Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@16:35:59 GMT

واکنش بسیج خواهران دانشگاه آزاد به سخنان ظریف

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۴۴۱

بسیج خواهران اساتید دانشگاه آزاد تاکید کرد: آقای ظریف! مخالفان لوایح FATF را متهم به پولشویی‌های کلان می‌کنید تا در آن سوی مرزها برایتان سوت و کف بزنند! اگر حرف‌های مستند دارید چرا در لفافه سخن می‌رانید! آفتاب‌‌نیوز : شورای خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی طی پیامی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه درباره پولشویی در ایران تاکید کرد: آقای ظریف! مخالفان لوایح FATF را متهم به پولشویی های کلان می‌کنید تا در آن سوی مرزها برایتان سوت و کف بزنند! اگر حرفهای مستند دارید چرا در لفافه سخن می‌رانید که بیگانگان خود به تعبیر آن بپردازند! 
در این پیام آمده است: « امام راحل (ره) فرمودند: هرگاه دشمن از شما شاد شد ببینید کجا اشتباه کردید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای ظریف! مخالفان لوایح FATF را متهم به پولشویی های کلان می‌کنید تا در آن سوی مرزها برایتان سوت و کف بزنند! اگر حرفهای مستند دارید چرا در لفافه سخن می‌رانید که بیگانگان خود به تعبیر آن بپردازند!
خیانت به کشور را چگونه تعریف کرده اید که این چنین سخن راندن را خیانت به حساب نمی آورید!
ننگ برجام را گویا از یاد برده اید که برای مشروع ساختن ننگی دیگر؛ مخالفان FATF را متهم به فضاسازی های گران‌قیمت می‌کنید!
خودتان پمپؤ را متهم به یک بام و دو هوا می سازید؛ گفتارهای شما تعبیری جز یک بام و دو هوا دارد؟
مردم این سرزمین در اجرای حکم میرزای شیرازی قلیان‌ها را شکستند؛ چه پیش آمده که حکم به حرام بودن عقلی و شرعی لوایح غربی صادر می شود و انگار هیچ به هیچ!!
شاید دور نباشد روزی که در کتب درسی دانش آموزان این سرزمین از برجام و FATF همچون کاپیتولاسیون یاد شود.
و باز هم تکرار.»
ایسنا  کد خبر: ۵۵۶۶۱۸ تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بسیج خواهران سخنان ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چند روز پیش طی نشست‌های علمی با کارگزاران در دانشگاه علامه طباطبایی به شوخی با بسیج دانشجویی پرداخت. وی بیان کرد که «هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود. بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید، انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کارها عمل نکردید.»

بیشتر بخوانید: رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟

ایسکانیوز برای اینکه نظر و واکنش دانشجویان بسیجی را درباره سخنان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جویا شود، با چند نفر از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران گفت‌وگو کرده است که در ادامه آن را مطالعه می‌کنید:

رفاقت به معنای چشم‌پوشی از تخلف نیست

امیرحسین شمشیری مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به صحبت‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اینگونه پاسخ داد: من متوجه منظور آقای زلفی گل از به کار بردن عبارت «رفاقت با بسیج دانشجویی» نمی‌شوم. اگر منظور وی از رفاقت ایجاد فضایی برای این است که بسیج دانشجویی از تخلفات صورت گرفته در دانشگاه‌ها یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چشم پوشی کند، متاسفانه ما نمی‌توانیم با وزیر علوم رفاقتی داشته باشیم. این تخلفات شامل جذب و ارتقا اساتید یا تحصیل دانشجویان غیر ایرانی است.

وی در تکمیل سخنان خود اضافه کرد: اگر منظور زلفی‌گل از رفاقت، حاکی از سخنان گذشته‌اش مبنی بر اینکه بسیجی بودن را افتخار می‌داند، باشد. من می‌گویم که هر زمانی که یک گروهی مانند بسیج دانشجویی به دلیل سوابق درخشان و علمکرد مناسب خود، مورد تحریم واقع می ‌شود، برخی از افراد چنین موضع گیری هایی می کنند. البته آن هم به دلیل منفعت طلبی این افراد بوده که بسیار هم طبیعی است.

شمشیری تصریح کرد: به عنوان مثال اگر با حسن روحانی رئیس جمهور پیشین نیز گفت‌وگو شود، وی نیز خودش را یک بسیجی می‌داند. ولی موضوع این است که زمانیکه معیارهای بسیجی بودن را در ساحت عمل و مدیریت وی بررسی می‌کنیم، اینکه مطابق آرمان‌ها و ارزش‌ها و قوانین و مقررات باشد یا خیر، خودش یک چالش جدی است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به گفته زلفی‌گل مبنی بر اینکه بسیج دانشجویی مثالی بیاورد که موضوع خاصی در دانشگاه‌ها مطرح شده و وزارت علوم برای حل آن عمل نکرده است، گفت: در حال حاضر ما شاهد مدرک فروشی در دانشگاه تهران هستیم. به این صورت که تعدادی دانشجوی غیر ایرانی جذب کرده‌اند، بدون اینکه فرآیند دقیقی برای جذب آنها سپری شده باشد.

وی ادامه داد: این دانشجویان غیر ایرانی حتی تسلط کافی و مناسبی به ادبیات فارسی ندارند. ولی به سادگی در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند. این موضوع به عقیده بنده، یک تخلف محسوب می‌شود. به این دلیل که برای دانشجو دعوت نامه ارسال شده و سپس آن فرد موفق به ثبت نام شده است ولی حتی نمی‌تواند به فارسی صحبت کند. این یک مطالبه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و وزیر علوم باید پاسخگوی آن باشد.

چرا وزیر علوم خود را از بسیج جدا می‌داند؟

علیرضا طاهری عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه روزی را به یاد داریم که وزیر علوم به بسیجی بودن خود افتخار می‌کرد، گفت: اگر وی خود را یک بسیجی معرفی کرده؛ پس چرا خود را جدا از مجموعه بسیج می‌داند؟ و تلاش دارد که با بسیج رفاقت داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی رسالت‌ مشخصی برعهده دارد و برای انجام وظایف خود نیاز به رفاقت به هیچ فرد، جریان یا سازمانی ندارد. البته این به این معنا نیست که ما به دنبال ایجاد روابط دوستان نیستیم؛ بلکه آرمان‌های خود را فدای رفاقت نخواهیم کرد.

طاهری مطرح کرد: برای بیان مطالبات بی‌پاسخ جریان دانشجویی از وزارت علوم، تحقیقا و فناوری نیاز به سخن گفت نیست؛ بلکه کافیست آقا زلفی‌گل سرچی در اینترنت انجام دهد یا از مسئول دفتر خود سراغ نامه‌های انباشته شده را بگیرد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228291 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر پلتفرم نماوا
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان توهین آمیز مدیر نماوا
  • واکنش سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم و عذرخواهی نماوا
  • واکنش گسترده سینماگران به سخنان جنجالی مدیر یک پلتفرم
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آزاد شوم همسرم را هم می‌کشم!
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟