Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، هیثر نوئرت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما شاهد این بودیم که در تابستان عراق چطور کمبود برق داشت؛ این مشکل به خصوص در جنوب این کشور حادتر بود. ما این مشکل را درک کردیم و مطمئن هستیم که این معافیت به عراق کمک خواهد کرد کمبود برق در جنوب این کشور را محدود کند.

نوئرت حاضر نشد بگوید اگر بغداد واردات خود از ایران را به عنوان شرط معافیت کاهش دهد، آیا آمریکا معافیت 45 روزه به عراق را تمدید خواهد کرد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: من درباره تصمیمات یا اقداماتی که ممکن است در آینده نزدیک انجام بگیرد صحبت نمی‌کنم. تصور می‌کنم 45 روز مهم است و ما به گفت و گو با عراق در این باره ادامه می‌دهیم.

بر اساس گزارش پلاتس، تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران از دوشنبه هفته گذشته آغاز شد اما هشت مشتری نفت ایران شامل چین و هند برای ادامه وارداتشان معافیت گرفتند در حالی که عراق برای واردات برق معافیت گرفت.

به گفته مقام دولتی عراق، این کشور هم‌چنان گاز طبیعی و برق از ایران وارد می‌کند و یک حساب بانکی برای پرداخت پول واردات ایران به دینار ایجاد کرده است.

1 نمایش محتوای بیشتر در این بخش: « دستگیری 50 نفر در پارتی مختلط شبانه مراغه نوشتن دیدگاه

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

ارسال لغو JComments بازگشت به بالا پیوندهاRSSسفارش آگهیتماس با ماورود تمامی حقوق این وب سایت متعلق به رسانه آخرین نیوز می باشد.
آمار

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است؟
  • آمریکا واردات فلزات از روسیه را ممنوع کرد
  • جهیزیه و مهریه معاف از مالیات است
  • چرا آمریکا معافیت تحریمی همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید نکرد؟
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد
  • دولت سیزدهم برای جبران کمبود معلم، برنامه‌های ویژه‌ای دارد.