Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-20@01:32:15 GMT

اخلاق و ادب در گفت وگو ها رعایت شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۶۸۳

اخلاق و ادب در گفت وگو ها رعایت شود

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی امروز در چهارمین نشست از سلسله پیش نشست های همایش بین المللی امام رضا و گفت وگوی ادیان که در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد، در سخنانی گفت:این نشست که به عنوان پیش نشست همایش بین المللی امام رضا و گفت وگوی ادیان برگزار می شود در رابطه با کمیسیون خدامحوری است که به میزبانی دانشگاه ادیان و مذاهب که افتخار شهر قم است در حال برگزاری می باشد و اینکه ما در شهر مقدس قم چنین فضایی برای گفت‌وگوی ادیان فراهم کرده ایم از افتخارات جمهوری اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفتگوی ادیان  افزود: در تاریخ اسلام آمده است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، گفت وگویی با مسیحیان نجران داشتند که به جریان مباهله انجامید.  بیش از هشتادآیه سوره آل عمران برای این گفت وگو ها نازل شده است .
این استاد دانشگاه بیان داشت: اخلاق و ادب گفت‌وگو باید رعایت شود، در سراسر قرآن کریم گفت وگو به نحو جدال احسن به ما آموزش داده شده است. در آن گفت وگو مسیحیان نجران می خواستند بدانند چطور می شود کسی که درس نخوانده است آورنده دین جدید باشد.
وی افزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هم می‌خواهند به آنها آموزه های اسلامی را بیاموزند. در آن نشست پیامبر اکرم(ص) ابتدا از مشترکات آغاز می کنند و داستان خانواده عمران را به بهترین وجه تعریف می کنند تا جایی که حضرت عیسی علیه السلام می خواهند متولد بشوند. داستان در اینجا قطع می شود و به سراغ وحی الهی می روند و در ادامه از وحی الهی به این جریان می پردازند و می خواهند به مخاطب بفهمانند همانطور که حضرت مریم بدون تماس با بشری حامل حصرت عیسی مسیح که کلمه الله هست شدند.
حجت الاسلام والمسلمین بی آزار شیرازی ادامه داد:  کلمه الله یعنی قرآن کریم هم به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله بدون تماس با استادی نازل شده است و همانطور که حضرت عیسی دارای معجزاتی است که سخن گفتن با مردم است، قرآن کریم هم با مردم سخن می گوید و همانطور که حضرت عیسی(ع) بیماران را شفا می داد و از غیب خبر می داد، قرآن هم همینطور است و همانطور که حضرت عیسی مردگان را زنده می کرد، قرآن هم بشریت و ملت ها را زنده می کند.
این استاد دانشگاه بیان داشت: این تعبیر  که قرآن و حضرت عیسی  کلمه الله هستند، بسیار جالب است و ابن عربی می گوید: همانطور که نفس انسان اراده به ساخت کلماتی می کند و آن را القاء می نماید، کلام الهی نیز بصورت قرآن مکتوب و حضرت عیسی اراده و القا شده است.
وی با بیان این که یکی از دلایل مسیحیان برای خدا بودن حضرت عیسی، تمسک آنها به اولین آیه انجیل هست که در ابتدا کلمه بود و کلمه با خدا بود گفت: قرآن این کلمه را تصحیح می کند و میفرماید کلمه ی خدا بود، نه اینکه کلمه خود خدا بود.
عضو شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا و گفت وگوی ادیان افزود: تمسک آنها هم مرده زنده کردن و بیمار شفا دادن بود، امام رضا علیه السلام از این سخن جاثلیق که این سخن را ابراز داشت می فرماید خیلی از انبیای دیگر هم مردگان را زنده می کردند، مثل حضرت ابراهیم(ع) که آن چهار مرغ را زنده کرد و حضرت موسی(ع)بعد از صاعقه ای که همراهانش در کوه تور را فراگرفت، آنها را به دنیا بازگرداند.
سخنران این نشست علمی اظهارداشت: امام رضا علیه السلام می فرماید من از عیسای شما گله دارم که کم  عبادت می کرده است. آن عالم مسیحی گفت نه بلکه حضرت عیسی بسیار اهل عبادت و روزه و نماز بوده اند. در همین جا امام رضا علیه السلام فرمودند، چطور می شود کسی که خودش خداست، خدا را عبادت کند.

 اتتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت استان گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.

او افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.

آیت الله عبادی اظهار کرد: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.

در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.

امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است
  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار