Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@06:01:13 GMT

هزار و 715 کودک یک وعده غذای گرم دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۱۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان ، محمد محمدی در مراسم افتتاحیه یک وعده غذای گرم افزود: تغذیه سالم و غذای سالم ومغذی در ارتقاء سلامت و بهبود رشد همه جانبه کودکان تاثیر بسزایی دارد که شرط لازم جهت دستیابی به توانمندی های ذهنی و جسمی کودکان است.

وی اظهار نمود: بهزیستی استان زنجان در راستای تحقق رویکرد فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف ، ارتقاء شاخص های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف را مد نظر قرار داده و همچنین جلب نظر خانواده های روستایی و حواشی شهرها نسبت به برخورداری از برنامه های رشد محور مهدها را در برنامه های بهبود غذایی کودکان را از اهم وظایف اصلی خود می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با بیان اینکه سبد غذائی گروه سنی 3 تا 6 سال با متوسط کالری مورد نیاز می بایست حداقل 1200 کیلوکالری انرژی و 24 گرم پروتئین باشد خاطر نشان کرد: در راستای تحقق رویکرد فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف ، ارتقاء شاخص های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف و همچنین جلب نظر خانواده های روستایی و حواشی شهرها نسبت به برخورداری از برنامه های رشد محور مهدها از اهم وظایف اصلی بهزیستی در اجرای بهبود غذایی کودکان به شمار می آید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با ضروری دانستن کمک به بهبود تغذیه و آموزش کودکان زیر 6 سال نیازمند در مناطق محروم و روستایی تصریح نمود: ارتقاء آگاهی، نگرش، بینش و عملکرد تغذیه ای مراقبین در جامعه از عوامل اصلی تامین کننده مراقبت تغذیه ای است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش فقر غذائی خانوادهای کم درآمد کمیته استانی متشکل از کارشناسان معاونت اجتماعی بهزیستی استان ، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان کمیته امداد می باشد تشکیل شده است یاداورشدوعده غذایی تعریف شده جهت اجرای این طرح تهیه و تدوین و به کلیه مهدهای کودک مجری ابلاغ گردیده است.

محمدی یادآور شد: تعداد 11 روستا مهد در شهرستان زنجان ،27 روستا مهد در خدابنده ، 3 مهد در ایجرود ، 4 مهد در خرمدره ، 4 مهد در ابهر و 13 مهد در طارم و 2 مهد کودک در ماهنشان مشغول به فعالیت هستند که مجری این طرح نیز می باشند

وی افزود: این طرح به مدت 120روز کاری از اول آبان ماه تا پایان سالجاری اجرا می شود و کودکان علاوه بر دریافت غذای گرم مفید، آموزش های مربوطه در این بخش از قبیل مهارت های زندگی را نیز فرا می گیرند که در بزرگسالی نقش تعیین کننده ای دارد.

وی گفت: این نهاد حمایتی تخصصی ضمن اجرای این طرح، کلاس های آموزشی ویژه برای والدین ، مربیان و مراقبین کودک در زمینه رشد ، تغذیه کودک ، ارتقاء آگاهی خانواده ها و ایجاد رفتار تغذیه ای صحیح در کودکان را نیز اجرا می کند.

گفتنی است: تعداد 1 هزار و 441 کودک در روستامهدها و تعداد 1 هزار و 329 کودک در حاشیه شهری تحت نظارت بهزیستی استان زنجان از خدمات آموزشی و ... بهره مند می گردند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • جزئیات نحوه دریافت یارانه یک‌ میلیونی کودکان | این دست از کودکان یک میلیون یارانه می‌گیرند
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی