Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@23:13:05 GMT

تب مالت در کمین است، مراقب باشید

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۷۵۷

​رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: شیر و پنیر سنتی از سایر لبنیات سنتی خطرناک‌تر هستند، چرا که در صورت جوشانده نشدن ممکن است به راحتی تب مالت و سل را منتقل کند. آفتاب‌‌نیوز : محمد راه انجام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در کشورهای توسعه‎ یافته صددرصد شیر، گوشت و فرآوردههای آن‌ها تحت نظارت دامپزشکی بوده اما در کشور ما فقط زمانی که خام هستند دامپزشکی می ‎ تواند دخالت کند و وقتی به فرآورده و محصولات ثانوی تبدیل می ‎ شود به وزارت بهداشت مربوط می ‎ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شیر خارج شده از بدن دام یک درجه از دمای بدن گرم ‎ تر بوده و 38 درجه است که بهترین شرایط برای رشد میکروب ‎ ها و عوامل بیماری ‎ زا است.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: معیار اصلی در تعیین کفایت پاستوریزاسیون شیر، نابودی میکروب‌هایی است که عامل بیماری‌های مشترک دام و انسان هستند که مهم‌ترین آن‌ها باکتری‌های عامل تب مالت و تب کیو است.
راه انجام ادامه داد: شیر و پنیر سنتی از سایر لبنیات سنتی خطرناک‌تر هستند، چرا که این شیر در صورتی که جوشانده نشود، ممکن است به راحتی تب مالت و سل را منتقل کند و حتی ظرفی که در آن شیر نگهداری می‌شود را نیز آلوده می‌کند.
وی بیان کرد: در موقع تهیه پنیر محلی و سرشیر به علت اینکه شیر را نمی‌جوشانند باید پنیر حداقل 2 ماه در آب‌نمک بماند که این کار نیز انجام نمی‌شود و همچنین از سوی دیگر در تهیه سرشیر، شیر باید 10 تا 20 دقیقه جوشانده و مرتب زده شود، اما تولیدکنندگان لبنیات سنتی این کار را نمی‌کنند و همه چربی در بالای شیر جمع می‌شود و عامل تب مالت روی آن چربی قرار می‌گیرد و ممکن است از آن در تهیه بستنی نیز استفاده شود.
رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه افزایش موارد تب مالت در کشور، ارتباط مستقیم با افزایش مصرف لبنیات فله‌ای و سنتی دارد، خاطرنشان کرد: مراکز فروش شیر و لبنیات سنتی مورد تأیید دامپزشکی نیستند.
راه انجام یادآور شد: به شهروندان توصیه می‌کنیم از لبنیات سنتی غیر پاستوریزه و فله‌ای استفاده نکرده و شیر و لبنیات پاستوریزه استفاده کنند. کد خبر: ۵۵۶۶۲۵ تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تب مالت کمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس

باشگاه الاتحاد با وجود هزینه‌های هنگفت در فصل نقل و انتقالات و جذب بازیکنان بزرگی، چون کریم بنزما، انگولو کانته، فابینیو و ژوتا، به هیچ عنوان نتوانست در فصل جاری فوتبال عربستان به توفیقی دست یابد و در تمام رقابت‌ها، قافیه را به الهلال و النصر باخت.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،حتی پس از گذشت هفته‌های نخستین لیگ عربستان، مسئولان باشگاه الاتحاد در تصمیمی غیر منتظره به همکاری با نونو اسپیریتو، مربی پرتغالی پایان داده و مارچلو گایاردو آرژانتینی را پس از عملکرد درخشان در ریورپلاته، به‌عنوان سرمربی تیم عربستانی انتخاب کردند.

این جابه‌جایی هم سودی نداشت و الاتحاد پس از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا، در تمامی جام‌های داخلی هم ناکام ماند. حالا سران باشگاه الاتحاد ۹ مربی بزرگ و مطرح اروپایی را در فهرست خود دارند تا یکی از آنها را برای فصل جدید استخدام کنند.



یورگن کلوپ، توماس توخل، هانسی فیلیک، زین‌الدین زیدان، خوزه مورینیو، آنتونیو کونته، گنارو گتوسو، گراهام پاتر و یولین لوپتگی گزینه‌های مد نظر این باشگاه هستند.

دیگر خبرها

  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس
  • تندی غذا را چگونه بگیریم ؟ | رفع تندی غذا با چند راه ساده ؛ از رفع تندی غذا با نوشابه تا سیب زمینی و لبنیات
  • طرز تهیه پنیر محلی با ۴۰ کیلو شیر گاو (فیلم)
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات