Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@04:34:48 GMT

تولید ربات ویژه برای فرود روی ماه های زحل و مشتری

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۵۶۰

به گزارش فارس به نقل از انگجت، ناسا قصد دارد با همکاری شرکت اتودسک یک ربات ویژه تولید کند که بتواند بر روی اقمار سیارات زحل و مشتری فرود بیاید.

 اتودسک که به علت تولید نرم افزار اتوکد مشهور است این بار قصد دارد به کمک ناسا بیاید تا ربات پیشرفته ای با چهار بازو طراحی شود که بتوان از طریق آن بر روی سطوح ناهموار و خشن اقمار زحل و مشتری حرکت کرد و اطلاعاتی را از شرایط و وضعیت آنها جمع آوری نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود ربات مذکور نسبت به نمونه های مشابه و حتی مریخ نوردهای دیگر تا 30 درصد کارآیی بیشتری دارد. در تولید دستگاه جدیدی از تیتانیوم و آلومینیوم استفاده شده تا هزینه کار کاهش یابد و در عین حال کارآیی و تحرک آن نیز بیشتر شود.

قرار است در ربات یادشده از فناوری خودآموز و هوشمند نیز استفاده شود تا این ربات بتواند در شرایط مختلف بدون نیاز به دخالت انسان تصمیم های مناسب و منطقی بگیرد. اتودسک پیش از این از فناوری هوشمند خود در نرم افزاری به نام Fusion 360 استفاده کرده بود تا خودروهای مسابقه ای بتوانند به طور خودکار تصمیمات بهتری بگیرند.

گفتنی است قمرهای دو سیاره مشتری و زحل به ترتیب 365 و 746 میلیون سال نوری از کره زمین فاصله دارند  و ارسال فضاپیما به سمت آنها چالشی قابل توجه محسوب می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدحسین عطایی در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم افزود: تولید نان کامل باید فرهنگ سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

وی با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده افزود: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول بصورت تضمینی خریداری شده است.

عطایی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان اشاره کرد و گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود بنابر این برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم خاکورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  یادآور شد: امسال شش هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴هزار تن کود ازت بعنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است.

وی آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت، جهش تولید در دیمزار‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • دهه‌ها فراز و فرود برای عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • خورشید پنج میلیارد سال دیگر کل زمین را خواهد بلعید
  • شیء عجیبی که از فضا بر سقف خانه‌ای فرود آمد/ عکس
  • موشک ۱۳۰ تنی چند بار مصرف چینی رکورد تست را شکست
  • ساخت ربات‌های صنعتی هوشمند برای خطوط تولیدی
  • جیلی گلکسی ئی5 ؛ رونمایی از یک شاسی بلند 1.3 میلیاردی (+تصاویر)