Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@21:30:46 GMT

ضرورت وحدت ملی در شرایط فعلی از نگاه محمود صادقی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۸۳۰

ضرورت وحدت ملی در شرایط فعلی از نگاه محمود صادقی

ساعت24-نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همبستگی ملی و وحدت برای مقابله با تحریم تاثیرگذار است، اظهار کرد: وحدت به این معنا نیست که همه گرایش‌ها محو شوند بلکه وحدت به این معناست که گرایش‌ها را به رسمیت بشناسیم.

محمود صادقی در جایگاه تبیین ابزارهای برون‌رفت کشور از شرایط فعلی تحریم‌ها، گفت: برای مدیریت این شرایط به نظر می‌رسد باید این شرایط را از جنبه‌های مختلف مورد تحلیل قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بعد سیاسی باید توجه کنیم همبستگی ملی، همبستگی اجتماعی و وحدت همه اقشار می‌تواند برای مقابله با تحریم‌ و مدیریت این شرایط موثر باشد.

وی افزود: از بعد اقتصادی نیز باید به افزایش بهره‌وری استفاده بهینه از امکانات، صرفه‌جویی، هماهنگی بیشتر در مدیریت، کاهش مدیریت‌های موازی، افزایش انسجام یکپارچگی در مدیریت و اینکه هر کسی در نقش تعریف شده خود فعالیت کند و از تداخل کاری بپرهیزد، توجه کنیم.

این نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص معنا و مفهوم وحدت تبیین کرد: برای ایجاد یکپارچگی و وحدت باید یک بازتعریف از مفهوم وحدت داشته باشیم. وحدت به این معنا نیست که همه گرایش‌ها و رنگ‌ها محو شوند و به یک سلیقه تبدیل شوند. وحدت به معنای محو شدن رنگ‌ها و شنیده شدن یک صدا نیست. بلکه وحدت به این معناست که گرایش‌ها را به رسمیت بشناسیم. وحدت در چند صدایی و برای یک هدف تلاش کردن است.

صادقی تصریح کرد: بنابراین باید در رویکرد سطوح عالی حاکمیت در خصوص وحدت تحولی ایجاد شود و در سطوح پایینی جاری شود. از جمله در دستگاه‌های تبلیغاتی، صدا و سیما، رسانه‌ها و در سه قوه این موضوع باید ساری و جاری باشد. این موضوع در نهادهای حاکمیتی مهم‌تر است. در زمان انتخابات سلایق مختلف باید به رسمیت شناخته شوند. در بحث مشارکت همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، همه بیایند و رای دهند. این جمله در صورتی مورد توجه قرار می‌گیرد که همه مشارکت داشته باشند و همه به رسمیت شناخته شود. وحدت در حوزه فلسفه به این معناست که خدا جهان را با رنگ‌های متفاوت آفریده و در نظامی واحد در کنار یکدیگر قرار داده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم