Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@00:05:13 GMT

◄ اطلاعات تازه از دلایل سقوط هواپیمای اندونزی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۱۴۱

◄ اطلاعات تازه از دلایل سقوط هواپیمای اندونزی

تین‌نیوز | 

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، بوئینگ در اطلاع‌رسانی به Lion Air درباره ویژگی بالقوه خطرناک هواپیمای  جدیدش که به داشتن نقش اصلی در سقوط هواپیمای اندونزی مشکوک است،  قصور کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز، سی‌ان‌ان نوشت: بر اساس گزارش این مجله که با توجه به منابع متخصص صنعت هوایی ازجمله کارشناسان ایمنی، ناظرهای هوایی و خلبان‌ها تهیه شده است، این ویژگی مخرب سامانه خودکار جلوگیری از واماندگی است که در مدل‌های MAX 8 و MAX 9 وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوئینگ درباره این اظهارنظر به سی‌ان‌ان گفت: هواپیمای 737 MAX از نظر ایمنی مطمئن است.

در ایمیلی که سخنگوی بوئینگ به این رسانه ارسال کرد آمده است: «برای درک همه‌ جوانب این سانحه تمام موارد را سنجیده‌ایم و با گروه تحقیقاتی و کلیه‌ی مقامات نظارتی همکاری نزدیک داریم.»

بر اساس این گزارش سیستمی که مورد سوال است در واقع سیستمی است که به خلبان در کنترل هواپیما کمک می‌کند تا از بالا رفتن بیش‌ازحد دماغه که نهایتاً منجر به  واماندگی هواپیما می‌شود جلوگیری می‌کند. پتانسیل مخرب سیستم نیز درواقع این است که این سیستم می‌تواند دماغه را به‌طور کاملاً غیرطبیعی و با شدت به سمت پایین هدایت کند به‌طوری‌که خلبان قادر نخواهد بود حتی در وضعیت کنترل غیر خودکار دماغه هواپیما را به سمت بالا بکشد. در این گزارش اضافه شده است که اگر چنین اتفاقی رخ دهد می‌تواند منجر به سقوط هواپیما شود.

یک هفته پس از سقوط هواپیمای اندونزی شرکت بوئینگ علت احتمالی سانحه را به ایرلاین Lion  از طریق ارسال اطلاعیه‌ای اعلام کرد.

ماه گذشته هواپیمای جدید ناوگان Lion Air از نوع  Boeing 737 MAX 8  سقوط کرد و اطراف جاوه غرق شد.

مونا قلیچ‌خانی مترجم

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سقوط هواپیما بوئینگ هواپیمای اندونزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل صبح امروز در تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری در جاده هیر هشت نفر مصدوم شدند.

بر اساس این گزارش ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه تصادف ۲ دستگاه خودروی پراید در جاده هیر بین کرگان و آراللو به مرکز اورژانس ۱۱۵ اردبیل اعلام شد که هشت مصدوم حادثه پس از انجام اقدام‌های اولیه درمانی به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شدند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مصدوم شدن هفت نفر در حادثه رانندگی دیگری در جاده مرادلو خبر داد.

بر این اساس ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح امروز تصادف ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در جاده مرادلو نزدیکی روستای سید قهرمانلو گزارش شد که بلافاصله سه دستگاه آمبولانس‌ هفت مصدوم حادثه را به بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • سقوط جوان ۲۵ ساله از نورگیر طبقه سوم در اصفهان
  • رقیبی تازه برای گوگل؛ موتور جستجو ChatGPT احتمالاً این هفته معرفی می‌شود
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • ببینید | گزارش لحظه‌به‌لحظه حمید معصومی‌نژاد از بازگشت به ایران؛ جمله بامزه پای هواپیما روی باند فرودگاه!
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند