Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کلی گویی شعارها خیلی قوی هستیم و شعارهای بسیار خوبی می دهیم اما وقتی وارد جزئیات می شویم کمتر وظیفه خود را می دانیم و با وظایف خود آشنایی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیست و یکم آبان ماه در نشست هم اندیشی با اعضای شورای شهر شیراز به سوالات اعضای شورا و مطالبات آنها در خصوص تعیین تکلیف وضعیت استاندار فارس و برخی از مشکلات شیراز پاسخ دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسعود رضایی با بیان اینکه ما (اعم از بنده و کلیه افرادی که تحت حاکمیت جمهوری اسلامی کار می کنیم) در کلی گویی شعارها خیلی قوی هستیم و شعارهای بسیار خوبی می دهیم اما وقتی وارد جزئیات می شویم کمتر وظیفه خود را می دانیم و با وظایف خود آشنایی نداریم، گفت: بسیاری از گفته هایمان در حیطه اختیارات و درحوزه وظیفه مان نیست و گاهی اوقات می خواهیم تمام مشکلات جهان اسلام را در یک جلسه حل کنیم، این شدنی نیست که اگر امکان پذیر بود قبل از ما مشکلات حل شده بود و نیازی به حضور ما نبود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحث کلی ما که تقریبا همه شما هم از آن ناراضی هستید مربوط به وجود مشکلاتی در ساختار حکومتی ما است که اطلاعی از آن نداریم، درباره آن مطالعه نکرده ایم و یا نمی خواهیم از آن صحبت کنیم.

وی با اعلام اینکه ارائه برخی از اختیارات در وضع موجود امکان پذیر نیست چرا که ما حکومتی متمرکز داریم، افزود: حکومت زمانی می تواند قدرت را از مرکز بِکَنَد و آن را در جغرافیای مختلف شهر پراکنده کند که حکومت غیر متمرکز و یا حداقل نیمه متمرکز باشد.
  مصونیتِ اعضای شورای شهر در قانون تعریف نشده است! نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در قانون و مقرارت ما این اختیار به شورا داده نشده است که بتواند از حیطه خود و آنچه شماها بحق می گویید حراست، حفاظت و دفاع کند، اعلام کرد: می بینید که مصونیت اعضای شورا هنوز به رسمیت شناخته نشده و یا اصلا امنیت برای آنها در قانون ما وجود ندارد که شما بتوانید حتی از خودتان حراست و پاسبانی کنید.

رضایی اظهار داشت: ما اگر بتوانیم این اختیار را بگیریم بسیاری از مسائل را حل خواهیم کرد اما این مسائل منافاتی با عمل نکردن و انسجام نداشتن نیست چرا که ما می توانیم با همین موارد ضعیف و کمی هم که داریم با وحدت بسیاری از مسائل را حل کنیم.

وی با اشاره به بحث تخریب خانه های فرهنگی، گفت: بارها درخواست تشکیل جلسه با مدیریت شورا با افرادی که در این قضیه دخیل هستند را مطرح کرده ام چرا که لازم است یک بار تمام صحبت ها زده شود تا در مصاحبه ها و صحبت هایی که می کنیم کلام مشترکی داشته باشیم نه اینکه یکی مخالف و دیگری موافق تخریب باشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: من از منطقه بازدید و با افراد بسیاری صحبت کرده ام و هنوز برای خودِ من هم مشخص نشده که آیا خانه هایی که تخریب شده جنبه میراثی دارد یا خیر چرا که بخشی از آن مخروبه بوده و محل اجتماع افراد معتاد و ولگرد بوده که در این صورت راهی جز تخریب نیز به ذهن من هم نرسید اما لازم است در این باره یک بار بنشینیم، صحبت، بررسی و مصلحت اندیشی کنیم تا بعضی از مسائل از آن بیرون نیاید.
  در دوران نمایندگی مان در راستای تحقق شعارهای تغییر و تحول و توسعه آنچنان عملی از خود نشان نداده ایم/ آنقدر سرمایه گذاران را در دست اندازهای بروکراسی اداری انداختیم که رفتند رضایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بحث گردشگری در برنامه ششم مطرح، مصوب و به قانون تبدیل شده است که هر جایی که اماکن گردشگری دارند درآمدش به یک حساب اختصاصی واریز شود و پانزدهم ماه بعد قابل تخصیص دادن و مرخص کردن آن پول و برگشت به همان حوزه است.

وی تصریح کرد: بدون تعارف در دوران نمایندگی بنده و شما در راستای شعارهایی که برای تغییر، تحول و توسعه شهر داده شده آنچنان عملی از خودمان نشان نداده ایم و در امر سرمایه گذاری موفق نبوده ایم و افرادی که برای سرمایه گذاری آمدند را آنقدر در دست اندازهای بروکراسی اداری انداختیم که برگشتند و سرمایه گذاری نکردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه بجای اینکه نازِ سرمایه دار را بخریم تا سرمایه اش را به شهر ما بیاورد و بکار گیرد ما برایش ناز می کنیم و او را ماه ها درگیر استعلامات مختلف می کنیم، اظهار داشت: اگر حرف از مدیریت شهری است شما می توانید مدیران را دعوت کنید تا در یک جلسه استعلامات لازم برای سرمایه گذار گرفته و نهایتا تا یک هفته پاسخ داده شود.

رضایی با تاکید بر اینکه راهی بجز رفتن به سمت بخش خصوصی و بوسیدن دست سرمایه گذار (خارجی و داخلی) نداریم، اعلام کرد: کشورهای پیشرفته از این بخش استفاده کرده اند اما ما همچنان می خواهیم آمرانه برخورد کنیم تا بخش خصوصی بیاید فرمان ما را ببرد.
  زیرساخت حضور گردشگر و سرمایه گذار باید فراهم شود وی اذعان داشت: با تعارف کردن، سرمایه گذار و گردشگر نمی آید پس باید زیرساخت آن فراهم شود و شما نیز به عنوان پارلمان محلی جلساتی ترتیب دهید که هر جلسه یکی دو مورد را بطور مشخص پیشنهاد بدهید و ما نیز شما را حمایت کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث حاشیه نشینی، گفت: 440 خانواده حاشیه نشین و فقیر در کل کشور وجود دارد که آن مستمری 90 هزار تومانی را نمی گیرند و 330 هزار حاشیه نشین نیز در روستاها داریم.

رضایی با بیان اینکه اینقدر فقیر و بینوا داریم که هر چقدر هم تلاش کنیم شاید نتوانیم کاری انجام بدهیم اما چکار باید کرد که بحث حاشیه نشینی حل شود، خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی نه مربوط به زمان من و شما بوده و نه حتی مربوط به زمان حکومت جمهوری اسلامی بوده است این موضوع در دوره های گذشته نیز وجود داشته است.

این عضو مجلس با اشاره به محدوده حاشیه نشینی در شیراز در سالهای گذشته، اظهار داشت: یک زمانی حاشیه نشینی در جاده بوشهر بود و عده ای کپرنشین و حلبی نشین بودند اما امروزه کم کم عقب رفته و از میانرود هم عبور کرده، در حقیقت گسترشِ شهر حاشیه نشینی را به عقب هل داده است.   کمبودهای روستاها از علت افزایش حاشیه نشینی در شیراز است/ چراغ سبزِ شورای نگهبان برای تائید استانی شدن انتخابات وی مشکلات آموزشی، بهداشتی، رفاهی و خدماتی در روستاها را از علت های مهم افزایش مهاجرت به شهر عنوان کرد و گفت: اگر این مسائل حل نشود شاهد افزایش روزافزون حاشیه نشینی خواهیم بود.

رضایی درباره استانی شدن انتخابات با اظهار اینکه از دوره ششم تلاش هایی در این خصوص صورت گرفت اما این طرح با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد تا اینکه در این دوره از مجلس، ظاهرا شورای نگهبان پیغام هایی داده که اگر این طرح امسال مطرح شود پذیرفته خواهد شد، اعلام کرد: نمایندگان مجلس نیز بر مبنای همین چراغ سبزی که شورای نگهبان نشان داده طرح مذکور را در کمیسیون شوراها مطرح و تصویب کرده اند، ما نیز از جمله رای دهندگان به این طرح هستیم و خواهیم بود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه فارس طی 18 ماه سه استاندار به خود دیده است، بیان کرد: مسئول رفتن نفر قبلی نبودیم چرا که قبل از ما بود، یک نفر نیز به دلیل صلاحدیدهای کشور و البته بخش زیادی هم به دلیل نارضایتی مردم و احزاب تغییر کرد و تبادار نیز فرد بی حاشیه ای بود که کار خود را انجام می داد و ما نیز راضی بودیم اما بر حسب اتفاق به دلیل طرح بازنشستگی که مورد استقبال مردم قرار گرفت باید استانداری را ترک کند.
  ما همیشه شعار جوانگرایی می دهیم اما عامل به این شعار نبوده ایم/ تاکید بر انتخاب استاندار بومی داریم وی افزود: ما همیشه شعار جوانگرایی می دهیم اما عامل به این شعار نبوده ایم، برای این موضوع نیز با سدی از مخالفت ها و فشارهای زیادی بودیم که این طرح تصویب شد.

رضایی با بیان اینکه ما نمایندگان تاکید داریم که استاندار فارس بومی باشد چرا که از محل زندگی خود شناخت دارد و با آینده نگری استان را اداره می کند، فردی که در حریم است را خوش نشین دانست که کاری به آینده ندارد و فعالیت هایش متمرکز بر دوره چند ساله مدیریتی خودش است.
 
با نوشتن نامه هایی که تاثیری ندارد بطور موقت دفع شر می کنیم! علی اکبری دیگر نماینده شیراز در ابتدای سخنان خود با اشاره به اولین جلسه هم اندیشی نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر، گفت: قرار بود این جلسات بصورت ماهانه برگزار شود و در هر جلسه دستورکار مشخصی در نظر گرفته و بررسی شود که این اتفاق نیفتاد، ما یک هفته در ماه شیراز هستیم و از برگزاری این نوع جلسات استقبال می کنیم.


نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حاشیه نشینی یکی از گرفتاری های ما است، اذعان داشت: هم اکنون 19 میلیون حاشیه نشین در کشور وحود دارد که البته بی آبی و کم رونق شدن حوزه کشاورزی تاثیر بسزایی در این امر داشته است.   اکبری با اظهار اینکه ساکنان یک سری از روستاها به ما مرجعه می کنند که در حریم شهر هستند و به شدت مشکل دارند نه بنیاد مسکن تحویلشان می گیرد و نه خودشان می توانند ساخت و ساز داشته باشند، اذعان داشت: این افراد مدام درخواست های خود را مطرح می کنند و ما هم نامه می نویسیم، می دانیم که تاثیرگذار نیست ولی بطور موقت دفعِ شر می کنیم.

وی با بیان اینکه ما با دست های خودمان حاشیه نشینی را افزایش می دهیم، گفت: طی بررسی هایم متوجه شدم که بنیاد مسکن و امور اراضی از مردم در روستاها عوارض می گیرند در حالیکه اگر به حاشیه شهر بیایند بهتر است!
  نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی در جلسه ای که داشتیم اعلام کرد که طی چند ماه گذشته 26 هزار نفر از عمان برای توریسم سلامت آمده اند اما هیچ برنامه ای برای معرفی این افراد به مراکز معتبر در راستای ایجاد درآمد و مدیریت این افراد وجود ندارد.

اکبری با اعلام اینکه تنها یک سری دلال در این قضیه فعالیت می کنند، خطاب به اعضای شورای شهر شیراز اظهار داشت: این موضوع را شما با علوم پزشکی و میراث، برنامه ریزی و مدیریت کنید.   هیچ پروژه ای در هفته دولت در فارس افتتاح نشد این نماینده مجلس با ابراز تاسف از اینکه هیچ پروژه ای در هفته دولت در فارس افتتاح نشد، بیان کرد: یک تذکر کتبی در این راستا به دولت دادم و گفتم چگونه شده که استان هایی که یک سوم و یک دومِ فارس هستند پروژه های هزار میلیارد تومانی و دو هزار میلیارد تومانی داشته اند.

وی افزود: البته بخشی از این قضیه بخاطر سرمایه گذاری خصوصی بوده ولی به هر حال نشان داده می شد که در استان های دیگر کار کرده اند.
  روستاهایی که از ما توسعه یافته تر هستند! اکبری با بیان اینکه در کردستان و آذربایجان غربی روستاهایی وجود دارد که به مراتب از ما توسعه یافته تر هستند، به ماموریت اخیر خود در یزد اشاره کرد و گفت: یزد در منطقه ای بی آب است اما چهارمین استان صنعتی کشور است چرا که بخش خصوصی غالبا به دلیل امنیتی که در آنجا ایجاد شده به سرمایه گذاری پرداخته اند.

وی در پاسخ به پیشنهاد امام یبرای جمع شدن نمایندگان استان فارس برای تشکیل جلسه گفت: تعداد ما زیاد است و هر کدام در قسمتی از استان پهناور فارس هستیم و جمع شدن همه ما امکان پذیر نیست.
  موافقت نماینده مجلس با ارائه پیشنهادِ سه اُستانه شدن فارس توسط عضو شورا به گزارش شیرازه، اظهار نظرِصبوری مبنی بر مطرح کردن طرح سه استانه شدن فارس، پس از پاسخِ اکبری به امامی که در بند قبل مطرح شد با آشفتگی برخی از اعضا و رئیس شورا روبرو شد.

علی اکبری موافقت خود برای سه اُستانه شدن فارس را اعلام کرد و سید احمدرضا دستغیب نیز گفت: فارس همیشه یکپارچه خواهد ماند شمال، جنوب، شرق و غربِ فارس با یکپارچگی زیباست و هیچ وقت تفکیک نخواهد شد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش هایی در اختیار نمایندگان قرار داده اند که تیمی با صدها کارشناس بر روی ایران کار می کند و تولیداتی دارند، اظهار داشت: در یک بخش مدام بازتاب یا انعکاس رفتارهای ایران درباره تحریم ها جمع بندی می شود و در کنگره به رئیس جمهور می دهند که هدفگذاری مشخصی دارند.

وی افزود: نقاط آسیب پذیر را شناسایی می کنند تا با فشار آوردن منجر به فروپاشی شود و برای حاضر شدن در پای میز مذاکره مجبورمان کنند.
  نگاه دولت انتخاب فردی غیربومی برای استانداری فارس است

اکبری در ادامه بیان کرد: از یک جهت در صحن مجلس با تندروی ها موافقم به نظر من کلوخ انداز را پاداش سنگ است، بالاخره بعضی رفتارهایی است که باید هزینه پرداخت کنیم و چاره ای نیست منتها باید همگی این هزینه را پرداخت کنیم که عده ای فاصله گرفته اند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: تاکنون به جمع بندی درباره استانداری نرسیده ایم اما همگی بر سرِ بومی بودن آن اصرار داریم.

وی افزود: طی صحبت هایی که با وزیر و معاون پارلمانی وزیر داشته ایم متوجه شده ایم که باز هم نگاهشان به فردی غیر بومی است، افزود: فعلا قرار است سرپرستی برای استانداری گذاشته شود تا تعیین تکلیف نهایی صورت گیرد و ما نیز امیدوتریم تلاشمان برای انتخاب فردی بومی نتیجه بدهد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کاری مدیران قم از اذان صبح تا ساعت ۲۴ است

سید محمد آقامیری،استاندار قم صبح امروز در اولین جلسه شورای اداری استان که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: شعاری که رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۳ انتخاب کردند برای مسئولین در حکم فرمان و دستور است و ما موظف به انجام آن هستیم. 

وی تصریح کرد: برنامه کاری مدیران استان در سال ۱۴۰۳ باید از اذان صبح تا ساعت ۱۲ شب تنظیم شود؛ امسال کمتر استراحت خواهیم کرد تا بیشتر مشکلات مردم حل شود.

وی درادامه با اشاره به اقدامات مسئولان استان در سال گذشته گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اتفاقات مثبتی در حوزه معیشت مردم در شاخص‌های کاهش تورم و کنترل بازار در استان رقم خورد که همه آنها مرهون زحمات مدیران جهادی بود. 

استاندار قم همچنین به برگزاری باشکوه برنامه‌های ملی و مذهبی در ماه‌های آخر سال در استان اشاره کرد و گفت: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه پیام مهمی را به دشمنان رساند آن‌هم این بود که مردم قم همواره پای کار نظام و انقلاب هستند. 

وی افزود: در روز میلاد با سعادت امام زمان (عج) نیز مردم قم میزبان میلیونی زائران بودند و این جشن بزرگ بدون هیچ چالش و مشکلی به زیباترین شکل برگزار شد. 

آقامیری همچنین با اشاره به حضور حداکثری مردم قم در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: قم درخصوص نرخ رشد مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نسبت به دوره یازدهم رتبه اول را در کشور به‌دست آورد. 

 وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر در خرداد ۱۴۰۴ گفت: مدیریت استان به دنبال این است که نرخ مشارکت مردم قم را در انتخابات ریاست جمهوری به حداکثر برساند و جزء ۳ استان برتر در کشور باشیم. 

 استاندار قم خاطر نشان کرد: واقعیت این است که مولفه اصلی مشارکت بالا، مردم هستند و ما به عنوان خادمین آنان باید این مردم شریف و متدین را تکریم کنیم. 

 آقامیری تصریح کرد: ما انتظار نداریم مدیران استان برخلاف قانون عمل کنند؛ اگر درخواستی از سوی مردم مطرح می‌شود که غیر قانونی است مدیران می‌توانند آنان را نسبت به این موضوع توجیه و آگاه کنند. 

وی افزود: از سوی دیگر مدیران استان باید بدانند که قوانین تفسیر دارند و باید تلاش کنند قانون را برای حل مشکل مردم منعطف کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • ضرورت همدلی ۱۲ نماینده مازندران با استاندار به منظور رفع موانع استان
  • حاشیه های حضور اعضای دولت در جمع خبرنگاران
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • باران عید امسال، پاداش نیکوکاری مردم در سیل ۹۸ بود
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • حمایت از فعالیت‌های مردمی و گسترش خدمت به محبان امام رضا (ع)
  • راه‌آهن دورود_خرم‌آباد؛ پروژه‌ احیاء شده دولت سیزدهم
  • برنامه کاری مدیران قم از اذان صبح تا ساعت ۲۴ است