Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منوچهر نورزاده، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین امروز در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مرمت و رنگ کاری نمای ساختمان موزه نمین با 80 درصد پیشرفت رو به اتمام است.

وی افزود: عملیات مرمت در پی فرسودگی نمای چوبی آغاز شده و پیشرفت آن مطابق برنامه زمان بندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نمین در خصوص اهمیت این بنای تاریخی تصریح کرد: این ساختمان قدیمی در دوره زند پایه گذاری شده و در دوره قاجار کانون تحولات اجتماعی و دولتی قلمداد می شد.

به گفته نورزاده این بنای تاریخی در سال 1388 پس از بازسازی و مرمت به عنوان موزه مردم شناسی شهرستان نمین تغییر کاربری داده شد.

وی اضافه کرد: تلفیق دو سبک معماری با نمای هرمی شیروانی و سقف مسطح با ویژگی معماری سنتی درون گرایی و برون گرایی دوران قاجار ساخته شده است.

انتهای پیام/ح

بازسازی و مرمت موزه مردم شناسی شهرستان نمین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه عملیات مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است