Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:03:05 GMT

باران و برف آذربایجان شرقی را فرا می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۴۷۲

باران و برف آذربایجان شرقی را فرا می گیرد

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از امروز( چهارشنبه) تا جمعه با نفوذ سامانه بارشی نسبتا قوی، بارش باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف استان را فرا می گیرد.

محمد اشجعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد در این مدت شرایط ناپایدار جوی در آذربایجان شرقی حاکم می شود، افزود: این سامانه بارشی نسبتا فعال از سمت غرب و جنوب غرب کشور استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این سامانه موجب ابرناکی، وزش باد نسبتا شدید، بارش باران و برف، پدیده مه و کاهش نسبی دما در استان می شود.
معاون توسعه و پیش بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پیش بینی می شود شدت فعالیت این سامانه در نواحی جنوبی استان بیشتر باشد.
اشجعی ادامه داد: هم اکنون تبریز با 8 و چاراویماق با یک درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان هستند.
در سال زراعی جاری به طور میانگین حدود 33.3 میلی متر در آذربایجان شرقی بارندگی روی داده است که این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12.1 درصد کاهش نشان می دهد.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جغرافيا سامانه بارشي هواشناسي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

این بار سامانه بارشی استان‌های شرق و جنوب کشور را نیز در برگرفت. شدت بارش‌ها به قدری است که شهروندان در جنوب کشور با سیل دست و پنجه نرم می‌کنند. استان خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نبود و روستا‌ها و شهر‌های این استان با بارش باران بهاری همراه شد.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از بارش باران در روستای رقه از توابع شهرستان بشرویه استان خراسان جنوبی را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان جنوبی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • هواشناسی فارس هشدار نارنجی داد/بارش‌های رگباری شدت می‌گیرد
  • آبگرفتگی در معابر اهر بر اثر بارش باران و تگرگ + فیلم
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود