Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس بخشی دیگر از نتایج نظرسنجی ایسپا با موضوع «زیارت اربعین» که در تاریخ 6 تا 11 آبان ماه 1397 انجام شد، احساس امنیت زائران در کشور عراق بالای 80 درصد بوده است.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی از افرادی صورت گرفته است که برای ورود به کشور مرزهای زمینی شامل شلمچه، چزابه و مهران را انتخاب کرده‎اند و حجم نمونه نظرسنجی، 1491 نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از پرسش های این نظرسنجی حضور در سایر شهرهای زیارتی عراق بوده است که پاسخگویان به صورت چند پاسخی می توانستند پاسخ خود را ارائه دهند که در این میان 93.2 درصد از پاسخگویان اعلام کرده اند که به نجف اشرف، 45.6 درصد به کاظمین و 33.7 به سامرا مشرف شده اند.
محور دیگر مورد بررسی در این نظرسنجی احساس امنیت زائران در کشور عراق بوده است. 88.7 درصد پاسخگویان اعلام کرده اند که در کشور عراق احساس امنیت داشته اند. تنها 9.8 درصد در پاسخ به این سوال گزینه خیر را انتخاب کرده‌اند.
بنابر نتایج نظرسنجی، پاسخگویان میزان 72.3 درصد رضایت خود را از پذیرایی مردم عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی نموده اند و 48.9 درصد نیز در مجموع از ساماندهی زائران در کشور عراق خوب و خیلی خوب ارزیابی کرده اند.
مطلب دیگری که  مورد سنجش قرارگرفته است درمورد مکان های مورد استفاده زائران برای استراحت در داخل شهرهای عراق بود که طبق نتایج بدست آمده 44.4 درصد از پاسخگویان از «موکب ها»، 19.3 درصد از «خانه های مردم عراق»، 29.3 درصد از «حسینیه ها و نمازخانه ها»، 5.9 درصد از «هتل ها و مسافرخانه ها»، 1.8 درصد از «فضای باز در خیابان ها و معابر» و 5 درصد از «فضای اماکن زیارتی» استفاده کرده اند. شایان ذکر است 63.8 درصد پاسخگویان  بیشتر از موکب های ایرانی و 34.3 درصد موکب های عراقی استفاده کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین 97 ايسپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط جنسیت و بحران خواب

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پیچیدگی مناسبات انسانی و ماشینی از یک سو و تغییر سبک زندگی تحت تاثیر این مناسبات، نقش به سزایی در تحقق این معضل داشته است.

در این خصوص سوالات مختلفی مطرح می شود، ازجمله اینکه آیا جنسیت افراد می تواند به عنوان یک فاکتورتاثیرگذار، ولو به صورت حداقلی، در وقوع بی خوابی مدنظر قرار گیرد؟

گویا پاسخ این سوال مثبت است! مروری برنظرسنجی اخیر گالوپ نشان دهنده همین حقیقت است:بر اساس نظرسنجی گالوپ، اکثر بزرگسالان آمریکایی (حدود ۵۷ درصد) اعلام کرده‌اند که خواب شبانه کافی ندارند و تنها ۴۲ درصد می‌گویند که به اندازه کافی می‌خوابند.

به گزارش نیویورک‌پست، نتایج این نظرسنجی که در ماه دسامبر انجام شد، کاملا برعکس نتایج نظرسنجی سال ۲۰۱۳ بود. در آن نظرسنجی، ۵۶ درصد آمریکایی‌ها گفته بودند که خواب کافی دارند، در حالی که ۴۳ درصد گرفتار بی‌خوابی یا خواب ناکافی بودند.نظرسنجی اخیر نشان داد که زنان کمتر از مردان می‌خوابند و تنها ۳۶ درصد زنان و ۴۸ درصد مردان اعلام کرده‌اند که خواب کافی داشته‌اند.

طبق این نتایج، زنان جوان کمترین میزان خواب در یک ماه را داشتند و در مقایسه با ۴۶ درصد مردان جوان، تنها ۲۷ درصد زنان جوان از خواب کافی و مفید خبر دادند. این اختلاف میزان خواب ناشی از جنسیت‌ در زنان مسن کمتر بود و در مقایسه با ۵۱ درصد مردان مسن، ۴۶ درصد زنان مسن خواب کافی داشتند.در این نظرسنجی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تعداد ساعات خواب شبانه را مدنظر داشته باشند.

متخصصان مختلف دست‌کم هشت ساعت خواب شبانه را توصیه می‌کنند، اما تنها ۲۶ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، این مقدار می‌خوابیدند. ۵۳ درصد شرکت‌کنندگان از شش تا هفت ساعت خواب شبانه خبر دادند و حدود ۲۰ درصد هم گفتند که پنج ساعت یا کمتر خوابیده‌اند.

این نتایج با داده‌های مربوط به خواب در سال ۱۹۴۲ اختلافی عمده دارد. در آن زمان حدود ۵۹ درصد آمریکایی‌ها هشت ساعت خواب شبانه داشتند و تنها سه درصد افراد خواب پنج ساعته یا کمتر را گزارش کرده بودند.

رمزگشایی از این نظرسنجی چندان دشوار به نظر نمی رسد. محققان می‌گویند تغییر هنجارهای فرهنگی و استرس در کمبود خواب افراد جامعه نقش دارد.این دو تغییر نیز منبعث از سبک زندگی فردی و اجتماعی انسانهاست. بدیهی است که هر اندازه سیکل تامین نیازهای بیولوژیک و طبیعی بدن خدشه دار شد، الگوی خواب افراد نیز دچار اختلال خواهد شد. اختلال در خواب ، خود مولد بحرانهای جسمی و روانی دیگریست که از جمله آنها می توان افسردگی حاد، پرخاشگری، عدم تعادل در حرکت  و تمرکز، مشکلات ناشی از سوء هاضمه و ....را نام برد. 

نکته مثبت ماجرا این است که امروزه افراد بیشتری از تاثیر مثبت خواب خوب بر سلامتی مطلع‌اند و بر همین اساس بیشتر احتمال دارد که به کم‌خوابی خود توجه داشته باشند و آن را گزارش کنند.این نظرسنجی همچنین از ارتباط بین بی‌خوابی و استرس خبر داد و به نقل از انجمن روانشناسی آمریکا، اشاره کرد افرادی که کمتر می‌خوابند، استرس بیشتری دارند و کسانی که استرس بیشتری دارند، کمتر می‌خوابند.

طبق این نظرسنجی، ۶۳ درصد افرادی که گفتند به خواب بیشتری نیاز داشتند، می‌گویند گرفتار استرس‌اند.سطح استرس آمریکا‌یی‌ها به‌ویژه زنان رو به افزایش است. در سال گذشته، حدود ۵۳ درصد زنان داشتن استرس را گزارش کردند، در حالی که این میزان در مردان ۴۵ درصد بود. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است/ اردوغان: برپایی کشور فلسطین کلید صلح است
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب