Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،تشکیلات خودگردان فلسطین شکایت خود از حملات اخیر رژیم اسرائیل به غزه را به اتحادیه عرب، دیوان کیفری بین‌المللی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل تحویل خواهد داد.

«ریاض المالکی» وزیر خارجه دولت فلسطین از نمایندگان این دولت در اتحادیه عرب و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست این نهاد ها را برای بررسی حملات اسرائیل به غزه به تشکیل جلسه فوق‌العاده فراخوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، وی همچنین از نماینده فلسطین در هلند خواست تا از حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه در دیوان کیفری بین‌المللی شکایت کند.

مالکی از نماینده فلسطین در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز خواست که برای اقناع این شورا به محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به غیرنظامیان و مناطق مسکونی در غزه تلاش کند.

براساس این گزارش وزیر خارجه فلسطین به همتاهای خود در سراسر جهان نامه‌ای در خصوص حملات اخیر به غزه ارسال خواهد کرد.

بنابر این گزارش، شماری از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه 11 نوامبر با یک خودروی غیرنظامی به نوار غزه نفوذ کردند. این نیروها بعد از اینکه مسیر 3 کیلومتری را طی کردند، مورد توجه گردان های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس قرار گرفتند و در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند. در جریان درگیری میان نیروهای ویژه اشغالگر و گردان های عزالدین القسام 7 فلسطینی شهید و یک فرمانده صهیونیستی به هلاک رسید و شماری دیگر زخمی شدند. رژیم صهیونیستی برای نجات نظامیان خود به شدت محل درگیری را بمباران کردند و بالگردهای این رژیم نیز دخالت کردند.اگر این دخالت هوایی رخ نمی داد همه نظامیان صهیونیست به هلاکت می رسیدند.

در پی این تجاوز مقاومت فلسطین بیش از چهارصد موشک به سمت شهرک های یهودی نشین شلیک کرد و تلفات سنگینی به صهونیست ها وارد کرد. شماری از صهونیست ها در این حملات موشکی به هلاکت رسیده و نزدیک به 60 صهونیست زخمی شدند. همچنین یک اتوبوس نظامیان صهیونیست با موشک کورنیت هدف قرار گرفت و منهدم شد و شماری صهونیست به هلاکت رسیده و شماری زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی به شکل وحشیانه ای مناطق مسکونی  در نوار غزه را بمباران و گلوله باران کرد که مقاومت نیز به این حملات پاسخ داده و شهرک های یهودی نشین را به شدت موشک باران کرد.

از سوی دیگر، گروه های فلسطینی از برقراری آتش‌بس با رژیم اسرائیل خبر دادند. آنها همچنین گفتند که این آتش‌بش با میانجیگری مصر برقرار شده است.

مقابله مقاومت با تجاوز اسرائیل به نوار غزه نخست وزیر این رژیم را وادار کرد که دست به دامان مصر شود تا آتش بس برقرار شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی نوار غزه تشکیلات خودگردان فلسطین جنگ نوار غزه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

منابع محلی بامداد سه‌شنبه از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

شبکه «المنار» در خبری فوری گزارش داد که هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی سه مرتبه شهرک «یارون» و حومه آن را با موشک هدف قرار دادند.

طبق این گزارش، توپخانه ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین حومه شهرک‌های «بیت لیف» و «عیتا الشعب» را گلوله‌باران کرد.

خبرنگار المنار از جنوب لبنان خبر داد: «همزمان با مجموعه حملات به شهرک یارون، چهارمین حمله منطقه بین شهرک‌های المحمودیه و العیشیه را هدف قرار داد».

طبق این گزارش‌ها، جنگنده‌های متخاصم صهیونیستی همچنین سه حمله هوایی را با موشک به منطقه «جبل ابو راشد» در ارتفاعات «الجبور» انجام دادند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • عربستان: جامعه جهانی به مسوولیت خود مبنی بر توقف تجاوز اسرائیل عمل کند
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه
  •  نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند