Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:43:52 GMT

کتاب «شادی و نشاط در اسلام» نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۱۸۲۴۳

کتاب «شادی و نشاط در اسلام» نقد می‌شود

به گزارش ایکنا؛ نشست کتاب «شادی و نشاط در اسلام» با حضور نویسنده و مرضیه اسرائیلی و زهرا سالاری به عنوان منتقدان یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷، از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در کتابخانه شهدای نیروی زمینی ارتش برگزار می‌شود. نویسنده در این اثر داشتن فرهنگ چگونه شاد بودن و چگونه شاد زیستن را یکی از مهم‌ترین موضوعات در این حوزه می‌داند و با ارائه این راهکار مهم که نوع تفکر و انتخاب انسان در چگونه زیستن تأثیر دارد، شاد زیستن و زندگی با نشاط را حاصل نوع نگاه انسان و سپس انتخاب درست از تمام موقعیت‌ها و حوادثی می‌داند که در طول زندگی با آن‌ها مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
فردین احمدی، فارغ‎التحصیل رشته علوم قرآن و حدیث، نویسنده و پژوهشگر، درباره انگیزه نگارش این کتاب گفت: از آنجا که برخی گمان می‌کنند دیندار بودن با شادی و نشاط در تعارض است، در این اثر تلاش کردم تا نشان دهم هرگز دین اسلام مخالف با شادی و نشاط نیست بلکه دستوراتی در جهت شاد زیستن انسان ارائه کرده است، چراکه نشاط و شادی یکی از نیاز‌های فطری انسان است و اسلام نیز دینی مطابق با فطرت بشر است.
این کتاب دارای دو فصل است که در فصل نخست، نویسنده، به ارتباط شادی با خنده، انواع خنده و شادی‌های ماندگار و ممدوح پرداخته است. بیشتر مطالب فصل نخست به مبحث «راه‌های کسب شادی سالم از دیدگاه اسلام» اختصاص یافته و هفده راهکار در این زمینه بیان شده است؛ از جمله می‌توان به مثبت‌نگری، هدفمندی در زندگی، اعتماد به نفس، عبادت و بندگی و رضایت به مقدرات الهی اشاره کرد.
فصل دوم کتاب، به شادی و خنده مذموم و ناسالم از دیدگاه اسلام پرداخته شده است که از جمله می‌توان به شادی تمسخر آمیز، شادی از سر غرور، شادی از طریق گناه و شادی مخالف با دستورات معصومین(ع) اشاره کرد. از امتیازات مهم کتاب استفاده از منابع روایی است که نویسنده ضمن طرح مباحث به آن‌ها استناد کرده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شادی و نشاط در اسلام شهدای نیروی زمینی کتابخانه خبرگزاری قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۱۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم