Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - بر اساس حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه حقوقی شهرستان رشت، بنای غیرمجاز حاشیه تالاب انزلی قلع و قمع شد.

گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اعلام این خبر بیان داشت: بنای غیر مجاز احداث شده شامل انبار برنج به مساحت حدود 50 مترمربع ، درب آهنی ، دیوار بلوکی و یک باب منزل دو طبقه به مساحت 60 مترمربع واقع در حاشیه تالاب بین المللی انزلی بود که با پیگیری اداره منابع طبیعی و با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت قلع و قمع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی این اقدام را براساس حکم صادره از شعبه چهارم دادگاه حقوقی رشت عنوان و اضافه کرد: بنای غیرمجاز، تخریب و به عرصه تالاب اضافه شد.
به گزارش ایرنا، وسعت تالاب انزلی که زمانی حدود 20 هزار هکتار بود اکنون به شدت کاهش یافته و طی سه دهه گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از رسوبات و رشد بی رویه گیاهان مهاجم میانگین عمق آب تالاب انزلی از 11 متر به کمتر از دو متر و در مناطقی حتی کمتر کاهش یافته است.
سازه های غیرضروری و کارشناسی نشده و قطع جریان طبیعی آب ، گیاهان مهاجم وارداتی ، تجاوز به حریم تالاب و کاهش آب دریای خزر حال تالاب زیبای انزلی را به شدت وخیم و نیازمند درمان فوری و جدی کرده است.
ابراهیم غلامی رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر نیز گفت: بیش از دو هزار متر مربع از اراضی پارک ملی بوجاق کیاشهر که توسط اشخاص مورد تعدی و به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، با اقدام حقوقی اداره پارک ملی بوجاق و اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.
پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر با سه هزار و 260 هکتار وسعت از مناطق حفاظت به شمار می رود که از کل وسعت آن یک هزار و 600 هکتار محوطه دریایی ، حدود 160 هکتار تالابی و مابقی نیز محوطه خشکی شامل زمین های ساحلی ،جلگه ای و علفزار است. این پارک ملی از مهمترین و با ارزش ترین زیستگاه های طبیعی کشور و مأمن ده ها گونه با ارزش وحش است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رفع تصرف تالاب انزلي گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی

تورج صادقی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بیش از هزار قطعه پرستوی دریایی تیره در غرب تالاب انزلی در چندین کلونی بزرگ حدود ۱۰۰ آشیانه ساختند. 

او با بیان اینکه این گونه پرنده به صورت کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زادآوری دارند، افزود: عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای لانه گزینی این پرنده‌ها شده است.

معاون محیط زیست گیلان همچنین تصریح کرد: کارشناسان همزمان با زادآوری پرستو‌های دریایی، کار حلقه گذاری جوجه‌های این پرنده‌ها را آغاز می‌کنند.

پرستوی دریایی تیره با گونه‌ای پرستوی دریایی از تیره کاکاییان است. این پرستوی دریایی پرنده‌ای پرجنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می‌قاپد.

این پرنده اغلب در آب‌های داخلی زندگی می‌کند و در زمستان‌ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه‌های دریا‌ها دیده می‌شود و بر علف‌های شناور روی آب در تالاب‌ها آشیانه می‌سازد.

تالاب انزلی، زیستگاه گونه‌های آبزیان، پرندگان و گیاهان نایاب در شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

این تالاب بین المللی از جمله تالاب‌های دریایی - ساحلی ایران است که در کنار ارزش و اهمیت برای زمستان گذرانی پرندگان، مهمترین زیستگاه جوجه‌آوری پرندگان آبزی در استان گیلان است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • رفع اختلاف مالکیت ساکنان حاشیه تالاب بین المللی انزلی مستلزم ورود جدی مسئولان مربوطه