Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@13:24:00 GMT

دیدار وزرای دفاع آمریکا و قطر در مقر پنتاگون

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۱۰۰

دیدار وزرای دفاع آمریکا و قطر در مقر پنتاگون

وزرای دفاع آمریکا و قطر در جریان دیداری در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر همکاری امنیتی و استراتژیک دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان دیدار با خالد العطیه، همتای قطری خود خاطرنشان کرد: قطر دوست قدیمی و شریک نظامی ما برای تحقق صلح و ثبات خاورمیانه است و از ماموریت ناتو در افغانستان حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه قطری الجزیره، وزیر دفاع آمریکا در جریان این دیدار از نقش دوحه "در حمایت از برقراری صلح، ثبات و آشتی در افغانستان" و همچنین میزبانی دوحه از نیروهای هوایی آمریکا در پایگاه هوایی "العدید" تشکر  و قدردانی کرد.

ماتیس گفت: پایگاه "العدید" مرکزی برای انجام عملیات مشترک با ۱۵ کشور به منظور تقویت امنیت منطقه‌ای و مبارزه با افراط‌گری به شمار می‌آید.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: واشنگتن به حمایت خود از تلاش‌ها جهت تشکیل ائتلافی استراتژیک در خاورمیانه ادامه می‌دهد که شامل تمامی شرکا برای برخورد با چالش‌های مشترک است.

وی همچنین تصریح کرد: ما به همکاری خود با همپیمانانمان در منطقه برای تبدیل این فکر و ایده به واقعیت و برای ممانعت از گسترش دامنه نفوذ نیروهای بی‌ثبات کننده، پایبندیم.

از سوی دیگر، خالد العطیه بر تقویت "روابط تاریخی قطر با آمریکا به عنوان شریک دوحه در مبارزه با تروریسم" تاکید کرد.

وی گفت: ما همواره شریک قابل اعتمادی در مبارزه با تروریسم بوده‌ایم و همیشه و هر زمان که شرکایمان درخواستی برای پیوستن به تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و امنیت از ما کرده‌اند، پاسخ داده‌ایم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر دفاع آمریکا وزیر دفاع قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم

مقامات صهیونیست بار‌ها اعلام کرده اند بدون حمایت تسلیحاتی آمریکا توانایی ادامه دادن جنگ غزه را ندارند. با این حال، واشنگتن علی رغم نسل کشی فلسطینیان، همچنان خود را متعهد به حمایت از اسراییل در این جنگ می‌بیند. این امر به ویژه پس از حمله نظامی ایران به سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد واشنگتن به هیچ عنوان به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیست، اما ما متعهد به حمایت از اسراییل هستیم. 

وی در ابتدای نشست خود با محمد علی تمیم، معاون نخست وزیر عراق تاکید کرد: ما به دنبال تنش آفرینی نیستیم. با این حال، ما حامی دفاع از اسراییل باقی خواهیم ماند و از نیروهایمان در خاورمیانه محافظت می‌کنیم. 

بلینکن با اشاره به حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی، افزود: آنچه حمله ایران نشان داد این است که اسراییل زمانی که قربانی حملات و خشونت هاست نباید به تنهایی از خود دفاع کند و ما در کنار این کشور هستیم. اقدام ایران در این زمینه بی سابقه بود. 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد طی ۳۶ ساعت گذشته درگیر سلسله گفتگو‌هایی برای حل و فصل دیپلماتیک تنش‌های موجود در منطقه بوده است تا مانع از بروز یک بحران در خاورمیانه باشیم. 

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود واشنگتن در پاسخ اسراییل به حمله ایران مشارکت نمی‌کند و تل آویو را به خویشتن داری در این زمینه دعوت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • پنتاگون: خواهان جنگ با ایران نیستیم
  • جدیدترین جهت گیری پنتاگون درباره حمله ایران
  • گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و قطر درباره حمله ایران
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • حمایت رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • بلینکن: به دنبال تشدید تنش‌ها با ایران نیستیم