Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس موسسه فیلم چین در گفت‌وگو با رائد فریدزاده دبیر شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران و معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره تسهیل فیلمسازی بخش خصوصی در دو کشور و ارائه خدمات سینمایی دو سویه به توافق رسیدند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، نشست مشترک مؤسسه فیلم چین (China Film Group Corporation) با معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست «کی شی»، رئیس مؤسسه فیلم چین با معرفی مؤسسه و پیشینه آن پیشنهاداتی را درخصوص همکاری‌های متقابل ارائه کرد.
وی با ترسیم وضعیت رو به رشد در سال‌های اخیر و با برشمردن ویژگی‌های بارز سینمای ایران ابراز علاقه کرد سینمای ایران و چین اقدام به تبادل و انتقال تجربیات برای تولید مشترک داشته باشند.
رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی نیز با برشمردن سابقه دیرین همکاری‌های فرهنگی دو کشور بر علاقه و جدی بودن سینمای ایران در همکاری گسترده در حوزه صنعت تصویر با کشور چین تأکید کرد.
در این ملاقات طرفین درباره به ثمر رساندن تفاهم‌نامه مشترک بین نهادهای سینمایی دو کشور جهت تسهیل فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید مشترک فیلم‌های سینمایی و مستند به ویژه آثار مرتبط با کودکان و نوجوانان، امکان سنجی در خصوص تجهیز و نوسازی سالن‌های سینمایی ایران با توجه به قابلیت این مؤسسه، بررسی راه‌اندازی خدمات «سینمای سیار روستایی» با توجه به فناوری‌های معرفی شده از طرف این مؤسسه، فراهم سازی امکان نمایش فیلم‌های دو کشور به شکل اکران گسترده و تجاری و برگزاری جشنواره فیلم‌های ایرانی و چینی در دو کشور توافق کردند.
مصطفی احمدی مسئول بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی و شائولین کوانگ، مدیر روابط بین‌المللی و چن شانگ، مسئول بخش بازرگانی موسسه فیلم چین نیز در این نشست حضور داشتند.
مؤسسه فیلم چین نهادی وابسته به دولت این کشور است که مأموریت دارد به شکل رسمی در امر توزیع فیلم و تولید مشترک با دیگر کشورها، در چین مبادرت ورزد.
فراهنگ**9246** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی سینما ایران چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه سینماشهر، ۶۷ درصد از فروش کل سینمای ایران در فروردین ماه ۱۴۰۳ مربوط به ۴۰ سینمای اول کشور در این ماه بود و جمع کل فروش این سینماها بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان اعلام شد.

پردیس سینمایی «کورش» تهران با فروش بیش از ۱۰ میلیارد و ۳۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۴۴۳ میلیون تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۲۲ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هدیش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ملت» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «بام نیایش» تهران با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان و پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۳ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان به ترتیب در رتبه‌های اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در فروردین ماه قرار گرفتند.

کد خبر 6087678

دیگر خبرها

  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!