Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@09:07:54 GMT

کنفرانس مهندسی زیست در قم برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۷۹۰۴

کنفرانس مهندسی زیست در قم برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، دکتر مهدی کراری رئیس دانشگاه شهاب دانش قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: دانشگاه شهاب دانش در سال 85 در قم دایر شد که از آن زمان تاکنون توانسته نقش موثری در گسترش مسائل علمی داشته باشد.

وی بیان داشت: در آن زمان استان قم از نظر آمار رشته های فنی و مهندسی دارای مشکلات بسیاری بود و این دانشگاه توانست خلع موجود را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کراری تصریح کرد: در حال حاضر 4 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 91 درصد آنها بومی استان هستند و 500 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم گفت: حرکت دانشگاه شهاب دانش در استان قم، موجب ایجاد حرکت های دیگر شد و شاهد راه اندازی دانشگاه های فنی و مهندسی هستیم و فقر کمبود رشته های فنی برطرف شد.

وی به برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی مهندسی زیست پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: این کنفرانس با سخنرانی پرفسور خوزه خاویر سررانو از دانشگاه فنی مادرید اسپانیا، دکتر سید حسین احمدی از مرکز قلب ایران و پرفسور کریستیان ژوتن از دانشگاه گرونوبل آلپ فرانسه برگزار خواهد شد.

دکتر کراری بیان داشت: این کنفرانس در تاریخ هفتم تا نهم آذرماه به میزبانی دانشگاه شهاب قم برگزار می شود که علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه نشست ها و کارگاه های علمی نیز برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم تصریح کرد: بیومکانیک سیالات زیستی، رباتیک، مهندسی قلبی و تنفسی، مهندسی عصب و توانبخشی، بیومکانیک ورزش، پردازش سیگنال های حیاتی، پردازش تصاویر پزشکی، مدل سازی سامانه های زیستی، اندازه گیری زیستی، مهندسی بیومواد و... از جمله محورهای کنفرانس است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دانشجو فقر قم مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر

آیت‌الله صفایی بوشهری در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر، آینده جهان را آینده فوق‌العاده علمی دانست و تأکید کرد: نقش هوش مصنوعی در مدیریت علمی نظم نوین آینده جهان بسیار مهم و اثربخش است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

احمد کشاورز دبیر نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده خلیج‌ فارس بوشهر ظهر امروز با اشاره به اینکه در این کنفرانس 180 مقاله عرضه شده است، اظهار داشت: این مقالات از 15 کشور ارائه و 48 درصد آن پذیرفته شده است.

دبیر نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده خلیج‌ فارس بوشهر مقالات یاد شده را در عرصه‌های مختلف مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی دانست و بیان کرد: عمده مقالات از دانشگاه تهران و سپس از دانشگاه خلیج‌ فارس است که در مباحث برق، کامپیوتر، مهندسی بخش‌های گوناگون است که داوران در حال انتخاب مقالات برتر برای معرفی و تجلیل هستند.

کشاورز، مدت برگزاری این کنفرانس را 2 روز اعلام و خاطرنشان کرد: کاربرد‌های هوش مصنوعی و علوم داده در حوزه‌های مختلف و در نظر گرفتن اهمیت هوش مصنوعی در صنایع نفت و گاز استان بوشهر باعث شده این کنفرانس برنامه‌ریزی و اجرا شود.

تولید 63 میلیارد کیلو وات ساعت در نیروگاه اتمی بوشهر

محمد اسلامی نیز از ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد و اضافه کرد: رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس که در جواز نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارد مورد موافقت قرار گرفته است.

وی تولید برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در 10 سال فعالیت تولید برق هسته‌ای نیروگاه اتمی بوشهر 63 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید شده است.

معاون رئیس جمهور این میزان برق هسته‌ای را معادل صرفه‌جویی 103 میلیون بشکه نفت خام، دانست و اضافه کرد: ارزش صرفه‌جویی سوخت فسیلی افزون بر 8 میلیارد دلار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی، سرمایه‌گذاری ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را 1.7 میلیارد دلار دانست و بیان کرد: با تولید این میزان برق هسته‌ای، نیروگاه اتمی بوشهر 4 بار هزینه خودش را تأمین کرده است.

ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس

محمد مدرسی نیز با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

وی، نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت

امام جمعه بوشهر نیز تحولات تاریخ انسان در ابعاد گوناگون را برشمرد و افزود: تحولات و پیشرفت بشر همواره با علم و دانش توأم بوده و فناوری در توسعه جامعه امری مهم است.

آیت‌الله صفایی بوشهری آینده جهان را آینده فوق‌العاده علمی دانست و تأکید کرد: نقش هوش مصنوعی در مدیریت علمی نظم نوین آینده جهان بسیار مهم و اثربخش است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر هوش مصنوعی را یک فرصت مهم در توسعه و پیشرفت در همه ابعاد دانست و افزود: پایه مهم هوش مصنوعی، داده است که توجه به این مهم در مراکز علمی و پژوهشی امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

وی اضافه کرد: باید مدیریت علمی در جامعه بر اساس هوش مصنوعی پایه‌گذاری شود.

 

انتهای پیام/190

  

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • پذیرش ۲۸۳ مقاله در اولین کنفرانس ملی مهارت
  • بزرگترین میز نقاشی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • رتبه دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی کیو اس
  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند