Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی سرانه کتاب مدارس برای هر دانش‌آموز را بالاتر از ۹ جلد اعلام و افزود: در هفته کتاب از ۳۰۰ دانش‌آموز کتاب پژوه تجلیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی در مصاحبه با خبرنگار این مرکز با اشاره هفته کتاب‌خوانی ۲۳ تا اول آذرماه اظهار کرد: در راستای توسعه و تقویت فرهنگی مطالعه در بین دانش آموزان دومین جشنواره  دانایی، توانایی با حضور ۳۰۰ دانش‌آموز برگزیده ۲۷ و ۲۸ آبان ماه در اردوگاه باهنر تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ارسال ۵۰۰ هزار جلد کتاب با تخفیف ۴۰ درصدی

وی از تشکیل کارگروه نظارت بر کتاب‌خوانی افزود: باهدف توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و فضاهای کتابخانه‌ها، ۵۰۰ هزار نسخه کتاب برای استفاده ۵۰۰ هزار دانش‌آموز شرکت‌کننده در جشنواره  دانایی، توانایی» پس از تائید محتوای کتاب‌ها توسط کارگروه نظارت با تخفیف ۴۰ درصدی مستقیماً به استان‌ها ارسال‌شده است.

رمضانی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حدود یک‌میلیون نفر دانش‌آموز در مرحله مدرسه بامطالعه یک کتاب در مسابقه شرکت کردند، برندگان این مرحله بامطالعه دو عنوان کتاب در مرحله منطقه باهم به رقابت پرداختند.

کتاب پژوهی به‌جای کتاب‌خوانی در مرحله کشوری

وی ادامه داد: در مرحله استانی این جشنواره دانش آموزان سه عنوان کتاب را مطالعه می‌کنند و برگزیدگان این مرحله که در سال تحصیلی گذشته حدود ۳۰۰ نفر بودند به مرحله کشوری راه می‌یابند، در مرحله ملی این مسابقات دانش آموزان به اختیار خودشان ۴ عنوان کتاب را انتخاب و با ارائه کنفرانس در حضور داوران در رقابت‌های کتاب پژوهی شرکت می‌کنند و هفته آینده این مرحله برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: جشنواره دانایی توانایی از ۲۷آبان با حضور نویسندگان کتاب‌های مسابقات دانایی توانایی در اردوگاه باهنر آغاز و در ادامه در ۲۸ آبان ماه آئین تجلیل و گرامیداشت هفته کتاب‌خوانی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس کتابخانه ملی و مدیرانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۳۰۰ دانش‌آموز برتر کشوری و رابطین فعال برگزار می‌شود.

برپایی ۵۰۰۰۰ نمایشگاه کتاب در مدارس

وی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را از سیاست‌های اصلی وزارت آموزش‌وپرورش برشمرد و تصریح کرد: بیست و ششمین دوره هفته کتاب با شعار  حال خوش خواندن» از ۲۳ آبان ماه تا ۱ آذرماه و با ارائه برنامه‌هایی ازجمله برپایی ۵۰۰۰۰ نمایشگاه در ۵۰۰۰۰ مدرسه با مشارکت ۸۵۰ ناشر و ارائه ۸۵۰ هزار جلد کتاب به ارزش حدود ۳۰ میلیارد تومان، برگزاری جشنواره دانایی و توانایی، تجلیل از ۳۰۰ برگزیده کتاب‌خوانی، قدردانی از فعالان رابطان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

 کتاب مفید باقیمت مناسب برای دانش آموزان

رمضانی ادامه داد: یکی از سیاست‌های راهبردی معاونت پرورشی و فرهنگی فراهم کردن شرایطی است تا کتاب مفید باقیمت مناسب در اختیار دانش آموزان قرار گیرد، لذا همواره با ناشران در این زمینه رایزنی کردیم و انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی شهرداری‌ها و کانون پرورش فکری کودکان نیز در این خصوص مساعدت لازم را داشته باشند.

 وجود ۱۲۰ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس

وی از وجود بیش از ۱۲۰میلیون جلد کتاب در مدارس کشور خبر داد و اعلام کرد: سرانه کتاب در مدارس بیش از ۹جلد است، برگزاری جشنواره  دانایی توانایی» نشان داد، خانواده به توسعه فرهنگ مطالعه علاقه‌مندند لذا انتظار این است شرایط را فراهم کنیم و وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، کتابخانه ملی و خیرین به‌منظور تسریع در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بیش از ۷۰درصد مدارس دوره اول و دوم متوسطه دارای کتابخانه و بیش از ۶۰در صد مدارس ابتدایی نیز دارای کتابخانه‌های کلاسی هستند.

 دیدار دانش آموزان با نویسندگان کتاب

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیدار دانش آموزان برگزیده جشنواره دانایی توانایی با مؤلفین کتاب‌های مسابقه، برگزاری ایستگاه‌های مطالعه ویژه دانش آموزان، اجرای سرودهای همگانی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، انتخاب کتاب‌های برتر و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی و آموزشگاهی ازجمله برنامه‌های هفته کتاب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموز کتاب کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قمری با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۲۷۵۶ ارجاعات دانش آموزی از مدارس به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش مناطق و نواحی و مرکز مشاوره استان داشته‌ایم که ۳۵۲ مورد مرتبط با فوریت‌های روانی‌اجتماعی بوده است.

قمری افزود: موارد دیگر شامل ۹۶۷ مورد مشکلات تحصیلی و مشاوره تحصیلی و کنکور، ۸۹۰ مورد اختلالات یادگیری ۲۵۱ مورد افسردگی، ۶۲ مورد گفتار درمانی، ۸۷ مورد خدمات و مشاوره قبل از ازدواج و ۱۴۷ مورد مشاوره خانواده بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۵۲ مورد فوریت نیز پیگیری و به نهادهای برون سازمانی عضو ائتلاف نماد ارجاع داده شده است.

قمری گفت: آموزش و پرورش استان همدان ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مستقل دارد که آماده خدمات دهی در نوبت صبح و عصر به دانش آموزان و والدین هستند. انتظار می‌رود مدیران مدارس اطلاع رسانی لازم را در مورد معرفی مراکز مشاوره و خط ۱۵۷۰ به دانش آموزان و اولیا داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: خط ملی نماد (۱۵۷۰) از ۸ صبح تا ۸ شب به صورت رایگان خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهد.

کد خبر 6063883

دیگر خبرها

  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود / ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست