر داد حالا دیگر مهم نیست اما حرکت عینی و عملکرد سیاسی اعضا و اعضای اصلاح طلب پشت سرشان کاملا عیان بود. گروکشی‌هایی که کمترین اثری از منفعت مردم در آن مشهود نیست و باید گفت بهتر بود شورا و احزاب پشت سرشان در سومین انتخاب شهردار در یک سال منفعت گروهی و سیاسی و حتی شخصی را کنار بگذارند تا دوباره و چند باره لازم نباشد وقت مردم تهران را بگیرند."

انتهای پیام/

R1455/P1360/S1,1412/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران عباس آخوندی پیروز حناچی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران عباس آخوندی پیروز حناچی شهرداری تهران عباس آخوندی پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، بنا به اخبار رسیده از صحن شورا، جلسه امروز با موضوع پاسخ‌گویی "حسین مهدی‌زاده" شهردار ارومیه به ۹ سوال ۸ تن از اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه بعد از پاسخ شهردار به سوالات اعضای شورا و بعد از رای گیری اعضای شورای شهر نسبت به پاسخ‌های شهردار قانع نشدند و استیضاح شهردار ارومیه با ۶ رأی مثبت اعضا تأیید شد.

به گفته سخنگوی شورای شهر، ریاست شورا حداکثر تا ۱۰ روز موظف به تعیین وقت جلسه استیضاح و رأی‌گیری در این خصوص خواهد بود.

گفتنی است، چنانچه در آن جلسه ۸ نفر از اعضا شورای شهر به برکناری شهردار رأی بدهند وی برکنار و سرپرست جدید از بین پرسنل شهرداری ارومیه انتخاب خواهد شد و اگر آرا برکناری به حد نصاب لازم نرسید حسین مهدی‌زاده کماکان شهردار باقی خواهدماند.

در ماه‌های اخیر انتقادات زیادی از عملکرد شهردار ارومیه مطرح شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898406

دیگر خبرها

  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • پشت پرده مقاومت رئیسی برای عزل وزیر اقتصاد /همین افاضات برای برکناری آقای وزیر کافی نیست؟
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • جلسه تحلیل و بررسی مسائل منطقه برگزار شد
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • اصلاح پله برقی‌های معیوب پل‌های عابرپیاده
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا