Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت سازمان امور اداری و استخدامی با ماندن مهدی تاج در فدراسیون فوتبال.

طرفداری- در حالی رایزنی‌ها برای ماندن "مهدی تاج" در ریاست فدراسیون فوتبال با وجود مشمولیت وی در قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها ادامه دارد که سازمان امور اداری و استخدامی تاکید کرده هیچ شکی در رفتن و خروج تاج از فدراسیون فوتبال به عنوان یک بازنشسته غیرمشمول وجود ندارد و او باید بعد از ۲۶ آبان ماه فدراسیون را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، روز شنبه همزمان با ۲۶ آبان ماه آخرین مهلت برای خروج بازنشسته‌های فعال در سازمان‌ها و دستگاه‌های مشمول قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها است. این در حالی است که با وجود فرصت کوتاه باقی مانده، همچنان خروج برخی افراد در بعضی از سازمان‌ها با اما و اگرهایی همراه بوده و رایزنی‌ها برای ماندن آنان در جریان است. فدراسیون فوتبال یکی از سازمان‌هایی است که در مدت اخیر حواشی بسیاری برای ماندن یا رفتن مهدی تاج داشته است.

اما در آستانه پایان مهلت تعین شده برای خروج بازنشسته‌ها، پیگیری ایسنا از سازمان امور اداری و استخدامی در رابطه با ماندن یا رفتن رییس فدراسیون فوتبال با توضیحاتی همراه و اعلام شد که دلیلی برای ماندن تاج وجود ندارد و او نیز باید به عنوان یک بازنشسته شاغل، از فدراسیون خارج شود.

بنا بر توضیحات سازمان امور اداری و استخدامی، قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها شامل موسسات عمومی غیردولتی نیز می‌شود و تمامی فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون فوتبال را نیز در بر می گیرد و هیچ استثنایی در این رابطه وجود ندارد؛ از این رو فدراسیون فوتبال هیچ تفاوتی با سایر سازمان‌های هم‌رده خود از جمله شهرداری ندارد و اگر رئیس فدراسیون مشمول استثنائات این قانون نیست، حتما باید پست خود را ترک کند؛ بنابراین اگر تاج واجد شرایط استثنائات این قانون از جمله داشتن جانبازی بالای ۵۰ درصد، سه سال اسارت یا فرزند شهید نیست، دیگر دلیلی برای ماندن وی در فدراسیون فوتبال وجود ندارد.

دولت دخالتی در رفتن تاج ندارد

از سوی دیگر گفته می‌شود که رئیس فدراسیون فوتبال نباید مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان شود، چرا که از نظر فیفا دولت‌ها حق دخالت در امور فیفا را ندارند. در این باره سازمان امور اداری و استخدامی اینگونه توضیح می دهد: " دولت هیچ دخالتی در این قانون ندارد و قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها مصوبه مجلس است و قانونگذار، اجرای آن را ضروری می‌داند؛ از این رو دولت دخالتی در امور فوتبال نخواهد داشت و بنابراین فیفا نیز نمی‌تواند در این رابطه واکنشی داشته باشد، پس جایی برای رایزنی باقی نمی‌ماند."

گفتنی است، ماجرای عدم خروج "مهدی تاج" از ریاست فدراسیون فوتبال با وجود الزام قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها، به این برمی‌گردد که برخی تاکید دارند که فیفا در رابطه با دخالت دولت در عزل و نصب در فدراسیون فوتبال واکنش نشان خواهد داد و نباید این کار انجام شود؛ ولی در سوی مقابل، رایزنی‌های اخیر فوتبالی‌ها با مجلس شورای اسلامی با این توضیح مجلس همراه بوده که در این قانون کاملا مشخص است که دولت در عزل و نصب فدراسیون‌ها هیچ نقشی نداشته و اگر نیاز باشد، در این زمینه مجلس می‌تواند به صورت مکتوب مسئله را روشن کرده تا فدراسیون فوتبال بر اساس آن با فیفا مکاتبه و موضوع را برای آن ها شفاف کند.

با این حال همچنان رایزنی‌ها برای ماندن تاج در فدراسیون فوتبال ادامه داشته و حتی درخواست بررسی مجدد موضوع مطرح شده و ظاهرا رئیس مجلس نیز با این بررسی موافقت کرده است.

خروج بازنشسته‌های شاغل بر اساس مصوبه مجلس در رابطه با قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها و اصلاح این قانون از اواخر شهریورماه امسال در دستور کار قرار گرفته است. طبق اصلاحیه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، روسای سه قوا، معاونان رئیس‌جمهور، نائب‌رئیسان مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران و نمایندگان مجلس از قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها مستثنی شده‌اند. در عین حال که بکارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح با تدابیر فرماندهی معظم کل قوا صرفا در دستگاه‌های متبوع خود مجاز است. همچنین جانبازان بالای ۵۰درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از این قانون مستثنی خواهند بود.

برای اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان حدود دو ماه فرصت (تا ۲۶ آبانماه) تعیین شد تا افراد غیر مشمول بتوانند پست خود را ترک کرده و تسویه کنند. قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها شامل دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، می‌شود. طبق این ماده همه وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح است، جزو این قانون خواهند شد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است

به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، براساس حکم قانون ۱۴۴ مالیات مستقیم، هیچ آستانه‌ای برای معافیت مهریه لحاظ نشده است و تا زمانی که قانون تغییر نکند این معافیت پابرجا است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مالیات مهریه گفت: سازمان امور مالیاتی یک سازمان مجری قانون است و طبق اصل 51 قانون اساسی مکلف است که به قوانینی که مجلس وضع می‌کند و در قالب پایه‌های جدید مالیاتی یا نرخ‌های جدید مالیاتی را تصویب می‌کند، عمل کند. تا به این لحظه قانون جدیدی که تحت عنوان قانون جدید مهریه است تصویب نشده است. بنابر این قوانین گذشته حاکم خواهد بود.

اصلاح برخی ارقام درآمدهای مالیاتی در قسمت دوم بودجه

وی افزود: طبق ماده 144 جهیزیه منقول و مهریه اعم از منقول و غیرمنقول و الی آخر معاف از مالیات خواهد بود. کما این که این ماده اصلاح نشود و یا تغییری پیدا نکند طبیعتاً مهریه هم معاف از مالیات خواهد بود.

موحدی در خصوص احتمال تغییر قانون در آینده نیز گفت: در حال حاضر طرحی از سوی سازمان امور مالیاتی ارائه نشده است. اگر قرار باشد لایحه‌ای ارائه شود، این لایحه باید از سمت سازمان امور مالیاتی یا از سمت وزارت اقتصاد به دولت و سپس مجلس برود.  هم‌اکنون در مرحله پیش از تصویب قانون هستیم. اگر چنین قانونی تصویب شود طبیعتاً سازمان امور مالیاتی به عنوان مجری قانون خواهد بود. باید اصول مالیات از مهریه را داشته باشد اما تا قبل از آن ما طبق ماده 144 حق وصول مالیات از مهریه را نخواهیم داشت.

معافیت مالیات مهریه سقفی ندارد

وی در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت مالیات خودرو، سکه یا املاک که به عنوان مهریه در نظر گرفته می‌شود، در زمان خرید کالا گفت: ما قواعد عمومی پیرامون حوزه مالیات داریم. قوانین عمومی نازل به نقل و انتقال هر ملک یا نقل و انتقال خودرویی بخواهد باشد طبیعتاً طبق آن قواعد عمومی حوزه مالیات بر آن هم حاکم خواهد بود. پس طبیعتاً صرفاً شامل مهریه نخواهد بود. اما اگر به طور خاص مهریه را در نظر بگیریم، انتقال در قالب مهریه قرار است صورت بگیرد. در نتیجه هر انتقال مالکیتی و یا هر انتقال دارایی اعم از منقول و غیرمنقول که در قالب مهریه می خواهد رخ دهد، مقننین این را در ماده 144 قانون مالیات های مستقیم معاف از مالیات دانسته است.

در حال حاضر از  طرح، لایحه و یا بحثی صحبت می‌کنیم که جزئیاتی از آن در اختیار ندارم. اما مهریه لزوماً زمانی که منجر به طلاق شود، طبیعتاً وصول نمی شود بلکه قبل تر از آن ممکن است به هر شکل ممکن صورت بگیرد ولی هر انتقالی که بخواهد صورت بگیرد نازل به آن قواعد عمومی اش مشمول مالیات است اما خود این دارایی مشمول مالیات نخواهد بود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی ادامه گفت: بابت مهریه، بابت خود عنوان مهریه یعنی دارایی که به عنوان مهریه دارد اتفاق می افتد اساساً مشمول مالیات نیست، معاف از مالیات است فقط صرفاً برای آن انتقالی که در واقع دارد صورت می گیرد طبق قواعد عمومی این انتقال مشمول مالیات خواهد بود.

وی در خصوص سقف تعیین شده برای مهریه گفت: حکم قانون 144 مالیات مستقیم یک حکم عام است یعنی هیچ آستانه‌ای و هیچ میزانی را به عنوان میزان معافیت برایش لحاظ نمی‌کند بلکه به طور کلی همه آن اموال منقول و غیرمنقولی که در قالب مهریه قرار است که به همسر برسد مشمول معافیت می‌داند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
  • وضع جرایم ۲ تا ۴ میلیارد تومانی در فوتبال بدون مصوبه هیات رییسه! / تاج فقط تماشا می‌کند!
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات
  • توضیح جدید دولت درباره مالیات مهریه
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند
  • ژاکلین مجاز است؛ دیوان عدالت اداری رای داد