Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۱۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، در تشریح دستور این جلسه گفت: نخستین دستور این جلسه، ارائه گزارش رصد و پایش پیشرفت‌های علمی برخی کشورهای منطقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف از این کار، ارائه اطلاعات به روز از فعالیت‌های علمی کشورهای رقیب در منطقه به سیاستگذاران و دست اندرکاران علم و فناوری کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دستور بعدی جلسه ۱۱۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، ارائه بخش دوم گزارش وضعیت آماری وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی بود که توسط نماینده مرکز آمار ایران ارائه شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به نگرانی‌های پیش آمده در این زمینه؛ اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بر روی این موضوع تمرکز کرده‌اند و گزارش‌های متعدد در این زمینه با استفاده از سایر داده‌ها راستی آزمایی می‌شود.

وی افزود: به همین منظور چند دستگاه موظف شده‌اند تا آمار خود را در این زمینه ارائه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نکته مهم دیگری که در این زمینه مورد توجه ستاد است، اشتغال فارغ التحصیلان در رشته تخصصی خودشان است.

کبگانیان گفت: در گزارش ارائه شده توسط مرکز آمار ایران اشاره شد نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۱۳۹۶ نوزده درصد بوده است.

وی افزود: البته ما حدس می‌زنیم رقم واقعی بییشتر از این است، چون کارشناسان مرکز آمار ایران، اشتغال حتی برای یک ساعت در هفته را نشانه شاغل بودن فرد می‌دانند که به نظر می‌رسد این معیار دقیق نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی هم در جلسات آینده گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دستور آخر جلسه امروز که مهمترین دستور نیز بود، موضوع بازنگری در نقشه جامع علمی کشور بود.

وی افزود: در سال ۱۳۸۹ نقشه جامع علمی کشور تصویب و ابلاغ شد که این سند در آن زمان با توجه اطلاعات آن روز تدوین شده بود و مولفه‌هایی مانند رقبای علمی، آینده نگاری علم و فناوری، امروز تغییر کرده است و این موضوع نیز در خود متن نقشه جامع علمی کشور مورد اشاره قرارگرفته است.

کبگانیان ادامه داد: البته این کار از چند سال پیش در خود ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور آغاز شده بود و امسال نیز رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را مورد تاکید قرار دادند.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مقام معظم رهبری بارها هم از خود نقشه جامع علمی کشور و هم از نحوه اجرای آن ابراز رضایت فرموده‌اند و این نکته مایه خرسندی ماست.

وی افزود: گزارش نحوه تکمیل شاخص‌ها و به روز رسانی آن‌ها در جلسه امروز ارائه شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: برای تدوین سند چند نگاه با رویکردهای متفاوت مد نظر بوده و امروز هم اعضاء با توجه به تحریم‌های دشمنان، مقاوم سازی اقتصاد کشور از طریق دانش‌بنیان کردن آن را مورد تاکید قرار دادند.

کبگانیان گفت: در نظر گرفتن بودجه مناسب برای اجرای نقشه جامع علمی کشور و نظارت دستگاه‌های ناظر بر روند اجرای نقشه جامع علمی کشور هم مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: حتما همه نخبگان علمی و اقتصادی و صنعتی کشور در این به روزرسانی به ما کمک خواهند کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آسیب اصلی در این زمینه اقتصاد علم و فناوری است.

انتهای پیام/

31 / 31 شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام خداداد رضایی در خطبه‌های نماز جمعه آب‌پخش اظهار داشت: لحظه به لحظه زندگی خود در محضر حق هستیم و تمام رفتار ما را می‌بینید و روزی در دادگاه الهی با ما برخورد خواهد شد.

روی اضافه کرد: هر چقدر از زمان عملیات وعده صادق می‌گذرد آثار و نتایج این عملیات را شاهد هستیم و هر چقدر بگذرد صدای شکستن صهیونیست‌ها و دشمنان بیشتر شنیده می‌شود.

امام جمعه آب‌پخش بیان کرد: اینکه چه تعداد موشک فرستاده شد و چه مقدار اثبات کرد و نکرد مهم نیست؛ تلاش دشمن این است که افکار به این سمت ببرد، اصل این است که با این عملیات غرور آفرین وعده صادق، قدرت و اراده و نیروهای مسلح ما به اثبات رسیده است.

رضایی افزود: این قدرت و شجاعت در دل ملت‌ها جوانه زد، هیمنه صهیونیست شکسته شد و قوت قلب مسلمان شده است؛ این مهم است و وظیفه‌ای که داریم نشر این پیام‌ها در جامعه امروز است و هر چقدر جلوتر برویم عظمت و اثر مثبت این عملیات بارز تر شود.

وی افزود: یکشنبه روز شورا است و از همه نمایندگان مردم تقدیر و تشکر می‌کنم، شورها، این نیروها که می‌توانند عرض اندام کنند یکی از برکات انقلاب اسلامی در تأیید سرنوشت خود و به اوج رساندن این برکات انقلاب اسلامی هستند و نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد.

امام جمعه آب‌پخش ضمن گرامیداشت روز خلیج فارس تصریح کرد: این خلیج تا ابد فارس خواهد ماند و تمامیت حفاظت از این مرزهای این کشور در مقابل دشمنان در این ۴۶ سال این یکی از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

رضایی اظهار داشت: به همت شما مردم و بیداری مردم و بودن در صحنه در هشت سال دفاع مقدس که همه پشت عراق بودند این ملت با افتخار می‌گوید یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

وی با تبریک روز جهانی کار و کارگر خاطرنشان کرد: اگر به دنبال تولید با کیفیت و جهش تولید و پیشرفت اقتصاد کشور هستیم باید تکیه کنیم به این کارگران پرتلاش و کارآمد؛ مسؤولان هم باید به دنبال رفع بیکاری و رفع معیشتی مردم باشند و خوب خدمت کنند و به این قشر زحمت کش کارگران است.

رضایی با گلایه از گرانی‌های افسار گسیخته افزود: مردم نسبت به برنامه دولت و کالا برگ گلایه دارند و این گلایه به تیم اقتصادی دولت داریم و باید به گلایه‌های مردم توجه کنید.

کد خبر 6089025

دیگر خبرها

  • دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی